اخبار داغ

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی اعلام کرد؛

شهرداری‌ها اسناد طلب‌های خود را به استانداری تحویل دهند

شهرداری‌ها اسناد طلب‌های خود را به استانداری تحویل دهند
باغچقی گفت: میزان طلب شهرداری ها از سازمان های اجرایی باید به صورت مستند به دفتر شهری و شوراهای استانداری تحویل و گزارش شود تا بتوان آنها را از دستگاه های اجرایی مطالبه و از محل بودجه دستگاه های دولتی حق و حقوقات را دریافت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا باغچقی، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک درباره مطالبات مالی شهرداری های استان از دستگاه های اجرایی اظهار کرد: بیشتر شهرداری های سطح استان به نوعی از دستگاه های اجرایی مطالبه دارند که میزان مطالبات و نوع آن با یکدیگر متفاوت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

باغچقی گفت: میزان طلب شهرداری ها از سازمان های اجرایی باید به صورت مستند به دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی تحویل و گزارش شود تا بتوان آنها را از دستگاه های اجرایی مطالبه و از محل بودجه دستگاه های دولتی حق و حقوقات را دریافت کرد.

,

وی همچنین عنوان کرد: بیشترین مطالبات شهرداری ها از دستگاه های اجرایی در زمینه تخلفات ساختمانی است که توسط ادارات انجام شده است.

,

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: بیشترین تخلفات ساختمانی نیز مربوط به اجرای ساخت بدون اخذ پروانه کار بوده است که مشمول جرایم کمیسیون ماده 100 شده اند.

,

وی در ادامه با بیان این که از محل اوراق تسویه نوع اول و اوراق تسویه نوع دوم می توان تسویه حساب این مطالبات میان طرفین را انجام داد، خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرداری بجنورد بخشی از مطالبات خود را از دستگاه های اجرایی از محل این اوراق دریافت کرد که البته این شهرداری می تواند امسال و سال آینده نیز از بخش اوراق، مطالبات خود را از دستگاه های اجرایی پس بگیرد.

,

باغچقی در بخش دیگری از سخن خود درباره طلب حقوق معوق کارگران شهرداری از شهرداری ها در استان نیز اظهار کرد: در استان، برخی از شهرداری ها می بایست به سمت تامین درآمدهای پوششی می رفتند که بیشتر شهرهای کوچک به این سمت نرفتند و درآمدهای پوششی این شهرداری ها تقریبا نزدیک به صفر است.

,

وی افزود: از سوی دیگر این شهرداری های کوچک ( با جمعیتی کمتر از 10هزار ) برنامه ای برای تامین منابع درآمد پایدار برای خود نداشتند که البته برخی از آنان نیز اگر توانستند منابع درآمدی پایداری برای خود تعریف کنند، به علت ضعف مدیریت نتوانستند به این هدف دست یابند و زیان ده شدند.

,

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: در این شهرداری های کوچک بدهکار ( که نتوانستند به درآمد پایدار دست یابند و به کمک های دولت متکی هستند) نیز نیروهایی بیش از نیاز بکار گرفته شدند.

,

وی افزود: این مسئله موجب شد تا مطالبات کارگران و کارکنان این شهرداری ها بر روی هم انباشته شود. در مرحله اول این شهرداری های بدهکار باید درآمدهای پوششی خود را دریافت کنند و در مرحله دوم نیز بازدهی نیروهای جذب شده خود را افزایش دهند.

,

باغچقی افزود: درصورتیکه آنان نتوانند از این راه حل ها بهره گیری کنند می بایست نیروهای اضافه را تعدیل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه