اخبار داغ

سفر معاون وزیر نفت به گچساران و بازدید از طرح الفین پتروشیمی این شهرستان

سفر معاون وزیر نفت به گچساران و بازدید از طرح الفین پتروشیمی این شهرستان
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در برنامه بازدید دو روزه به استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان سفر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز در سفری دو روزه، از سایت پتروشیمی گچساران واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد و نیز طرح های پتروشیمی سلمان فارسی، نوسازی اسکله های سازمان منطقه ویژه و نیز طرح NGL۳۲۰۰ در منطقه جفیر بازدید خواهد کرد.

در روز نخست مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح الفین پتروشیمی گچساران و سایت شرکت صنایع پلیمر گچساران بازدید می کند.

هدف از احداث طرح پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) و همچنین مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا شامل پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون می‌باشد. بدین ترتیب که محصول اتیلن گرید پلیمری تولیدی در پتروشیمی گچساران به طول تقریبی ۷۰۰ کیلومتر به‌عنوان خوراک ۴ پتروشیمی زیرمجموعه این شرکت انتقال می‌یابد.

این طرح در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران قرارگرفته است. تأمین آب پتروشیمی گچساران از سد کوثر این شهرستان با لوله ۲۸ اینچی و به میزان ۱۷۶۰ مترمکعب در ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر می باشد. گاز خوراک آن از پالایشگاه بید بلند خلیج فارس به میزان یک‌میلیون و دویست و شصت هزار تن در سال و با خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر تأمین خواهد شد. همچنین گاز سوخت مورد نیاز نیز به میزان ۵۳۹۰۰ مترمکعب در ساعت از خط سراسری گاز و نیز برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین می‌ شود.

محصولات طرح پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن در سال و نیز ۸۴ هزار تن در سال +C۳(برش پروپان و سنگین تر) خواهد بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
 
 
 
 
 
,
 
 
 
 
 
 
,
 
,
 
,
 
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه