اخبار داغ

در بررسی شایعه اقساطی شدن فروش سوسیس و کالباس مطرح شد؛

مردم گول تبلیغات سو برخی فروشگاه‌ها را نخورند/ سوسیس و کالباس نمی‌تواند جایگزینی برای گوشت و پروتئین باشد

مردم گول تبلیغات سو برخی فروشگاه‌ها را نخورند/ سوسیس و کالباس نمی‌تواند جایگزینی برای گوشت و پروتئین باشد
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: نیترات و مواد افزودنی در این نوع از مواد غذایی بیش از حد نیاز است زیرا مواد نیترانتی بیشتر جهت طعم دهندگی و نگهداری بیشتر سوسیس و کالباس استفاده می شود و برای بدن بسیار مضر بوده و سرطانزا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ در گذشته های خیلی دور مغازه های فروش قلیان و ذغال و تنباکو در سطح شهر دایر بود اما کمتر کسی به طرف چنین موادی می رفت اما کم کم سودجویان متوجه شدند تنها راه جذب مشتری بیشتر تبلیغات سو است، بدین جهت اقدام به تولید تنباکوهای میوه ای با طعم های متنوع کردند و آنها در جعبه های فانتزی به بازار ارائه کردند و همچنین شکل و شمایل ظاهری قلیان ها را نیز تغییر دادند و این ها معضلی شد که امروز سبب شده که اکثر جوانان به سمت این به اصطلاح تفریح و شادی جذب شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,


,
, ,


امروز در اکثر تفرجگاه ها و پارک های  سطح شهر شاهد هستیم که اکثر خانواده ها برای سرگرمی و تفریح اقدام به کشیدن قلیان می کنند.
 
بارها در این رابطه گزارش ها نوشتیم و از مسئولین درخواست کردیم که برای جلوگیری از عمومیت یافتن این معضل اقدام کنند که متاسفانه همگی فقط شعار دادند و این تنها در رابطه با قلیان صدق نمی کند بلکه خیلی از مسائل و معضلات اجتماعی است که به دلیل کوتاهی مسئولین سبب شده تا عمومیت یابد و به ضرر سلامت جامعه پیش رود.

,
,
,
,

 

,
, ,


 

,
,

فروش اقساطی سوسیس و کالباس در یکی از فروشگاه های بزرگ کرمان
 
اخیرا متوجه شدیم که فروشگاه فرهنگیان یکی از فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ در کرمان اقدام به فروش اقساطی سوسیس و کالباس کرده است.
 
شاید به این دلیل که مردم در این دوران کرونایی کمتر به طرف این مواد غذایی می روند و از آن طرف سودجویان سعی دارند به مردم بفهمانند که حال که رکود اقتصادی  هست و قیمت گوشت قرمز و سفید سر به فلک کشیده ، می توانند از طریق تبلیغ سو و شرایط اقساطی مردم را جذب تولیدات مضر خود کنند.
 
در این زمینه با بازرسی اداره صمت تماس حاصل کردیم که یزدانپناه مسئول بازرسی عنوان کرد که  این مورد ارتباطی به آنها ندارد.

فروش اقساطی یک نوع تبلیغ است و ما نمی توانیم مانع آن شویم
 
مجتبی کریمی مسئول بهداشت محیط در این زمینه به خبرنگار ما گفت: یک روز درمیان به این فروشگاه جهت رعایت بهداشت سرکشی می کنیم و متوجه شده ایم که یکی از غرفه ها اقدام به فروش اقساطی سوسیس وکالباس کرده است، این کسب و کار است و ما نمی توانیم فروش این اقلام را منع کنیم.

تنها تاریخ تولید و انقضا چک می شود
 
وی ادامه داد: ما تولیدات این مغازه را فقط از لحاظ تاریخ تولید و انقضا  را چک می کنیم و اینکه فروشنده اقدام به بازاریابی و تبلیغ به این سبک می کند به ما مربوط نمی شود.
 
کریمی در پاسخ به این سوال که از لحاظ پزشکی این مواد غذایی می تواند برای سلامتی مضر باشد و جایگزین خوبی برای پروتئین نباشد، اذعان کرد: در این رابطه مردم خودشان باید اطلاعات کافی داشته باشند که کمتر از این مواد در سبد غذایی خود قرار دهند.
 
مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمان همچنین خاطرنشان کرد: دست اندرکاران مربوطه باید دراین رابطه فرهنگ سازی کرده و آموزش های لازم را به شهروندان و مردم ارائه کنند.

, فروش اقساطی سوسیس و کالباس در یکی از فروشگاه های بزرگ کرمان, فروش اقساطی سوسیس و کالباس در یکی از فروشگاه های بزرگ کرمان,
,
,
,
,
,
,
,
, فروش اقساطی یک نوع تبلیغ است و ما نمی توانیم مانع آن شویم, فروش اقساطی یک نوع تبلیغ است و ما نمی توانیم مانع آن شویم,
,
,
,
, تنها تاریخ تولید و انقضا چک می شود, تنها تاریخ تولید و انقضا چک می شود,
,
,
,
,
,
,

 

,
, ,
 
,

 
نیترات موجود در سوسیس و کالباس سرطانزاست

سحر فلاحی کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در این زمینه گفت: نیترات و مواد افزودنی در این نوع از مواد غذایی بیش از حد نیاز است زیرا مواد نیترانتی بیشتر جهت طعم دهندگی و نگهداری بیشتر سوسیس و کالباس استفاده می شود و برای بدن بسیار مضر  بوده و سرطانزا است.
 
وی ادامه داد: این مواد باعث جهش و تحریک سلول های بدن و سپس سبب ایجاد سرطان بالا خواهد شد.

افزایش نمک در سوسیس و کالباس سبب انواع بیماری های عروقی می شود
 
فلاحی بیان کرد: یکی دیگر اینکه گوشت های فرآوری شده حاوی نمک بسیار زیادی است که نمک از جمله موادی است که باید به مقدار کم مورد مصرف قرار گیرد زیرا سبب فشار خون بالا، بیماری های قلبی، سنگ های کلیوی و بسیاری از بیمارهای عروقی می شود.
 
این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: مصرف این مواد غذایی در بچه ها سبب می شود تا رشد قدی آنها کم شود.
 
فلاحی افزود: یکی دیگر از مواردی که سبب می شود تا خوردن بیش از حد این مواد را منع کنیم چربی بسیار زیادی است که مخصوصا در سوسیس و کالباس از قسمت های پوست و اضافات چربی گوشت  قرمز و مرغ استفاده می شود که برای سلامتی بسیار مضر است.
 
وی خاطرنشان کرد: چربی ها اگر زیاد مصرف شوند سبب گرفتگی عروق و ناراحتی های قلبی خواهد شد و همچنین باعث ایجاد اضافه وزن و چاقی نیز می شود.

هدف از مصرف گوشت بیشتر پروتئین است نه مواد مضر
 
این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: هدف ما از مصرف گوشت، بیشتر پروتئین است و گوشتی که مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر هدف در کودکان  رشد آنها است و باعث می شود تا ماهیچه های آنها را در مقابل ابتلای به کرونا مقاوم کند اما در مصرف سوسیس و کالباس کمتر به این هدف می رسیم زیرا این مواد غذایی بیشتر از قسمت های ضایعاتی تولید می شوند که خیلی نمی توانیم روی پروتئین آن حساب کنیم به همین دلیل باید از آنها کمتر استفاده شود.
 
فلاحی ادامه داد: نمک و چربی در این مواد غذایی بسیار بالا است و از همه بدتر اینکه مواد افزودنی که سبب ایجاد سرطان در بدن می شود بیشتر استفاده میشود.
 
وی افزود:متاسفانه فکر می کنیم خیلی از اقلام مصرفی که روی آن اسم غذا است باید مصرف شوند البته این دسته از مواد غذایی باید خیلی کم مورد مصرف قرار گیرند و به طور مداوم در سبد غذایی قرار نگیرند و این خیلی مهم است.
 
این کارشناس ارشد تغذیه عنوان کرد: اما اگر جزو لیست مواد غذایی همیشگی باشد می تواند برای سلامتی مضربوده و مشکل ایجاد کند.

عادات غذایی بدترین معضل 
 
فلاحی، عادات غذایی را بدترین معضل عنوان کرد و افزود: وقتی ما سوسیس و کالباس را به عنوان یک پروتئین و گوشت در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهیم سبب می شود تا ذائقه خانواده و بچه ها تغییر کند و این مسئله موجب مشکلات زیادی در زمینه سلامتی خانواده خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: این امر سبب می شود تا نسل آینده ما بیشتر از این مواد غذایی استفاده کنند زیرا غذایی که خوشمزه باشد و از ابتدا هم استفاده شده باشد دیگر منعی در مصرف آن نمی بیند و دوست دارند بیشتر مصرف کنند قطعا مشکلاتی که ایجاد می کند روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد و هزینه های گزافی نیز در برخواهد داشت.
 
این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: بدین جهت خانواده ها باید گاهی اوقات و موردی از این مواد غذایی استفاده کرده و به هیچ عنوان آنان را جایگزین گوشت قرمز و سفید قرار ندهند.
 
انتهای پیام/

,
, نیترات موجود در سوسیس و کالباس سرطانزاست, نیترات موجود در سوسیس و کالباس سرطانزاست,
,
,
,
,
,
, افزایش نمک در سوسیس و کالباس سبب انواع بیماری های عروقی می شود, افزایش نمک در سوسیس و کالباس سبب انواع بیماری های عروقی می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هدف از مصرف گوشت بیشتر پروتئین است نه مواد مضر, هدف از مصرف گوشت بیشتر پروتئین است نه مواد مضر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, عادات غذایی بدترین معضل , عادات غذایی بدترین معضل ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه