اخبار داغ

نوبل اقتصاد به سه اقتصاددان آمریکایی، کانادایی و هلندی رسید

نوبل اقتصاد به سه اقتصاددان آمریکایی، کانادایی و هلندی رسید
نوبل اقتصاد سال ۲۰۲۱ به ۳ اقتصاددان به نام‌های دیوید کارد، جاشوا انگریست و گویدو ایمبنس رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آکادمی سلطنتی علوم سوئد امروز دیوید کارد، جاشوا انگریست و گویدو ایمبنس را به عنوان برندگان جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جایزه علوم اقتصادی نوبل به ۳ اقتصاددان به نام‌های دیوید کارد، برای «‌به دلیل مشارکت تجربی وی در اقتصاد کار‌» از دانشگاه کالیفرنیا، جاشا انگریست و گایدو ایمبنس به طور مشترک برای «مشارکت روش شناختی آنها در تجزیه و تحلیل روابط علی» از دانشگاه‌های استنفورد و دانشگاه کمبریج اعطا شد.

,
دیوید کارد در سال ۱۹۵۶ در کانادا متولد شد، وی حال حاضر به عنوان اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا، برکلی آمریکا مشغول به فعالیت است و برای «برای مشارکت تجربی او در اقتصاد کار» جایزه نوبل امسال را دریافت کرده است.
,
 
,
کارد در تحقیقات مربوط به مهاجرت‌، تحصیل و آموزش شغلی و نابرابری مشارکت اساسی داشته است، بسیاری از کارهای کارد بر مقایسه بین ایالات متحده و کانادا در شرایط مختلف متمرکز است.
,
 
,
کارد از جمله اقتصاددانی است که معتقد به افزایش مهاجرت (به آمریکا) است و مهاجران را تهدیدی برای بازار کار نمی‌داند.
,
 
,
گایدو دبلیو ایمبنس در سوم سپتامبر ۱۹۶۳ در آیندهوون هلند متولد شده است؛ وی در حال حاضر استاد اقتصاد دانشگاه استنفورد آمریکا است و پس از اخذ مدرک دکترا در دانشگاه های هاروارد، UCLA و UC برکلی تدریس کرده و برای «مشارکت روش شناختی آنها در تجزیه و تحلیل روابط علی» جایزه نوبل اقتصادی را دریافت کرده است.
,
 
,
همچنین این اقتصاددان عضو انجمن اقتصادسنجی (۲۰۰۱) و آکادمی علوم و هنرهای آمریکا (۲۰۰۹) است، ایمبنس در سال ۲۰۱۷ به عنوان عضو خارجی آکادمی علوم و هنرهای سلطنتی هلند و در سال ۲۰۲۰ به عنوان عضو انجمن آمار آمریکا انتخاب شد.
,
 
,
جاشا انگریست در سال ۱۹۶۰ در اوهایو آمریکا متولد شده است و در حال حاضر استاد موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کمبریج است، وی به همراه گایدو دبلیو ایمبنس برای «مشارکت روش شناختی آنها در تجزیه و تحلیل روابط علی» جایزه نوبل اقتصادی را دریافت کرده است، وی از اقتصاددانان برتر جهان در زمینه اقتصاد کار، اقتصاد شهری و اقتصاد آموزش و پرورش است، وی به دلیل استفاده از طرح های تحقیقاتی نیمه تجربی (مانند متغیرهای ابزاری) برای مطالعه تأثیر سیاست های عمومی و تغییرات در شرایط اقتصادی یا اجتماعی شناخته شده است.
,
 
,
روند اعطای جایزه نوبل اقتصاد در هر سال به این ترتیب است که ابتدا متقاضیان جایزه نوبل در کمیته نوبل آکادمی علمی رویال سوئد ثبت نام می‌کنند و کمیته نوبل مسئول انتخاب کاندیداها از بین تمامی ثبت نام شوند‌‌ه‌ها است.
,
 
,
برنده یا برندگان نهایی جایزه نوبل اقتصاد با رای‌گیری اعضای کمیته نوبل انتخاب خواهند شد. تا سال ۲۰۱۶، به جز ۷ درصد برندگان این جایزه، باقی از آمریکای شمالی یا اروپای غربی بوده‌اند و تاکنون دو زن یکی در سال ۲۰۰۹  و یکی در سال ۲۰۱۹ برندهٔ این جایزه شدند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه