اخبار داغ

طی سال جاری صورت گرفت؛

خریداری تضمینی ۷۰ هزار راس دام عشایر آذربایجان غربی توسط دولت

خریداری تضمینی ۷۰ هزار راس دام عشایر آذربایجان غربی توسط دولت
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: دولت، شرکت پشتیبانی امور دام را موظف کرده تا دام مازاد و غیرمولد عشایر را خریداری کند که سهم آذربایجان‌غربی خرید ۷۰ هزار راس دام مازاد و غیرمولد عشایر استان تعیین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ناجی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز در حاشیه همایش گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر در میاندوآب با بیان اینکه برای رفع مشکلات عشایر و روستائیان گام هایی برداشته شده است، اظهار کرد: برای جبران کمبود علوفه و نهاده‌های دامی برنامه‌هایی از جمله تامین ارز مورد نیاز برای واردات نهاده‌های دامی با ارز یارانه‌ای را در دستور کار قرار داده و در این راستا در سال گذشته ۳۵ هزار تن انواع نهاده دامی بین عشایر استان توزیع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز ,

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی افزود: طی امسال نیز ۲۱ هزار تن انواع نهاده دامی برای جبران کمبود علوفه و نهاده‌های دامی توسط دولت تامین و در بین عشایر توزیع شده است و این تلاش ها نیز ادامه دارد.

,

وی گفت: برای رفع مشکل دام مازاد عشایر و حفظ دام مولد نیز دولت خرید تضمینی دام و هم مجوز صادرات یک میلیون راس دام به کشورهای حاشیه خلیج فارس را در دستور کار قرار داده است.

,

ناجی با اشاره به اینکه سهم آذربایجان غربی خرید ۷۰ هزار راس دام مازاد و غیرمولد عشایر استان تعیین شده است، تصریح کرد: در ازای هر کیلوگرم دام زنده ای که به صورت تضمینی خریداری می‌شود، سه کیلوگرم‌ نهاده دامی نیز با قیمت یارانه‌ای تحویل دامداران می شود.

,

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از۲۰ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان خوی، ماکو، ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب‌ و اشنویه بیشترین جمعیت عشایری استان را در خود شامل می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه