اخبار داغ

رئیس سازمان سینمایی:

شورای‌ عالی سینما احیا می‌شود/ اولین جلسه با حضور رئیس‌جمهور

شورای‌ عالی سینما احیا می‌شود/ اولین جلسه با حضور رئیس‌جمهور
رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: شورای‌ عالی سینما با تلاش ها و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احیا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با اعلام خبر احیای شورای عالی سینما گفت: با پیگیری‌های محمدمهدی اسماعیلی اولین جلسه شورای عالی سینما با حضور رییس‌جمهور آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خزاعی ادامه داد: شورای عالی سینما پس از وقفه‌ای هشت ساله با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی در عالی‌ترین سطح برگزار خواهد شد. اعضای شورای عالی سینما پس از بررسی و ارزیابی‌های گسترده انتخاب شدند و به زودی معرفی خواهند شد. شورا، همزمان با اولین نشست آن با حضور رئیس جمهور آغاز به کار می‌کند.

,

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به بخش‌هایی از مهمترین اهداف شورای عالی سینما عنوان کرد: اعمال سیاست‌های متمرکز در حوزه سینمای ایران برای اجرا توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراجع ذی‌ربط در چهارچوب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، پیشرفت همه‌جانبه کمی و کیفی توانمندی‌های ملی در عرصه سینما، پیشرفت متوازن زیرساخت‌های سینمای ایران، تقویت مؤلفه‌های سینمای ملی و انقلابی به عنوان یکی از عناصر هویت اسلامی ایرانی، رونق اقتصاد سینما و توانمندسازی بخش‌های غیردولتی فعال در حوزه سینما، حمایت و هدایت سینما در جهت تحقق اهداف کلان فرهنگی انقلاب اسلامی و منویات رهبری، ارتقای حضور اثرگذار و مشارکت سینمای ایران در عرصه بین‌المللی، گسترش، تنظیم و ساماندهی بازار فیلم در راستای توسعه اقتصاد سینما و پاسخ‌گویی به نیازها و مطالبات مخاطبان، افزایش کمی و ارتقای کیفی تولیدات سینما با توجه به مضامین، موضوعات و سوژه‌های ارزشمند، تقویت و ساماندهی آموزش و پژوهش سینمایی متناسب با رویکردها و جهت‌گیری‌های پیشرفت و تعالی سینما و شناسایی و پرورش استعدادهای جدید و تربیت نیروهای متخصص و متعهد به ارزش‌های اسلامی انقلابی در کشور از جمله این اهداف است.

,

خزاعی با بیان اینکه با توجه به دغدغه جدی رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این شورا بعد از هشت سال تعطیلی احیا می‌شود، افزود: احیای شورای عالی سینما پس از سال‌ها تعطیلی در دولت سیزدهم و حمایت شخص رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از فعالیت این شورا، نشان دهنده اهمیت و جایگاه راهبردی سینما و مرجعیت فرهنگی آن در جامعه است.

,

رئیس سازمان سینمایی اظهار امیدواری کرد که این اقدام بتواند برای سینمای ایران در گام دوم انقلاب و در جهت تحول و بازسازی انقلابی و اعتلای آن موثر باشد.

,

وی در پایان عنوان کرد: به شخصه از آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم و دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر توجه و اهتمام ویژه به نیازهای سینمای کشور تشکر و قدردانی می‌کنم و باور دارم برکات و نتایج فعالیت این شورا باعث رونق، پویایی و بالندگی بیش‌تر سینمای کشور خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه