اخبار داغ

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

بزرگداشت حافظ شیرازی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

بزرگداشت حافظ شیرازی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی
به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت بیستم مهرماه، روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی نشست پاسداشت مقام این شاعر با حضور اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت بیستم مهرماه، روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی، نشست پاسداشت این شاعر و غزلسرای برجسته ایرانی را در فضای مجازی برگزار می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این برنامه که سه شنبه بیستم مهرماه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار خواهد شد، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، کاووس حسن لی استاد ادبیات دانشگاه شیراز، حسن انوری چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، بهاءالدین خرمشاهی مترجم و حافظ پژوه،محمد بقایی ماکان نویسنده، مترجم و استاد ادبیات فارسی و سید نجمی حسن زیدی دانشیار دانشکده دولتی آموزشی کراچیِ پاکستان سخنرانی خواهند کرد.

,

حافظ شیرازی با بیان شاعرانه و استادانه خود برخی از داستان‌های قرآنی را با اشاراتی ظریف بیان می‌کند اما به واقع او ناظم شعر نیست که به بیان روایت و داستان بپردازد، بلکه شاعری زبردست و تواناست که با قدرت تخیل و شناخت ژرفی که نسبت به بسیاری از نکات و لطائف قرآنی ، اجتماعی و فرهنگی دارد، اندیشه و نگاه خود را در قالب شعر ارائه می‌دهد.

,

نگاه این شاعر پرآوازه پارسی گو به هستی، نگاهی جهان شمول است؛ به گونه‌ای که اندیشه های خود را در قالب اشعارش با بیانی شیوا و زیبا و با بکارگیری استعاره و تشبیه، ایهام و مجاز و سایر صناعات ادبی بیان کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه