اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا:

مرتبط کردن حل مشکلات کشور به برجام، سبب سواستفاده دشمن شد

مرتبط کردن حل مشکلات کشور به برجام، سبب سواستفاده دشمن شد
امیری گفت: مرتبط کردن حل مشکلات کشور به برجام و اعتماد به غرب، سبب سواستفاده دشمن شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر علی حیدر امیری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: یکی از ایرادات اساسی که بر دولت قبل وارد می شد، این بود که همه چیز را به برجام مرتبط می کردند، عدم ثبات و تصمیم گیری در اقتصاد و گره زدن همه این موارد به برجام سبب شده بود تا مشکلاتی رخ دهد و دشمن تلاش می کرد تا از همین روش استفاده کند و نگذارد که کشور برنامه میان مدت و بلند مدت را اجرا نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: زمانی که دشمن از تعلیق صحبت می کند در واقع سبب می شود تا دولتها دچار روزمرگی شوند و تصمیمات نهایی را منوط این امر نمایند که فرصت سوزی و تعلل را به دنبال دارد.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا تصریح کرد: دولت قبل در حالت برزخ مانده بود که عدم پیشبرد برنامه های توسعه از مهمترین عواقب آن بود؛ تورم، گرانی، عدم اشتغال، بالا رفتن نرخ بیکاری، تصمیم گیری های نابه جا در مورد دلار و توزیع سکه در بازار طلا متاثر از این بود که همه مسائل و مشکلات اقتصادی را به موضوع برجام مرتبط می کردند.

,

امیری با اشاره به اینکه اعتماد به غرب فرصت ها را هدر می دهد، گفت: متاسفانه در تیم مذاکره کننده، نفوذی هایی بودند که اطلاعات را در اختیار دشمن قرار می دادند و هرچه را که در این میان، کشورهای غربی می گفتند تیم مذاکره کننده پذیرفتند.

,

وی بیان کرد: اگر سند برجام که بین چندین کشور بسته شد، به زبان فارسی ترجمه می شد متوجه می شدند که کلمه تعلیق آمده است نه برداشتن تحریم. ظریف که روزی در مجلس آنچنان حق به جانب دفاع می کرد که برجام را خط به خط خوانده اند اما عدم تسلط کافی و مدیریت لازم در این موضوع بسیار مشهود است و برخی فقط به دنبال قدم زدن و ثبت عکس های یادگاری بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه