اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی ضعیف به کشور و بارش باران در برخی مناطق/ کاهش نسبی دما از پایان هفته در شمال کشور

ورود سامانه بارشی ضعیف به کشور و بارش باران در برخی مناطق/ کاهش نسبی دما از پایان هفته در شمال کشور
سازمان هواشناسی با اشاره ورود سامانه بارشی به کشور از فردا، برای شمال غرب و غرب کشور بارش باران پیش بینی و اعلام کرد: از پایان هفته جاری با نفوذ جریانات شمالی در شمال کشور دما به‌طور نسبی کاهش می‌یابد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز و فردا آسمان بیشتر مناطق کشور صاف و دارای جوی پایدار است که با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، در این دو روز افزایش تدریجی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در استان‌های تهران و البرز پیش‌بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

براساس این گزارش، تا اواخر هفته افزایش در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

,
از اواخر وقت فردا و به‌تدریج از روز پنجشنبه با عبور موج از تراز میانی جو، سامانه‌های ضعیفی وارد کشور خواهد شد که در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور و دامنه جنوبی البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
,
 
,
روز پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همچنین برخی مناطق استان‌های گیلان، اردبیل و غرب مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد. روز جمعه فقط در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت و آسمان سایر مناطق کشور صاف است.
,
 
,
روزهای جمعه و شنبه آینده با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما به‌طور نسبی کاهش می‌یابد و روز شنبه هفته آینده نیز در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.
,
 
,
در سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و همچنین بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، کرمان و یزد وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک را شاهد خواهیم بود.
,
 
,
آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای خوای پایتخت ۲۱ و ۱۲ درجه خواهد بود.
,
 
,
اهواز امروز با دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد دمای ۲ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان است.
,
 
,
براساس اعلام سازمان هواشناسی، روز گذشته در سربیشه خراسان جنوبی دمای کمینه ۵ درجه زیر صفر، در ورزقان ۳، نیشابور ۲، خلخال و قوچان یک درجه زیر صفر ثبت و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی کشور بودند اما دیروز در ایستگاه شوش در خوزستان دمای بیشینه ۴۱ و در برازجان، امیدیه، آقاجاری و آبادان ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده که گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
نویسنده: مسعود تاجیک
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه