اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد؛

احداث سالانه ۱۲ هزار واحد مسکن در خراسان شمالی/ بهره گیری از زمین مازاد دولتی برای تولید مسکن

احداث سالانه  ۱۲ هزار واحد مسکن در خراسان شمالی/ بهره گیری از زمین مازاد دولتی برای تولید مسکن
محمدعلی شجاعی گفت: در راستای احداث یک میلیون واحد مسکن در کشور در طول سال توسط دولت در خراسان شمالی بر اساس تعداد جمعیت باید سالانه 12 هزار و 800 واحد مسکن شهری و روستایی ساخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان شمالی طی دو سال گذشته 14 هزار واحد مسکن ساخته شده است و در حدود هفت هزار واحد مسکن جدید نیز در دست ساخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

شجاعی در ادامه به برنامه در دستور کار دولت در زمینه احداث یک میلیون واحد مسکن در کشور در طول سال نیز اشاره و عنوان کرد: در همین راستا، در خراسان شمالی مبتنی بر تعداد جمعیت باید سالانه 12 هزار و 800 واحد مسکن شهری و روستایی ساخته شوند.

,

وی افزود: اجرای آن از منابع مالی مختلف در دست پیگیری است از جمله اینکه اداره کل راه و شهرسازی در زمینه تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی که در گذشته ساخته شده اند، اقدام خواهد کرد همچنین این اداره کل باید در شهرک های جدید مسکن تولید کند.

,

افزون بر این، استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای تولید مسکن به تامین زمین نیاز است در شورای مسکن استان مصوب شد تا کمیته ای تشکیل شود تا زمین های مازاد ادارات دولتی استان شناسایی و ارزیابی شوند و اطلاعات آن در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد که برای تولید مسکن مورد بهره برداری قرار بگیرند.

,

وی همچنین گفت: در شورای مسکن استان مصوب شد که دستگاه های خدمات رسان شامل آب، برق و مخابرات زیرساخت ها را برای سه هزار واحد مسکونی در دست ساخت توسط شرکت های تعاونی در شهرهای بجنورد و شیروان را تامین کنند.

,

استاندار خراسان شمالی افزود: برای تحقق آن، اعتبارات استانی نیز اختصاص خواهد یافت.

,

شجاعی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در شهر بجنورد در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث سه هزار واحد مسکونی در دست ساخت است که دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات موظف شدند تا طی مدت دو هفته طراحی نقشه های اجرای زیرساخت های آب، برق، گاز و مخابرات را به دبیرخانه شورای مسکن استان ارائه دهند تا از طریق وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه