اخبار داغ

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد:

تولید قریب ۵هزار مگاوات ساعت انرژی تنها در یک نیرگاه خورسیدید یزد

تولید قریب ۵هزار مگاوات ساعت انرژی تنها در یک نیرگاه خورسیدید یزد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از تولید بیش از ۴۹۰۰ مگاوات انرژی برق در نیروگاه خورشیدی کوشک استان یزد در مدت سه ماه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، سازگاری با محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و سوخت‌های فسیلی در زمان تولید برق را از مزایای تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک در ابتدای تیرماه سال جاری افزود: آغاز احداث تا بهره برداری از نیروگاه مذکور کمتر از ده ماه به طول انجامید که این میزان یک رکورد در صنعت برق کشور به شمار می‌رود.
,
 
,
اسدی با اشاره به اینکه با احداث و بهره برداری از این نیروگاه، تعداد نیروگاه‌های خوشیدی استان به ۱۰ عدد و مجموع ظرفیت نصب‌شده این نیروگاه‌ها به ۸۱.۵ مگاوات رسیده است، خاطرنشان کرد: هزینه صرف شده برای احداث این نیروگاه، ۱۶۵۰ میلیارد ریال بوده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.
,
 
,
شایان ذکر است، افزایش تولید انرژی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک در تیرماه ۱۴۰۰ به اندازه مصرف ۶ هزار خانوار مسکونی می‌باشد و کاهش تلفات شبکه، بهبود پارامتر‌های شبکه برق استان و کاهش انتشار گاز‌های آلاینده از نتایج مثبت بهره برداری از این نیروگاه بوده است.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه