اخبار داغ

در گفتگو با رئیس پلیس فتا استان سمنان مطرح شد؛

نقض حریم خصوصی، بزرگترین دغدغه کاربران فضای مجازی/ کلاهبرداری اینترنتی از مهمترین جرائم سایبری استان سمنان

نقض حریم خصوصی، بزرگترین دغدغه کاربران فضای مجازی/ کلاهبرداری اینترنتی از مهمترین جرائم سایبری استان سمنان
رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه فضای مجازی باعث شده تهدیدها و فرصت های جدیدی در حوزه حریم خصوصی کاربران ایجاد شود،گفت: نکته مهم نقض این حریم توسط سایرین در فضای مجازی است که می تواند آسیب های مختلفی به کاربران به خصوص بنیان خانواده ها وارد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص نقض حریم خصوصی در فضای مجازی، گفت: فضای مجازی بواسطه قابلیت های فراوان خود، کاربران بسیاری را به خود جذب کرده که حریم خصوصی در این بستر ها بسیار مهم است اما گاها به دلیل عدم رعایت نکردن نکات امنیتی توسط کاربر، مورد نقض قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

فدائیان با بیان اینکه فضای مجازی باعث شده تهدیدها و فرصت های جدیدی در حوزه حریم خصوصی کاربران ایجاد شود، تصریح کرد: نکته مهم نقض این حریم توسط سایرین در فضای مجازی است که می تواند آسیب های مختلفی به کاربران به خصوص بنیان خانواده ها وارد کند.

,

رئیس پلیس فتا استان سمنان در خصوص مهم ترین موارد نقض حریم خصوصی، بیان کرد: از مهمترین موارد نقض کننده حریم خصوصی می توان در دسترس قرار دادن داده های در حال انتقال، نقض تدابیر امنیتی به قصد دسترسی به داده ها، حذف و یا تخریب داده های دیگری، مختل کردن و یا از کار انداختن سیستم های رایانه ای، نشر اکاذیب از طریق رایانه، جاسوسی رایانه ای و ... نام برد.

,

وی با اشاره به اینکه نحوه فعالیت کاربران در فضای مجازی است که گاهی باعث شکل گیری یک جرم و یا نقض حریم خصوصی می شود، تشریح کرد: در کنار نقض حریم خصوصی توسط برنامه ها به خصوص شبکه های اجتماعی، بارگزاری و اشتراک گذاری اطلاعات مهم و خصوصی کاربران در پروفایل و صفحات مجازی نیز باعث صدمات جبران ناپذیری از جمله موقعیت اجتماعی و خانوادگی افراد می شود.

,

فدائیان کلاهبرداری اینترنتی را از مهم ترین جرائم اینترنتی دانست و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری بیشترین جرائم در حوزه های کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت در فضای مجازی، برداشت غیر مجاز از حساب کاربران بوده است.

,

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به بسترهای سوء استفاده در فضای مجازی، تشریح کرد: بیشتر این جرائم در شبکه های اجتماعی غیر بومی و سایت های تبلیغ آگهی بوده است که متاسفانه بدلیل عدم رعایت برخی نکات کوچک توسط کاربران باعث شکل گیری جرایم در این فضا می شود.

,

وی با بیان اینکه با بررسی و تجزیه تحلیل پرونده های می توان به این نکته رسید که مجرمان سایبری از هر تکنیک و ترفندی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می کنند، افزود: مجرمان با ارسال لینک های آلوده، انتشار بد افزار، اپلیکیشن های آلوده از طریق شبکه های اجتماعی باعث نقض حریم خصوصی کاربران می شوند.

,

فدائیان با اشاره به اینکه اگر کاربران قبل از استفاده از این فضا نکات امنیتی اولیه را رعایت کنند دچار مشکل نمی شوند، عنوان کرد: با رعایت کردن نکاتی همچون تغییر رمز به صورت دوره ای، تنظیم دو مرحله ای در شبکه های اجتماعی، عدم خرید از فروشگاه های نامعتبر می توان دست مجرمان سایبری را کوتاه کرد.

,

رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه پلیس پیشگیری را مقدم بر هر اقدامی می داند، تصریح کرد: تیم ویژه ای از کارشناسان خبره به صورت مستمر رصد و پایش فضای مجازی برای شناسایی تهدیدات و آسیب های این حوزه را انجام می دهند.

,

وی با اشاره به اینکه پیشگیری اجتماعی و وضعی در دستور کار پلیس قرار دارد و تیم رسانه ای نیز با تولید محتوای کاربردی و انتشار گسترده از طریق رسانه ها اقدامات پیشگیرانه انجام می دهد، افزود: به منظور آگاه سازی عمومی و ارتقاء دانش دیجیتال کاربران و کاهش مخاطرات این فضا برگزاری کلاس و کارگاه های آموزشی بصورت مجازی و حضوری نیز برای جوامع هدف در دستور کار قرار گرفته است و در طول سال انجام می شود.

,

فدائیان بابیان اینکه پلیس فتا در شبانه روز آماده هر گونه اقدام پیشگیرانه ای است، تشریح کرد: همکاران بنده در پلیس فتا به صورت مستمر در کنار کاربران فضای مجازی هستند و کاربران در صورت مشاهده موارد مجرمانه می تواند از طریق سایت پلیس فتا بخش گزارش مردمی و یا با شماره 096380 گزارش دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه