اخبار داغ

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

حاکمان افغانستان پاسخگوی ترددهای غیرمجاز و تراتزیت مواد مخدر باشند

حاکمان افغانستان پاسخگوی ترددهای غیرمجاز و تراتزیت مواد مخدر باشند
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ حاکمان افغانستان با توجه به خروج اروپایی‌ها از این کشور، باید براساس معاهدات مرزی پاسخگوی ترددهای غیرمجاز و ترانزیت مواد مخدر باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار قاسم رضایی مبنی بر ورود اتباع افغانی به کشور و وضعیت ترانزیت مواد مخدر با توجه به خروج اروپایی ها از این کشور گفت: با توجه به اتفاقی که در افغانستان رخ داد، نسبت به مردم این کشور دردمندیم زیرا آنها بیش از ۴۰ سال جنگ، نارامی و ناامنی را تحمل کردند، آنها برادران دینی ما هستند بویژه در مورد انفجار و حمله مرگباری که نمازگزاران شیعه در قندروز را شهید یا مجروح کرد بسیار متاثر شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: این مردم حق دارند که در آرامش زندگی کنند اما اکنون وضعیتی که در مرزهای شرقی کشور حاکم است این است که اتباع افغانی به مرزهای شرقی ما می آیند اما مرزبانان کشور اشراف کامل داشته و در مرز ترددها را با دوربین کنترل می کنند.
,
 
,
سردار رضایی اضافه کرد: بین ۵۰۰ تا یک هزار نفر و بلکه گاه بیش از یک هزار نفر در ترددهای شبانه در مرزهای شرقی کنترل می شوند، از آن ها پذیرایی و توجیه شده و با همکاری طالبان که در مرزها استقرار دارند، تحویل و عودت داده می شوند.
,
 
,
جانشین فرمانده ناجا گفت: آنچه از مسئولان حاکم در افغانستان انتظار می رودکنترل بر معاهدات مرزی است اینکه پاسخگوی ترددهای غیر مجاز باشند. همچنین پاسخگوی نا امنی ها و هر اتفاقی که در مرزهای شرقی می افتد، باشند زیرا طبق معاهدات و قراردادهای مرزی مکلف هستند پاسخگوی مرزبانان ایرانی باشند هر چند مرزبانان ما با روحیه بالا استقرار دارند و اگر لازم باشد از نیروهای سایر سازمان ها در این زمینه استفاده می کنیم.
,
 
,
سردار رضایی افزود: با رفتن غربی ها از افغانستان ترانزیت مواد مخدر تا حدودی محدود شد اما هفته گذشته بیش از سه تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشف شد که این نشان می داد ترانزیت مواد مخدر از ان سوی مرز کنترل نمی شود.
,
 
,
وی تاکید کرد: کنترل ترانزیت مواد مخدر از سوی افغانستان انتظار جدی ما است. اروپایی ها این بنای شوم را از سال ۲۰۰۰ گذاشتند آن زمان ۲۰۰ تن مواد مخدر تولید می شد اکنون به بیش از هشت هزار تن رسیده یعنی بیش از ۴۰ برابر کشت و تولید خود را افزایش داده اند.
,
 
,
سردار رضایی اضافه کرد: این فتته ای است که کشورها میلی دوبین(کشورهایی با رسمیت محدود) در منطقه بنا کردند اما از مجموعه حاکم در افغانستان انتظار می رود جوابگوی معاهدات مرزی باشند.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه