اخبار داغ

نیم نگاهی به سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در نصف جهان؛

از اولین جشنواره آنلاین کشور تا افتتاح موزه جشنواره کودک/ فهرست آثار منتخب جشنواره

از اولین جشنواره آنلاین کشور تا افتتاح موزه جشنواره کودک/ فهرست آثار منتخب جشنواره
سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با شعار «سینما سرزمین خیال» از ۱۶ مهر ماه در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل در اصفهان آغاز شده و تا 21 مهر ماه ادامه خواهد داشت. بزرگداشت نوجوان فداکار ایذه‌ای، بخش کرونا روایت و برگزاری اولین جشنواره آنلاین کشور از ویژگی‌های خاص بزرگترین رویداد فرهنگی کودکان و نوجوانان سال 1400 است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با شعار «سینما سرزمین خیال» همزمان با روز جهانی کودک و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل در اصفهان در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

*افتتاحی در شأن مهمترین رویداد فرهنگی کودکان و نوجوانان کشور با یاد نوجوان فداکار ایذه‌ای

, *افتتاحی در شأن مهمترین رویداد فرهنگی کودکان و نوجوانان کشور با یاد نوجوان فداکار ایذه‌ای, *افتتاحی در شأن مهمترین رویداد فرهنگی کودکان و نوجوانان کشور با یاد نوجوان فداکار ایذه‌ای,

تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، پخش سرود ملی و تیزر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوانان، اجرای مجری برنامه با لباس نمادین فضانوردی در میان آتش، نمایش تعدادی از کودکان با الهام از المان‌ها و نمادهای جشنواره، نمایشی آهنگین با مضمون شعار جشنواره امسال توسط گروهی از کودکان، پخش کلیپ معرفی آثار مختلف حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره، سخنرانی علیرضا تابش، دبیر جشنواره، معرفی آثار دو بخش «پویانمایی» و «کرونا»، داستان سرایی خیال‌انگیز با گریزی به داستان جشنواره، سخنرانی علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، پخش ویدئویی به یاد ۵۱ هزار کودکی که پدر و مادر خود را بر اثر بیماری کوید -۱۹ از دست دادند، تجلیل از کادر درمان، پخش کلیپ معرفی داوران بخش‌های مختلف جشنواره، اجرای نمایش توسط جناب خان، پخش کلیپ آثار بخش مسابقه سینمایی، پخش کلیپی به منظور بزرگداشت یاد علی سلیمانی بازیگر فقید سینما، قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره، معرفی آثار بلند داستانی و بخش بین الملل جشنواره و اجرای آهنگ‌های نوستالژیک و خاطره‌انگیز کارتون‌های کودکان توسط گروهی از نوازندگان، قرائت بیانیه جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط دو کودک و آتش بازی و جشن کاغذهای رنگی درون سالن جشنواره آیین افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را تشکیل می‌دادند.

,

بزرگداشت یاد علی لندی، نوجوان ایذه‌ای که چند روز پیش پس از فداکاری در یک حادثه آتش سوزی به شهادت رسید، یکی از برنامه‌های جشنواره بود که در مراسم افتتاحیه، با روایت داستانی کودکانی و مرتبط با ماجرای علی لندی و بلند کردن صورتک‌هایی با تصویر وی با شعار «پروانه‌ها ترسی از آتش ندارند» توسط کودکان، یاد این نوجوان فداکار گرامی داشته شد.

,

علیرضا تابش، دبیر جشنواره، در مراسم افتتاحیه با بیان این که سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شرایطی برگزار می‌شود که 51 هزار کودک ایرانی در غم از دست دادن پدر و مادرشان به خاطر کرونا سوگوار هستند، ادامه داد: جامعه هنری ایران در برابر این کودکان خود را مسئول می‌داند، به این کودکان ادای احترام می‌کنم و این جشنواره را به نام «علی لندی» افتتاح خواهیم کرد.

,

در بخشی از پیام وزیر ارشاد به چشنوراه نیز آمده بود: «شعار امسال جشنواره با عنوان «سینما سرزمین خیال» بیانگر رسالت خطیر هنر هفتم در حفظ روحیه رویاپردازی و نشاط آفرینی برای کودکان و نوجوانان سرزمین ما و همه جهان است تا در دوران سختی که به واسطه همه‌گیری بیماری کرونا بر ما گذشت، با جادوی سینما به فردایی سرشار از آرامش و دوستی بیندیشیم و از داغ کودکان و نوجوانان و خانواده‌های سوگوار و آسیب دیده‌ی این بلای عالم‌گیر بکاهیم.»

,

همچنین شهردار اصفهان در این آیین با تاکید بر این که این جشنواره باید از یک رخداد هفتگی به یک جریان مستمر تبدیل شود، تصریح کرد: جشنواره‌ای که ۳۴ سال استمرار و امتداد داشته و جریان یافته است، استعداد برای جریان مستمر فعالیت‌هایش در طول سال را دارد.

,

وی تاکید کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را در شهر اصفهان مستقر خواهیم کرد تا حیات جشنواره در طول سال فعال باشد و نتیجه آن را در یک هفته برگزاری جشنواره ببینیم.

,

*جشنواره نصف جهان به گستره جهان

, *جشنواره نصف جهان به گستره جهان, *جشنواره نصف جهان به گستره جهان,

آئین افتتاح بزرگترین رویداد فرهنگی کودکان و نوجوانان کشور در سالن اجلاس سران، علاوه بر صفحات جشنواره در فضای مجازی، از تیوا و شبکه اصفهان به صورت زنده پخش و «سینما ساحل» با دو سالن نقش‌جهان و زنده‌رود به عنوان خانه جشنواره در اصفهان و «سینما فلسطین» اصفهان میزبانان این دوره جشنواره هستند.

,

مدیر هماهنگی امور استان‌ها در سی و چهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره برنامه استان‌ها برای اکران آثار جشنواره گفت: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که سازمان سینمایی با استان‌های کشور در سال جاری منعقد کرده است، به جز دو شهر تهران و اصفهان، سایر استان‌ها نیز آثار سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان را اکران می‌کنند.

,

علی تاجیک ادامه داد: البته به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های ناشی از شیوع این ویروس، اکران فیزیکی تنها محدود به استان‌هایی می‌شود که به دلیل کم‌تر بودن آمار مبتلا، متقاضی اکران فیزیکی و میزبانی از مخاطبان در سالن‌های سینما هستند که تا امروز علاوه بر تهران و اصفهان، مشهد، همدان، گرگان، شیراز، قم، رفسنجان، بردسیر و منطقه آزاد اروند (آبادان) آثار را به صورت حضوری اکران کرده‌اند.
مدیر اجرایی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم این دوره از جشنواره را از شش کارگاه که سه کارگاه آن بین المللی است برخوردار دانست و گفت: در سی وچهارمین جشنواره بین الملی فیلم‌های کودکان ونوجوانان آثاری از ۱۷ کشور همزمان با اصفهان در ۲۳ استان دیگر به نمایش در می‌آید.

,
,

*سهم معلولان از جشنواره فیلم کودک و نوجوان

, *سهم معلولان از جشنواره فیلم کودک و نوجوان, *سهم معلولان از جشنواره فیلم کودک و نوجوان,

ایمان حجتی بیش از هفت فیلم را برای افراد دارای معلولیت به خصوص کودکان و نوجوانان نابینا و ناشنوا آماده اکران در سینما‌های مناسب سازی شده دانست و گفت: امسال در برنامه سینماسیار، فیلم‌های منتخب بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی در مناطق کم‌برخوردار اصفهان به نمایش در می‌آید.

,

نسخه مناسب‌سازی شده چهار فیلم «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری [خارج از مسابقه]، «یکی بود یکی نبود» به کارگردانی مرضیه منصوری و «خبرنگار» به کارگردانی ابراهیم فروزش در سالن شماره ۳ سینما فرهنگ در تهران و سالن زنده‌رود سینما ساحل اصفهان به صورت فیزیکی روی پرده خواهد رفت.

,

بر اساس این خبر، دو فیلم «خبرنگار» و «یکی بود یکی نبود» علاوه بر اکران در سالن سینما، در پلتفرم‌های میزبان فیلم‌های جشنواره (هاشور و فیلیمو) نیز پخش خواهد شد. این فیلم‌ها به صورت توضیح‌دار برای نابینایان و کم‌بینایان و دوبله متن گفتار فیلم به زبان اشاره برای ناشنوایان ارائه خواهد شد.

,

مدیر اجرایی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان این که 50 درصد آثار به صورت حضوری و 50 درصد به صورت مجازی به نمایش در می‌آید، گفت: ۳۷۰ نفر به صورت حضوری در یکی از سالن‌های اختصاص داده شده آثار را داوری می‌کنند.

,

وی افزود: جشنواره برای پیروی از شعار خود، با اختصاص سالنی برای نمایش فیلم‌ها در بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین -علیه السّلام- و همچنین در اتاق‌های بستری کودکان از طریق تلویزیون آثار خود را اکران می‌کند.

,

*از اولین جشنواره آنلاین کشور تا افتتاح موزه جشنواره کودک

, *از اولین جشنواره آنلاین کشور تا افتتاح موزه جشنواره کودک, *از اولین جشنواره آنلاین کشور تا افتتاح موزه جشنواره کودک,

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دیدار با شهردار اصفهان در مورد این جشنواره اظهار کرد: با استفاده از راه‌های جایگزین و همراهی هنرمندان توانستیم اولین جشنواره آنلاین کشور را به نام اصفهان ثبت کنیم. این اقدام آزمون و خطای سختی بود، چراکه هیچکس در کشور این مسیر را تجربه نکرده بود.

,

علیرضا تابش ادامه داد: این شیوه برگزاری کمک کرد تا همه کودکان سراسر کشور داوری آنلاین برای جشنواره انجام دهند و در دو شهر اصفهان و تهران اکران حضوری به صورت محدود برگزار شود.

,

تابش با اشاره به اینکه چند سالی است در کنار برگزاری جشنواره، المپیاد فیلم سازی را نیز برگزار کرده ایم، تصریح کرد: این المپیاد سال گذشته به صورت آنلاین برگزار و استعدادهای مختلفی از شهرهای گوناگون کشف شد.

,

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته برای حمایت از جریان اصیل فرهنگی، فراخوانی برای تأسیس موزه جشنواره کودک منتشر کردیم، چراکه این کار هویت جشنواره را در شهر اصفهان ماندگار می‌کند.

,

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه «فاز نخست موزه کلید زده شد، گفت: جمع آوری اسناد، کتاب‌ها، خاطرات، ویدئوها و نسل‌هایی که در طول جشنواره تربیت شده اند می‌تواند به هویت جشنواره کمک کند»، اظهار کرد: یکی از پیشنهادات در این راستا راه اندازی کتابخانه تخصصی هنر است تا جریان اصیل سینمای کودک و نوجوان را به این موزه و مرکز اسناد متصل کنیم.

,

تابش اضافه کرد: با راه اندازی موزه جشنواره کودک، همه نهادها ملزم می‌شوند به جشنواره کمک کنند و هنرمندان با این کار خود را صاحب جایگاه خواهند دید. طی ۱۸ سال گذشته تنها نهادی که از جشنواره کودک حمایت کرده و همکار ما بوده، شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان است و به همین منظور طرحی تدوین شده تا اصفهان را به شهر خلاق سینما تبدیل کنیم که پیش نویس آن تهیه شده است، اما به خاطر شرایط کرونایی متوقف شد.

,

*556 اثر ارسال شده به سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان

, *556 اثر ارسال شده به سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان, *556 اثر ارسال شده به سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان,

در بخش بین‌الملل این دوره جشنواره و با پایان مهلت ارائه اثار به این بخش در ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱، تعداد ۶۲ فیلم سینمایی (شامل ۳۲ انیمیشن و ۳۰ فیلم بلند سینمایی) از ۳۲ کشور و ۵۶ فیلم کوتاه (شامل ۲۱ انیمیشن کوتاه و ۳۵ فیلم کوتاه داستانی) از ۲٨ کشور ارسال شد که بر این اساس در مجموع ۱۱٨ اثر خارجی رسیده به جشنواره سی و چهارم رسیده است.

,

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره در بخش ملی با پایان مهلت ارسال آثار این بخش در ۳۱ مرداد ماه سال ۱۴۰۰، ۴۳۸ فیلم شامل ۲۴۸ فیلم در بخش «فیلم کوتاه داستانی»، ۱۱۹ فیلم در بخش «پویانمایی کوتاه»، ۳۰ فیلم در بخش «بلند داستانی»، ۱۴ فیلم در بخش «سینمایی»، ۱۲ عنوان در بخش «وب‌سری» و ۱۵ عنوان در بخش «کرونا-روایت» به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که با احتساب این آثار، جمع کل آثار متقاضی شرکت در بخش ملی و بین‌الملل جشنواره سی و چهارم به ۵۵۶ اثر رسید.

,

از میان کل آثار رسیده به جشنواره ۱۶ اثر با موضوع کرونا است که در بخش ویژه کرونا تحت عنوان کرونا روایت به بخش مسابقه راه یافت. آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره امسال نیز شامل ۱۰ وبسری، ۱۵ پویانمایی، ۱۷ فیلم کوتاه و ۱۸ فیلم بلند است.

,

فهرست عناوین کارگاه‌های آموزشی جشنواره سی و چهارم در بخش ملی عبارت است از: تأثیر جزئیات داخل قاب در سینما (عناصر بصری و صوتی) با تدریس دکتر شهاب‌الدین عادل، استراتژی جهانی پخش فیلم با تدریس نشاط باقری و امیرحسین امجدی و تأثیر فیلم و انیمیشن بر روان کودک و نوجوان با تدریس سارا کهربایی.

,

همچنین کارگاه‌های آموزشی بخش بین‌الملل این دوره جشنواره نیز عبارتند از: مؤلفه‌های فیلم کودک با نگاهی به تاریخ سینمای جهان با تدریس هاکان اونال (ترکیه)، موسیقی شاعرانه در سینما با تمرکز بر سینمای کودک با تدریس خورخه آراگادا (شیلی) و طراحی کارگردانی فیلم‌های کودک و نوجوان با تدریس فیلیپ آیش هولتس (آلمان).

,

*فهرست آثار منتخب جشنواره

, *فهرست آثار منتخب جشنواره, *فهرست آثار منتخب جشنواره,

اسامی آثار منتخب «کوتاه داستانی» در بخش ملی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عبارتند از: «آپارات» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسن نجم آبادی، «اژدها لازم می‌شود» به کارگردانی سامان غنائمی و تهیه‌کنندگی جواد موحد محصول باشگاه فیلم سوره، «اینجا خانواده زندگی می‌کند (پوستر)»، به کارگردانی ابوذر حیدری و تهیه‌کنندگی مهدیه سادات محور جعفری محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج، «برای بار دوم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی لیلا اخباری، «برنده» به کارگردانی علی کیوان و تهیه‌کنندگی مهدی مقدم، «بلاگر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی صابر تتارچه محصول انجمن سینمای جوانان ایران، «پاور» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نظیر میرزایی، «تی یره» به کارگردانی مصطفی مهربان و تهیه‌کنندگی وحید کشاورز محصول انجمن سینمای جوان دفتر رودبار، «خط‌های سفید» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جلال ساعدپناه، «درختان خیابان ولیعصر یا امپرسیون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عماد حسینی‌فرد، «دوچرخه‌باز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهسا امیری، «رآی» به کارگردانی سپیده برنجی و تهیه‌کنندگی سپیده برنجی و مجتبی بیات، «عملیات طبقه دوم» به کارگردانی محمدحسین تفرشی و تهیه‌کنندگی سمیرا شجاعی محصول مؤسسه فرهنگی بیان عصر، «عمو نوروز و سین هشتم» به کارگردانی مهدی نعمتی مقدم و تهیه‌کنندگی پریسا نعمتی مقدم، «کفش دزدک» به کارگردانی محمد پایدار و تهیه‌کنندگی حامد یامین‌پور محصول باشگاه فیلم سوره، «گُنجیدو» به کارگردانی محمد نوری و تهیه‌کنندگی محمد نوری و انجمن سینمای جوانان ایران، «منم سمیرا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی متین رکن، «وادیار» به کارگردانی مرجان خسروی و تهیه‌کنندگی مهدیه سادات محور و میلاد خسروی محصول انجمن سینمای جوانان ایران دفتر چهارمحال و بختیاری.

,

فهرست آثار «پویانمایی کوتاه» برای حضور در بخش ملی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان عبارت است از: «آی‌دی» به کارگردانی فهیمه قبادی و تهیه‌کنندگی فهیمه قبادی و مرگز گسترش سینمای مستند و تجربی، «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» به کارگردانی صادق جوادی و تهیه‌کنندگی امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «پرنده‌باز» به کارگردانی سید احمد جعفریان و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر خمینی‌شهر، «پسربچه و درخت سیب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جلال پناهی، «پیش از بهشت» به کارگردانی احمد حیدریان و تهیه‌کنندگی محدثه پیرهادی محصول باشگاه فیلم سوره، «خوردم، خوردی، …» به کارگردانی شیدخت دژم‌شهابی و تهیه‌کنندگی شیدخت دژم‌شهابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «خوش آمدید» به کارگردانی نعیمه محمودی و تهیه‌کنندگی نعیمه محمودی محصول واحد پویانمایی شبکه فارس و نشر چشمه، «درخت ترش» به کارگردانی اکبر تراب‌پور و تهیه‌کنندگی اکبر تراب‌پور و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر همدان، «رؤیای ابری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ریحانه عین‌اللهی و بهاره عین‌اللهی، «ستارگان زیر باران» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سارا نامجو، «شبح ترسو» به کارگردانی ریحانه کاوش و تهیه‌کنندگی علی رئیس محصول صدا و سیمای مرکز اصفهان، «فوبی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی الهام امینیان، «کیمیاگر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود قدسیه، «گذشته» به کارگردانی حمید محمدی و تهیه‌کنندگی حمید محمدی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «گنج واقعی» به کارگردانی محسن صالحی‌فرد و تهیه‌کنندگی رضا صالحی، «موزی که می‌خندید» به کارگردانی ریحانه کاوش و تهیه‌کنندگی علی رئیس محصول صدا و سیمای مرکز اصفهان.

,

فهرست اسامی آثار حاضر در بخش «کرونا روایت» عبارت است از: «آدامس» به کارگردانی علی یزدانی و مهدی نظیفی و تهیه‌کنندگی مؤسسه فرهنگی هنری تیراژه هنر، «آن‌ها انسان بودند» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امید باقری، «با کرونا چه کنیم؟» به کارگردانی نرگس سادات مرعشی و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان، «تبلت» به کارگردانی علی یزدانی و مهدی نظیفی و تهیه‌کنندگی مؤسسه فرهنگی هنری تیراژه هنر، «خانه» به کارگردانی حسین زاهدی و تهیه‌کنندگی حمید علیزاده، «دست مرگبار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیرحسین رحیمی مهربان، «دنیای زیبای من» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهرتاش مهدوی و الهام قره‌خانی، «ده بالا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجیدرضا دهقانی تفتی، «صدای زندگی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عباسی، «فضای زندگی» به کارگردانی ایلیا رمضانی و تهیه‌کنندگی هاله چهله‌زاده، «قصه من و بابام» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی وحیدی، «کرونا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فائقه سارانی، «کرونا با ما چه کرد، ما با کرونا چه کردیم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعیده کستوانی، «ماسک سیاه» به کارگردانی سهیل عرب و تهیه‌کنندگی شیما جوادپور، «منتخب» به کارگردانی علی یزدانی و مهدی نظیفی و تهیه‌کنندگی مؤسسه فرهنگی هنری تیراژه هنر، «من و کرونا» به کارگردانی محمد حسام اسماعیلی و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «من ویروس کرونا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر یوسف قرائی، «ویروسی دیگر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آنوشا مقدم‌پور، «یک ویروس تاج‌دار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پارسا محمدی.

,

فهرست ۲۴ فیلم در سه بخش بلند داستانی، کوتاه داستانی و پویانمایی کوتاه این دوره جشنواره به شرح زیر است:

,

بخش آثار بلند داستانی:

,

۱- «پدرم، ابرقهرمان» از هند، ۲- «لوسیا» از اسپانیا، ۳- «دوران کودکی چیک» از روسیه، ۴- «قصه یخ» از روسیه، ۵- «سوومی» از هند، ۶- «۱۹۸۲» از لبنان، نروژ و قطر، ۷- «حافظ برادر» از ترکیه، ۸- «پدربزرگ من یک فضایی‌ست» از کرواسی، لوکزامبورک، نروژ، جمهوری چک، اسلوونی، اسلوواکی و بوسنی و هرزگوین، ۹- «مارتین و جنگل سحرآمیز» از جمهوری چک، اسلوواکی و آلمان، ۱۰- «پسران دریا» از ایران، ۱۱- «یدو» از ایران.

,

بخش آثار کوتاه داستانی و پویانمایی کوتاه

,

1- «آبنات» از آلمان، ۲- «این جنگ نیست» از روسیه، ۳- «ستاره دنباله‌دار» از روسیه، ۴- «جعبه سیاه» از ترکیه، ۵- «سکوت رودخانه» از پرو، ۶- «سیاه و سفید» از سوئیس، ۷- «توبی و توربوباس» از آلمان، ۸- «لورنزو و آینه» از ایتالیا، ۹- «شکارچی هیولا» از ایسلند و لهستان، ۱۰- «مادربزرگم ماتیلده» از مکزیک، ۱۱- «تی‌یره» از ایران، ۱۲- «برای بار دوم» از ایران، ۱۳-« آی‌دی» از ایران.

,

غزل شاکری (بازیگر)، علیرضا شجاع‌نوری (بازیگر و تهیه‌کننده) و مهرداد اسکویی (کارگردان و مستندساز) داوران ایرانی بخش بین‌الملل این دوره جشنواره هستند. همچنین فریال بهزاد داور ایرانی بخش «سیفژ» جشنواره خواهد بود.

,

مهین جواهریان، رضا درستکار، حامد جعفری، بهرام دهقانیار، بهروز شعیبی، گلاره عباسی و سهیل موفق نیز به عنوان داوران بخش ملی جشنواره، معرفی شدند.

,

*اصفهان به رنگ جشنواره فیلم کودک و نوجوان

, *اصفهان به رنگ جشنواره فیلم کودک و نوجوان, *اصفهان به رنگ جشنواره فیلم کودک و نوجوان,

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان همزمان با برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بیش از ۵۰ نقطه شهر رویداد‌های ویژه‌ای را برنامه ریزی کرده است و ۵۰ برنامه در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

,

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در رابطه با فضاسازی این شهر به مناسبت برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: در این زمینه ۵۵ المان نگاتیو با موضوع جشنواره کودک و شهید «علی لندی» در سطح مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان نصب شد.

,

حسن مؤذنی افزود: حدود یک‌هزار و ۵۰۰ پرچم ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز در ۱۵ منطقه شهر اصفهان به اهتزاز درآمده است.

,

وی تصریح کرد: دیواره پازلی جهان نما واقع در میدان امام حسین -علیه السّلام- نیز این هفته به موضوع جشنواره فیلم کودک و نوجوان و گرامیداشت علی لندی اختصاص یافته است.

,

در این رابطه مدیر اجرایی جشنواره نیز اضافه کرد: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد بازی‌های فکری و دفترچه‌های مشق با تصویر شهید علی لندی میان کودکان کار و کودکان محلات کم‌برخوردار شهر توزیع خواهد شد.

,

ایمان حجتی گفت: غرفه‌های کودک و نوجوان با شروع جشنواره در چهارباغ عباسی فعال شده‌اند و علاوه بر آن و همزمان با جشنواره، ۱۰۰ رویداد جنبی نیز در شهر برگزار می‌شود که اجرای ۶۰ رویداد به عهده سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و معاونت‌های فرهنگی مناطق است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه