اخبار داغ

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

بهره‌مندی ۵۲۲ روستا در چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز

بهره‌مندی ۵۲۲ روستا در چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز
جهانبخش سلیمیان گفت: ۶۳۷ روستاهای این استان قابلیت گازرسانی دارند و در حال حاضر ۵۲۲ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جهانبخش سلیمیان سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۶۳۷ روستاهای این استان قابلیت گازرسانی دارند و در حال حاضر ۵۲۲ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی افزود: تعداد روستاهای در دست اجرای گازرسانی در سال جاری حدود ۲۵ روستا است که با اضافه شدن این تعداد به روستاهای اجرا شده قبل، جمع روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز در ابتدای سال آینده به ۵۴۷ می‌رسد.

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعداد مشترکین گاز روستایی در این استان حدود ۱۰۳ هزار نفر و جمعیت تحت پوشش روستایی ۹۱.۱ درصد جمعیت استان است.

سلیمیان عنوان کرد: میزان شبکه گازی که تاکنون در روستاهای چهارمحال و بختیاری کار شده است، حدود ۳ هزار و ۱۷۳ کیلومتر است و نزدیک به ۱۰۴ هزار علمک گاز نیز در روستاها نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۵ روستا با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان در دست اجرا است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ انشعاب دیگر نیز به انشعابات و ۳ هزار نفر بهره‌بردار روستایی از گاز در این استان، اضافه می‌شود.

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در روستاها به ازای سرانه خانوار مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای نصب هر علمک هزینه می‌شود، البته این رقم بعضاً در برخی روستاها چون به‌صورت تجمیعی صورت گرفته است تا رقم ۳۰ میلیون تومان نیز انجام شده است.

سلیمیان بیان کرد: چیزی حدود ۹۰ روستا در چهارمحال و بختیاری قابلیت فنی گازرسانی دارند و ۲۰ خانوار به بالا هستند که انجام گازرسانی برای این تعداد روستا با محدودیت مالی مواجه است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه