اخبار داغ

میرکاظمی:

نگاه به بودجه ۱۴۰۱ نگاه تحولی است/ با خلق پول افسارگسیخته، تورم بالا به اقتصاد تحمیل شده است

نگاه به بودجه ۱۴۰۱ نگاه تحولی است/ با خلق پول افسارگسیخته، تورم بالا به اقتصاد تحمیل شده است
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دستاوردهای اقتصادی مطلوب نیست، گفت: در سنوات گذشته به دلیل کسری بودجه و عدم تحقق برنامه‌ها، خلق پول افسار گسیخته اتفاق افتاده و این، تورم بالا بر اقتصاد تحمیل کرده و سطح معیشت مردم را پایین آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پانزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، آبرومند مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی، خدابخشی نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، رضوانی نماینده مجلس در ستاد بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌‌ها، با موضوع جهت‌گیری اصلی بودجه ۱۴۰۱ و بررسی عملکرد اعتبارات هزینه‌ای و راهکارهای پیشنهادی بخش آموزش و پرورش برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
میرکاظمی گفت: دستاوردهای اقتصادی مطلوب نیست. بهره‌وری پایین، تورم بالا، سطح درآمد مردم پایین و هزینه‌ها بالا رفته است و برون‌رفت جامعه از این شرایط نیاز به تغییر دارد.
,
 
,
وی یادآور شد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی و دستورات مقام معظم رهبری و خواسته رئیس جمهور، باید تغییرات ساختاری اتفاق بیفتد که در این راستا سازمان برنامه و بودجه به‌صورت جدی و کارشناسی از دو ماه پیش کار را آغاز کرده است، لذا همکاری و مشارکت مجلس شورای اسلامی برای به ثمر رسیدن این مهم بسیار حایز اهمیت است.
,
 
,
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نیمه‌تمام رها شده است، افزود: با همکاری دولت و مجلس می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد. باید در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها بسترهای لازم فراهم شود که با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت‌های موجود اتمام پروژه‌ها را در دستور کار قرار داد.
,
 
,
وی با ابراز اینکه نگاه ما به بودجه ۱۴۰۱ نگاه تحولی است، تأکید کرد: در سنوات گذشته به‌دلیل کسری بودجه و عدم تحقق برنامه‌ها خلق پول افسارگسیخته اتفاق افتاده است و این مهم تورم بالا را بر اقتصاد تحمیل کرده است و سطح معیشت مردم پایین آمده است که در مناطق محروم افزایش قیمت کالا از متوسط کشور هم بالاتر است و این درحالی است که درآمد این بخش جامعه از شرایط مطلوب و قابل قبولی برخوردار نیست.
,
 
,
میرکاظمی با عنوان اینکه تأکید رئیس جمهور بر تحقق عدالت در کشور است، گفت: برای نهادینه شدن عدالت در بخش‌های مختلف جامعه باید تغییرات اساسی با نگاه کارشناسی شکل بگیرد و بودجه‌ای زیبنده جمهوری اسلامی، تهیه و تنظیم شود.
,
 
,
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: استان‌ها و شهرستان‌ها مأموریت دارند شاخص‌های کلانی را که هدف‌گذاری می‌شود در بخش صنعت و کشاورزی و صادرات و سایر حوزه‌ها به مرحله عمل برسانند و ما مطمئن هستیم چرخه اقتصاد با استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده و مغفول‌مانده به حرکت در می‌آید.
,
 
,
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: رئیس جمهور تأکید دارند کار اساسی و بنیادی در ساختار بودجه، رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری صورت بگیرد در این ارتباط از همه پتانسیل‌ها که در سازمان برنامه و بودجه و دولت و مجلس وجود دارد استفاده می‌شود.
,
 
,
میرکاظمی در پایان با قدردانی از همکاری مجلس برای اصلاح ساختار بودجه خاطرنشان کرد: با همکاری و استفاده از همه ظرفیت‌های مجلس می‌توان این راه را هموار کرد. همچنین حضور رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه مجلس، مشاور عالی رئیس مجلس و نماینده مجلس در جلسه ستاد، بر همکاری گسترده دولت و مجلس صحه می‌گذارد.
,
 
,
گفتنی است در این جلسه رؤسای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس نقطه‌نظرات و نحوه همکاری مجلس درباره تهیه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ را مطرح کردند و گزارش مفصلی از شرایط آموزش و پرورش در بخش هزینه‌ها و نیروی انسانی ارایه شد.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه