اخبار داغ

رییس کمیسیون اقتصاد شهری شورای شهر کرج:

هر فرهنگ و آیینی در قالب هنر ماندگار می‌شود/ کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه با توجه جدی به فرهنگ در البرز

هر فرهنگ و آیینی در قالب هنر ماندگار می‌شود/ کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه با توجه جدی به فرهنگ در البرز
عمار ایزدیار گفت: اگر به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء هویت فرهنگی در جامعه و شهر عزیزمان کرج هستیم باید توجهی جدی به هنر و هنرمندان داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عمار ایزدیار رییس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: هر فرهنگ و آیینی اگر در قالب هنر به مردم ارائه نشود، از تاریخ حذف خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: استان البرز ظرفیت خوبی در عرصه های مختلف هنر دارد و باید زیر ساخت های این پتانسیل عظیم فراهم شود، تا این ظرفیت بالقوه به شکل بالفعل در بیاید.

ایزدیار افزود: یکی از ظرفیت های بزرگ هنر استان، تئاتر است. هنری فاخر و قدیمی که در عالم بشریت به مردم عرضه شده و آیین ها، فرهنگ ها و تاریخ گذشتگان را به نمایش در آورده است.

این مسئول تصریح کرد: در واقعه عاشورا یک واقعیت و حقیقت داریم. واقعیت عاشورا این است که لشکر عمر سعد به فرماندهی شمر بن ذی الجوشن به پیروزی رسیده است، اما حقیقت واقعه عاشورا و مبارزه با ظلم است که در تاریخ ماندگار شده و آن را به مردم یادآوری می کنیم و پس از گذشت قرن ها هنوز این واقعه زنده است.

وی گفت: هنر تئاتر تأثیرگذاری بیشتری از روضه خوانی دارد و مخاطب خاکستری بیشتری را می تواند جذب کند.

عضو شورای شهر ادامه داد: شاید در مجالس روضه خوانی و عزاداری قشر خاصی از جامعه حضور یابند. اگر قشری نگری کنیم فقط آن قشر خاص به آن جا می روند اما هنر تئاتر مخاطبی به مراتب گسترده تر و همه نوع اقشار جامعه را جذب می کند.

رییس کمیسیون شهر هوشمند افزود: در گام اول، خانه هنرمندان که پتانسیل بسیار زیادی دارد را حمایت و تقویت کردیم، بنای حمایت جدی تری داریم. در همین دو ماهی که آمدم ۲ بار به خانه هنرمندان رفته ام یعنی مجموعه اعضای شورای شهر اهتمام جدی به فرهنگ و هنر دارد.

 وی ادامه داد: مدیریت شهری بنای این را دارد که حمایتی ویژه و جدی را از مجموعه هنرمندان البرز داشته باشد، اگر به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقاء هویت فرهنگی در جامعه و شهر عزیزمان کرج هستیم باید توجهی جدی به هنر و هنرمندان داشته باشیم.

ایزدیار در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از هنرهای ماندگار و قدیمی شهر کرج، تعزیه است، که زادگاه اصلی آن در برقان و طالقان است، نسخ تعزینه این شهرهای استان به سراسر کشور برای اجرای تعزیه ارسال می شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه