اخبار داغ

یک بام و چند هوای مدیریت شهری؛

پروژه‌ای که شروع نشده شکست خورد/ بافت تاریخی "خیابان امام" سمنان قربانی تصمیمات غیرکارشناسی شد

پروژه‌ای که شروع نشده شکست خورد/ بافت تاریخی "خیابان امام" سمنان قربانی تصمیمات غیرکارشناسی شد
طرح پیاده راه محور شدن خیابان امام که از همان آغاز کار با چالش ها و نقد های بسیار همراه بود و در نهایت پس از اجرایی شدن، کلاف سردرگم آن در بین مسئولین موجب هدر رفت بودجه 8میلیاردی بیت المال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ استان سمنان و بالاخص مرکز استان رکود دار پروژه های ناتمام است و به طوری که اجرای برخی پروژه ها چندین دهه به طول انجامیده است و درنهایت این پروژه های کشدار درچالش سیاسی مسئولین مسکوت می ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اما باید فارغ از جهت گیری های سیاسی مسئولین و به جهت  تعالی شهر باید هم افزایی و اشتراک نظر در بین آنان باشد که در حال حاضر این مسئله نقطه ضعف آشکار دستگاههای اجرایی درسطح استان سمنان است که می بایست برای حل آن چاره اندیشی شود.

,

امادر میان انبوه پروژه های ناتمام طرح پیاده محور کردن خیابان امام که از 13 سال قبل در شورا و شهرداری سمنان مطرح شده بود و به نظر برخی مسئولین نشدنی می آمد و در نهایت با وجود مخالفت های بسیار در فروردین ماه سال جاری کلید خورد.

,

طرحی که کلیت آن ایده ای جهت احیای بافت تاریخی شهر و بازار سنتی سمنان و از این رو قابل  ستایش بود، اما اجرای آن با انبوهی از مخالفت های کسبه همراه شد، که البته شتاب زدگی و اجرای غیر کارشناسی بودن آن نیز مزید برعلت شد.

,

طرحی که بنابر نظر شهرداری اگر این طرح اجرا و خیابان امام محل گردشگری و تفریح و در عین حال خرید شود، بازاریان بیش از پیش سود می بردند، اما پس از گذشت چندین ماه از اجرای آن بازاریان از وضعیت فروش و رونق خود ناراضی و خواستار بازگشایی مجدد خیابان امام شدند.

,

طرحی که می بایست جهت اجرای بی عیب و ناقص آن منویات کسبه درنظر گرفته می شد وبا جانمایی درست پارکینگ ها وهمچنین ورود ماشین های برقی امکان ارتباط گیری با تمام قسمت های بازار را فراهم میکرد، که متاسفانه به دلیل آنکه این پروژه در کوتاه مدت از عمر باقیمانده شهرداری قبلی کلید خورد ، فرصت بررسی کارشناسانه درخصوص آن هیچ گاه حادث نشد.

,

اما در میان این موج مناقشات آنچه که بیشتر از همه جای تاسف دارد یک بام و چند هوای مسئولین است که تناقضات آشکاری عملکردی آنها را مشهود می کند، که یک بار نسبت به انتقادات ورود وخروج  ماشین های سواری برای خیابان نگهبان می گذارند و بار دیگر با تصمیمی خلق الساعه و با اندک انتقادی از سوی کسبه خیابان را بازگشایی کردند.

,

تصمیمی که براساس گفته شهرداری در جلسه شورای ترافیک نسبت به بازگشایی آن تصمیم گیری شده و از سوی دیگر فرمانداری وقت نسبت به آن اظهار بی اطلاعی کرده و درنهایت رئیس شورای شهر سمنان اعلام می کند که این تصمیم یک جانبه بوده وبا موضع گیری دستگاه های مختلفاز جمله رئیس پلیس راه سمنان منوط به  قانون شکنی شورای  شهرسمنان همراه می شود.

,

البته قابل ذکر است بنابر پیگری های صورت گرفته اطلاع حاص شد که با توجه به موافقتنامه امضاء شده بین نمایندگان کسبه میدان امام، شورای شهر، شهردار وقت سمنان و نماینده حوزه انتخابیه دراسفند ماه ۹۹ ظاهرا زور کسبه بر مصوبه شورای ترافیک شهرستان فائق آمده شورا و شهرداری سمنان بدون توجه به مصوبه شورای ترافیک پیاده راه را برای عبور خودرو‌ها به صورت کامل آزاد کردند.

,

و حال سوال اینجاست تکلیف 8 میلیارد بودجه بیت المال هزینه شده دراین طرح چه خواهد شد؟

,

اما درمیان این کلاف سردرگم که بازهم مشخص نیست عامل و یا عاملین بازگشایی این پیاده رو چه کسانی بودند، باید گفت این قبیل تصمیمات موجب نا امیدی مردم از نوع مدیریت کلان شهر می شود که یا تصمیم های بزرگی برای این شهر اتخاذ نخواهد شد و یا سرانجام پس از اجرا با شکست مفتضحانه ای همراه می شود.

,

ازاین رو می طلبد مسئولین از این پس اهتمام بیشتری نسبت به پروژه های شهری داشته و با جمع بندی نظرات کارشناسی شده نسبت به اجرای آن تصمیم گیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه