اخبار داغ

قالیباف:

تحریم و تحریف دو جنگ جدی علیه انقلاب است

تحریم و تحریف دو جنگ جدی علیه انقلاب است
رئیس مجلس شورای اسلامی تحریف و تحریم را دو جنگ جدی علیه انقلاب دانست و گفت: ما درگیر یک جنگ نابرابر رسانه‌ای هستیم که هر عملی را به شدت مورد حمله قرار می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین دومین دوره دو سالانه انتخاب آثار برتر مدافع حرم در تقدیر از فعالان این عرصه، گفت: از همه کسانی که میراث‌داران شهدا هستند نه میراث خواران شهدا و با قلم و هنر خود، یاد ایثار، شهادت، مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را زنده نگه می دارند تشکر می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ما بر این باور هستیم که جنگ تمام شده اما دفاع همچنان باقی است و اهل هنر مجاهدینی هستند که در این عرصه مجاهدت می‌کنند و فعالیت آنها همان ارزش حضور در دفاع مقدس را دارد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در طول سالیان گذشته فشارها ها و تهدیدات متعددی از سوی دشمنان وجود داشته و ما دشمنی، دشمنان را در اوج خودش دیدیم که هدفشان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود اما با فرهنگ خدا باوری و خود باوری که در مردم ما وجود دارد توطئه های دشمنان شکست خورده است.

,

قالیباف با بیان اینکه خصلت حزب الله و حزب شیطان این است که رو در روی هم باشند، گفت: کشور ما درگیر دو جنگ اقتصادی و رسانه ای به صورت همزمان است و من معتقدم که این جنگ یک جنگ نابرابر و ناروایی است، جنگی که ظاهری قشنگ اما باطنی فاسد دارد.

,

وی تحریف و تحریم را دو جنگ جدی علیه انقلاب و حزب الله دانست و گفت: ما درگیر یک جنگ نابرابر رسانه ای هستیم که هر عملی را به شدت مورد حمله قرار می دهند و جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرموده اند برای مقابله با همین جنگ نابرابر رسانه ای و فضای مسموم ایجاد شده دشمن است.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول این ۴۰ سال فشارها و تهدیدهای متعدد را شاهد بودیم و دشمنی دشمنان را در زمینه های مختلف در اوج خودش دیدیم. همه به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران بودند. اما بافرهنگ خداباوری، فرهنگ خودباوری و فرهنگ مردم باوری که در بین مردم ما و نظام وجود دارد، دشمنان به طرق مختلف شکست خورده است.

,

قالیباف تاکید کرد: امروز درگیر دو جنگ اقتصادی و رسانه ای هستیم که خط مقدم ما را تشکیل داده‌اند. البته جنگ رسانه‌ای اثر گذارتر از جنگ اقتصادی است.

,

وی با بیان اینکه برای پیروزی در جنگ اقتصادی باید ابتدا پیروز جنگ رسانه‌ای باشیم، افزود: جنگ نابرابر و سختی وجود دارد. تحریف، دروغ، به ظاهر حرف درست زدن و در باطن ظلم در آن وجود دارد. به تعبیر دیگر ما در دو جنگ تحریف و تحریم میان حزب الله و حزب شیطان قرار داریم.

,

رئیس مجلس بیان اینکه بقای انقلاب و نظام را از ۱۵ خرداد سال ۴۲ تاکنون مشاهده می‌کنیم، گفت: جهاد تبیین یک اصل مهم است. از موضوعات با رابطه علت و معلولی دفاع کنیم. نویسندگان و هنرمندان ما در این طریق دارند مجاهدت می‌کنند و همه ما باید این روش را زنده نگه داریم.

,

قالیباف با اشاره به رشادت های رزمندگان در جبهه مقاومت، گفت: شاهدیم که مدافعان حرم چه کارهایی کرده‌اند. یک زمان در بین خودمان که از بچه‌های جنگ بودیم می‌گفتیم اگر جنگ شود آیا باز هم جوانان می‌آیند؟ عده‌ای می‌گفتند خیر اما شاهد بودیم جوانان از شهر و روستا آمدند و در جبهه های مقاومت حضور پیدا کردند.

,

وی تاکید کرد: انسجامی که در جهان اسلام دیدیم و همدلی بین تشیع و اهل سنت که مشاهده کردیم در تاریخ نمونه ندارد، این‌ها نشان می‌دهد که در هر دوره‌ای که باشد سنت های الهی پا بر جاست.

,

رئیس مجلس یادآور شد: دشمن در حال ساخت یک دوگانگی ایرانی و غیر ایرانی بود اما دیدیم که در این مورد هم شکست خوردند و با خون شهید سلیمانی و ابو مهندس المهندس، این توطئه دشمن نیز شکست خورد.

,

قالیباف با بیان این که هژمونی آمریکا در منطقه به هم ریخته است، گفت : امریکا اکنون در پی بازتعریف هژمونی خود در منطقه است و این شکست های استکبار به برکت خون شهدا است و اهل قلم، اهل منطق، اهل سخن باید به تبیین این موارد بپردازند.

,

وی با اشاره به حوادث اخیر در افغانستان و سوالات مطرح شده در خصوص اینکه چرا عمق استراتژیک در سوریه و لبنان است اما درکابل و پنجشیر نیست؟ گفت: شما اهل قلم باید به این سوالات پاسخ دهید و تبیین این موضوع برای جوانان بسیار مهم است که جمهوری اسلامی ایران با چه منطقی و تحلیلی پیش می‌رود.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جامعه مدرن امروز مملو از کثرت است و نگاه ها و نظرات مختلفی وجود اما ما نباید از این نگاه‌ها غافل شویم تا شک و تردید در اصل مسیر به وجود بیاید، البته نقد و بررسی در هر موضوعی یک اصل است. اگر باورها تغییر پیدا کرد باید در برابر آن ایستاد، باید در برابر تحریف انقلاب ایستاد.

,

قالیباف گفت: در همین میزان که در اندیشه اسلامی و امام خمینی (ره) رخ نشان دادیم و پر قدرت ایستاده‌ایم، هم هر روز باعث احیای بیشتر اسلام و عزت مسلمین شده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه حفظ این انقلاب را هم اکنون مقام معظم رهبری به بهترین شکل ممکن انجام می دهند، گفت: انقلاب اسلامی ما را به موفقیت های بسیاری رسانده است. البته مشکلاتی هم در حوزه معیشت مردم و اقتصاد وجود دارد که نباید منکر آن شد، اگر در مدیریت اقتصادی دچار کمبودی هستیم به این دلیل است که در عمل مبانی ما چیز دیگری شد و از خدا باوری، خودباوری و مردم باوری فاصله گرفتیم. اگر در جامعه ای ربا و ریا بود آن جامعه موفق نخواهد شد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اساس انقلاب اسلامی مردم هستند، ما مردم را از فرهنگ و اقتصاد دور کردیم. اما دیدیم گروه‌های مردمی و مدافعان حرم چطور در برابر داعش ایستادند؛ داعشی که ارتش‌ها توان مقابله با آن را نداشتند.

,

قالیباف تاکید کرد: مدافعان حرم یعنی مردم داری، آیا این اعتماد به مردم در بخش‌های مختلف اقتصاد و مدیریتی شد؟ و آیا مردم در اقتصاد نقش دارند؟ به نظر شما اگر با همان فرهنگ دولتی می‌خواستیم جنگ کنیم به پیروزی در دفاع مقدس می‌رسیدیم؟

,

وی با بیان اینکه ما از ظرفیت مردم در اداره کشور استفاده نمی‌کنیم، اظهار داشت: سیستم بروکراسی موجود در کشور این اجازه را نمی‌دهد. از عزل بنی صدر تا شکست حصر آبادان حدود ۳۰ یا ۴۰ روز گذشته بود، ما در امکانات تحولی نداشتیم بلکه باورها تقویت شد. اگر همین نگاه در حوزه اقتصاد باشد و توجه عدالت محوری باشد، شایسته سالاری، گزینی و شایسته پروری در اصل تصمیم‌های ما قرار گرفت، اداره کشور هم درست خواهد شد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی باورهای غلط و مدیران ناکارآمد را دو مشکل اساسی در کشورداری دانست و اظهار داشت: مشکل پول و نبود امکانات نیست. برای این اصول باید وقت و انرژی بگذاریم و خدا هم کمک خواهد کرد.

,

قالیباف گفت: شاهد بودیم روزی در کشور شعار نه غزه نه لبنان سر دادند اما چند سال بعد چه جمعیتی برای تشییع پیکر حاج قاسم به میدان آمد. در اوج شهادت، برنامه ریزی و عقلانیت است. در جبهه اقتصادی هم اگر این موارد، اقتصاد هم درست خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه