اخبار داغ

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد؛

حاشیه‌نشینی و مسیرگشایی؛ اولویت شهری تبریز/ شهرداری تبریز به ساختارسازی نیاز دارد

حاشیه‌نشینی و مسیرگشایی؛ اولویت شهری تبریز/ شهرداری تبریز به ساختارسازی نیاز دارد
بابایی اقدم گفت: مهمترین اولویت شهر بحث حاشیه نشینی است و حتی آقای رنجبر گفتند که اگر لازم باشد برای ساماندهی حاشیه‌نشینی ساختمان شهرداری را بفروشیم، ارزش دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون بابایی اقدم در گفت‌وگو با آناج در خصوص اولویت‌های شهردار تبریز اظهار داشت: همانطور که آقای رنجبر در جلسه ارائه برنامه گفتند مهمترین اولویت شهر بحث حاشیه نشینی است و حتی آقای رنجبر گفتند که اگر لازم باشد برای ساماندهی حاشیه‌نشینی ساختمان شهرداری را بفروشیم، ارزش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج ,

وی ادامه داد: بحث دیگر موضوع مسیرگشایی در بافت فرسوده است که نیاز به همکاری دولت داردو باید شهرداری به سمت دولت برای جذب اعتبار برای بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی برود.

,

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: در بحث بازآفرینی شهری که مسیرگشایی هم جزئی از آن است اگر دولت سهم ۷۰ درصدی خودش را بدهد و در طرح چهار میلیون مسکنی که دولت جدید مطرح کرده اگر جذب اعتبار و همکاری صورت بگیرد موضوع مسیرگشایی و حاشیه نشینی مرتفع خواهد شد.

,

وی با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی‌گفت: اولویت بعدی در بحث حمل‌ونقل عمومی‌است که باید تکمیل نواقصات خط یک مترو، تسریع خط دو و در کنار آن آغاز خط سه که متوقف شده بود و در شورای چهارم اجازه داده شد تا شفت خروجی داشته باشد، انجام شود.

,

بابایی اقدم با بیان اینکه در کنار مترو باید به اتوبوسرانی و تاکسیرانی هم توجه داشت، عنوان کرد: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی‌سهم هفتاد درصدی در آلودگی هوای تبریز دارد و به همین دلیل نوسازی این ناوگان جز اولویت‌هاست، سالهاست در بحث نوسازی اتفاقی رخ نداده در حالیکه برخی شهرها عملکرد بهتری از ما داشتند.

,

وی ادامه داد: در کنار این مسائل برخی موضوعات مانند آسفالت هم از نظر کمی‌و هم از نظر کیفی نیاز به رسیدگی فوری دارد.

,

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در خصوص اصلاحات مورد نیاز در شهرداری تاکید کرد: شهردار تبریز ساختارسازی را انجام دهد زیرا کارها به وسیله کار سازمانی به جلو می‌رود و نیاز به ساختار مدیریتی است که توان تخصصی، تجربی و مدیریتی داشته باشند.

,

وی افزود: در ماه‌های اول کسی انتظار کار اجرایی ندارد اما ساختار شهرداری باید حل شود. موضوع دیگر بحث بخش باسمنج است که در حال حاضر حائلی بین تبریز و باسمنج ایجاد شده که تعدادی فرصت طلب مشغول به ساخت و ساز غیرمجاز شده‌اند.بحث ساخت و ساز غیرمجاز و جلوگیری از آنها از جمله مسائلی است که نیاز به رسیدگی فوری دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه