اخبار داغ

یک مقام مسئول:

۸۸ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

۸۸ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۸۸ درصد مطالبات چایکاران (بیش از ۶۲۶ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان) تاکنون خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز، وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران را نسبت به سنوات گذشته خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: دولت تا مهر ماه ۱۰۰ درصد سهم خود و کارخانجات چای کشور نیز حدود ۸۵ درصد سهم خود را بابت تحویل برگ سبز چای و مطالبات کشاورزان پرداخت کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی اضافه کرد: طبق قیمت مصوب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای سال ۱۴۰۰، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۶۶۹۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو نیز ۴۷۸۱ تومان تعیین شده است.
,
 
,
جهانساز، میزان برداشت برگ سبز چای از ابتدای سال جاری تاکنون را ۱۲۶ هزار تن عنوان کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: به رغم تنش‌های محیطی، خشکسالی و سرمازدگی در سال جاری، تاکنون ۲۸ هزار و ۳۵۱ تن چای خشک در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
,
 
,
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز چین پاییزه از چند روز گذشته، پیش بینی کرد در چین پاییزه که تا پایان مهرماه ادامه دارد، بین ۸ تا ۱۰ هزار تن برگ سبز چای از باغات استان‌های گیلان و مازندران برداشت شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: سرمای زودرس در پاییز، بارش‌ها و کاهش دما، رشد گیاه چای را متوقف کرده است.
,
 
,
جهانساز، نیاز مصرف چای خشک در کشور را با احتساب ذخیره استراتژیک حدود ۱۰۰ هزارتن برآورد کرد و اذعان داشت: حدود ۳۰ هزار تن چای خشک مورد نیاز در داخل تولید و مابقی از محل واردات تامین می‌شود.
,
 
,
وی میزان واردات سالانه چای خشک از کشور‌هایی همچون هند، سریلانکا، کنیا و امارات متحده عربی به کشور را طبق میانگین آمار ده ساله اخیر حدود ۶۲ هزار تا ۷۰ هزارتن اعلام کرد.
,
 
,
رئیس سازمان چای کشور در همین حال، چای تولید ایران را به لحاظ کیفیت از بهترین چای تولیدی در دنیا دانست و گفت: چای خشک تولید ایران عاری از هر گونه آلودگی به آفت کش‌های نباتی و مواد افزودنی است.
,
 
,
وی اضافه کرد: از هر ۵ کیلوگرم برگ سبز چای، یک کیلو گرم چای خشک به دست می‌آید.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه