اخبار داغ

عضو کمیته علمی کشوری کرونا هشدار داد

افزایش موارد کرونا در روزهای آتی/ لزوم کنترل کرونا مثبت‌ها با قرنطینه هوشمند

افزایش موارد کرونا در روزهای آتی/ لزوم کنترل کرونا مثبت‌ها با قرنطینه هوشمند
عضو کمیته علمی کشوری کرونا و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به وضعیت فعلی بیماری کرونا در کشور، گفت: حتما در روزهای آتی افزایش موارد بیماری را خوهیم داشت اما تنها امیدواری ما این است که پیکی مشابه پیک پنجم برایمان رخ ندهد و بیماری در حد قابل کنترلی بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر پیام طبرسی، با اشاره روند رو به کاهش کرونا، گفت: البته پس از تجربه روند کاهشی، در حالت ثابتی مانده‌ایم که می‌تواند عاملی برای نگرانی باشد؛ اما امیدواریم با افزایش پوشش واکسیناسیون شرایط بهتر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: البته راهپیمایی اربعین، مراسمات آخر ماه صفر و سفرهای شکل گرفته در تعطیلات هفته گذشته تاحدودی ما را از نظر افزایش برخوردهای اجتماعی نگران می‌کند اما امیدواریم به افزایش بار بیماری منجر نشود.
,
 
,
او علت ثابت ماندن روند کرونا را علی‌رغم گسترش واکسیناسیون، بازگشایی‌ها و افزایش برخوردها دانست و اظهار کرد: ویروس از بین نرفته است و افراد مبتلا می‌شوند و انتقال می‌دهند اما امیدواریم این انتقال مجدد سبب بروز موج جدید بیماری نشود.
,
 
,
طبرسی تاکید کرد: حتما در روزهای آتی افزایش موارد بیماری را خوهیم داشت اما تنها امیدواری ما این است که پیکی مشابه پیک پنجم برایمان رخ ندهد و بیماری در حد قابل کنترلی بماند.
,
 
,
او درباره سامانه هوشمند مدیریت کرونا نیز بیان کرد: وجود چنین سامانه‌ای به شدت لازم است تا افرادی که کرونا مثبت هستند از قرنطینه و منزل خارج نشوند. متاسفانه یک مشکل ما این است که افراد بیمار آزادانه در شهر تردد می‌کنند و عامل انتقال بیماری به سایرین می‌شوند، باید بتوانیم آنها را کنترل کنیم.
,
 
,
وی درباره رنگبندی‌های کرونایی شهرها نیز اظهار کرد: این رنگبندی‌ها بیشتر برای کارهای آماری است و برای واکنش سریع کارایی ندارد. زمانی که آمار در حال افزایش است متوجه نمی‌شویم و وقتی که وضعیت قرمز شد تازه به فکر می‌افتیم؛ درحالی که باید اقداماتی انجام دهیم که به آن فاز نرسیم. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: ایسنا
,
 
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه