اخبار داغ

در دومین روز رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ انجام شد؛

شلیک موفق سامانه‌های «جوشن و خاتم» پدافند هوایی ارتش/ اهداف متخاصم در ارتفاع پست منهدم شدند

شلیک موفق سامانه‌های «جوشن و خاتم» پدافند هوایی ارتش/ اهداف متخاصم در ارتفاع پست منهدم شدند
سامانه‌های پدافند هوایی بومی «جوشن و خاتم» نیروی پدافند هوایی ارتش در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ با موفقیت اهداف واگذارشده توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را سرنگون کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، در ادامه مرحله اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ سامانه‌های پدافند هوایی بومی «جوشن و خاتم» نیروی پدافند هوایی ارتش اهداف متخاصم که قصد نفوذ به منطقه رزمایش را داشتند، در ارتفاع پست منهدم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده، فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور با بیان اینکه سامانه‌های خاتم و جوشن برای اولین بار در این رزمایش مورد تست عملیاتی قرار گرفتند، گفت: سامانه موشکی جوشن نسخه ارتقایافته سامانه پدافندی ۱۵ خرداد است که از رادار پسیو استفاده می‌کند و در این رزمایش برای نخستین بار با موفقیت مورد تست و ارزیابی قرار گرفت و اهداف واگذار شده توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی را منهدم کرد.
,
 
,
وی مقابله با اهداف در ارتفاع کم با سامانه‌های موشکی تاکتیکی به صورت دفاع همه‌جانبه و ۳۶۰ درجه در محیط جنگ الکترونیک از جمله اقدامات انجام شده در این مرحله از رزمایش برشمرد.
,
 
,
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور با بیان اینکه بر اساس راهبرد ایران قوی، لحظه‌ای در تقویت توان دفاعی در حوزه پدافند هوایی غفلت نخواهیم کرد، گفت: ارزیابی دقیق تهدیدات متصور در حوزه هوایی ما را به سمت توسعه سامانه‌های پدافندی متناسب با این تهدیدات سوق داده و امروز هیچ تهدیدی وجود ندارد که برای مقابله با آن چاره‌ای نیندیشیده باشیم.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه