اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس:

لازمه ایجاد امنیت روانی، احترام گذاشتن به یکدیگر است/برقراری امنیت اجتماعی ، پیش نیاز یک جامعه سالم

لازمه ایجاد امنیت روانی، احترام گذاشتن به یکدیگر است/برقراری امنیت اجتماعی ، پیش نیاز یک جامعه سالم
سردار حبیبی با تأکید بر اینکه ما باید یاد بگیریم و بدانیم که لازمه ایجاد امنیت روانی احترام گذاشتن به یکدیگر است، افزود: وقتی آسیبها زیاد شود ، احترام به همدیگر کمتر گردد، هر کاری را با خشونت انجام دهیم و جایگاه آرامش را با جایگاه پول و مادیات جابه جا کنیم مشکلات روانی و خورد شدن اعصاب انسانها، استرس و نا امنی روانی را بیشتر مشاهده میکنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، نبود امنیت روانی، سلامت جامعه را تهدید و در عین حال با هدف قرار دادن شیرازه جامعه، نابودی و متلاشی شدن انسجام و یکپارچگی مردم را در پی خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 با وجود امنیت، آسایش و آرامش می‌توان بستر فعالیت مردم را در هر زمینه‌ای اعم از سیاسی، ‌ اقتصادی، ‌ فرهنگی و اجتماعی فراهم کرد و به عبارتی دیگر توجه به امنیت روانی در همه بخش‌ها،  مهمترین مسئولیت دست اندرکاران و خواستگاه همگانی است.
,
 
,
 امنیت به معنای آرامش و نبود ترس و وحشت است، از این رو امنیت اجتماعی که عموم جامعه را در بر می‌گیرد زمانی در اجتماع تحقق می‌یابد که همه مجموعه امنیت انسانی در آن جامعه محقق شده باشد.
,
 
,
 امنیت از مولفه‌هایی برخوردار است و این مساله به ویژه در بخش امنیت روانی بیش‌از پیش نمود دارد زیرا روان آدمی نیز تحت تأثیر همه علل و عوامل درونی و بیرونی واکنش نشان می دهد.
,
 
,
در بهداشت و سلامت روانی شخص و یا اجتماع باید به همه علل و عوامل به ویژه دغدغه‌های جامعه حتی در بُعد فیزیکی که همواره یکی‌از نگرانی‌های مردم به شمار می‌رود، ‌ توجه کرد و به نیازها پاسخ داد چرا که لازمه و پیش نیاز یک جامعه سالم برقراری امنیت روانی در آن جامعه است.
,
 
,
پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به مناسبت ۲۱ مهر ماه پنجمین روز از هفته نیروی انتظامی که با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است، گفتگویی با فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص لزوم ایجاد امنیت روانی در جامعه انجام داده است .
,
 
,
سردار رهام بخش حبیبی در خصوص عدم امنیت روانی در جامعه که موجب بر هم خوردن امنیت اجتماعی نیز می‌شود، گفت: وقتی آسیبها زیاد شود ، احترام به همدیگر کمتر گردد، هر کاری را با خشونت انجام دهیم و جایگاه آرامش را با جایگاه پول و مادیات جابه جا کنیم مشکلات روانی و خورد شدن اعصاب انسانها، استرس و نا امنی روانی را بیشتر مشاهده میکنیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه لازم است که ما احترام به یکدیگر را به درستی رعایت کنیم، اظهار کرد: حتی من در جایگاه یک فرمانده انتظامی باید با فردی که جرائم سنگین انجام داده و قاتل است و قطعا اعدام می‌شود با احترام ولی محکم و مقتدر برخورد کنم.
,
 
,
سردار حبیبی با تأکید بر اینکه ما باید یاد بگیریم و بدانیم که لازمه ایجاد امنیت روانی احترام گذاشتن به یکدیگر است، افزود:  لازم نیست بسیاری از موضوعات را همه بدانند به طور مثال چرا باید فیلم صحنه هایی را که فردی در حال چاقو خوردن است را بچه ها ببینند یا برخی مباحث را خانواده ها ندانند بهتر است چون موجب به هم ریختن شرایط روانی و ایجاد اختلال در امنیت روانی فرد و حتی جامعه می گردد.
,
 
,
فرمانده انتظامی فارس در پاسخ به این سوال خبرنگار شیرازه که چرا معتادین متجاهر در دل شهر و جلو شهروندان و کودکان اقدام به مصرف مواد می‌کنند آیا این موضوع موجب بر هم زدن امنیت روانی فرد و جامعه نمی شود؟، گفت: متاسفانه مسئله رسیدگی به معتادین متجاهر که اکنون در سطح شهر به راحتی اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست بلکه همه دستگاه ها باید با همکاری هم اقدام کنند اما شاهد هستیم سازمانهایی که باید درگیر این موضوع شوند به درستی پای کار نیستند.
,
 
,
حبیبی ادامه داد: حتی بنده این موضوع را به وزیر کشور هم اعلام کردم و هم از استاندار خواستم تا بقیه سازمانها را پای کار بیاورند تا مااین افراد را جمع آوری کرده و تحویل سازمانهای متولی نگهداری معتادین دهیم.
,
 
,
فرمانده انتظامی فارس در پایان اظهار کرد: امید است با تیم جدید مدیریتی استان دیگر شاهد چنین اتفاقاتی که امنیت روانی افراد و شهروندان را بر هم میزند نباشیم.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه