اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی کردستان اعلام کرد؛

واکسینه ۱.۵ میلیون دام سبک علیه بیماری طاعون در کردستان

واکسینه ۱.۵ میلیون دام سبک علیه بیماری طاعون در کردستان
مجتبی ورمقانی از واکسینه کردن ۱.۵ میلیون راس دام سبک دام علیه بیماری طاعون در سال جاری در کردستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی ورمقانی مدیر کل دامپزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: یکی از برنامه های سال جاری اجرای برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک یا   ppr رای به صفر رساندن رخدادهای بالینی در استان، است.

 وی افزود: این اداره کل با برنامه‌ریزی در سال جاری نسبت به اجرای فاز اول عملیات واکسیناسیون سراسری و رایگان  ppr  در کل جمعیت دام سبک استان با پوشش حداکثری اقدام کرد.

 مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: این طرح بابکارگیری ۳۱ تیم مایه کوبی و همکاری ۱۰۰ نفر در از اردیبهشت تا شهریور ماه سال جاری و با اولویت مناطق مرزی، پر خطر و روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده اداره کل محیط زیست استان اجرا شد.

 ورمقانی ادامه داد: پیش بینی اولیه مایه کوبی یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس بود که با تلاش نیروهای دامپزشکی تاکنون یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۳۳۶ راس دام در سطح یک هزار و ۴۴۹ روستای استان واکسینه شد.

 وی عنوان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۹ هزار و ۸۰۲ راس دام علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه شده بود که با پوشش مطلوب واکسیناسیون در سال جاری بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته که موید کمترین کانون رخداد بیماری در استان و عدم گزارش بیماری و تلفات در مناطق حفاظت شده تحت پوشش اداره کل محیط زیست استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه