اخبار داغ

سرپرست گروه نمایش "هورپاک" مطرح کرد؛

درخشش هنرمندان البرزی در جشنواره تئاتر دانشجویی پودس تبریز/ خنیاگر؛ ۱ نمایش و ۴ جایزه!

درخشش هنرمندان البرزی در جشنواره تئاتر دانشجویی پودس تبریز/ خنیاگر؛ ۱ نمایش و ۴ جایزه!
نمایش "خنیاگر" به سرپرستی گروه نمایش "هورپاک" تنها نماینده استان البرز در چهاردهمین جشنواره تئاتر دانشجویی پودس تبریز در چهار بخش حائز رتبه برتر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ نمایش "خنیاگر" به سرپرستی گروه نمایش "هورپاک" تنها نماینده استان البرز در چهاردهمین جشنواره تئاتر دانشجویی پودس تبریز در چهار بخش حایز رتبه برتر شد.

این اثر در چهاردهمین جشنواره تئاتر دانشجویی پودس جوایز ذیل را به خود اختصاص داد:

کارگردانی اول، تندیس و دیپلم افتخار: امین سنجربیگی و عاطفه آزموده

بازیگری اول مرد، تندیس و دیپلم افتخار: راشد ساعد پناه

بازیگری اول زن، تندیس و دیپلم افتخار: سوگند صادقی

موسیقی اول، تندیس و دیپلم افتخار: رامیار محمودی

ندا قربانیان سرپرست گروه "هورپاک" در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: خدا را شاکر هستم که باز هم گروهم با حضور در جشنواره خوش درخشید و توانست در بخش های بسیاری به عنوان نمایش برگزیده انتخاب شود.

وی ادامه داد: ایده کار بر اساس تعطیلی های مکرر و مداوم سالن های تئاتر و فشارهای روحی، روانی و مالی که به تمامی هنرمندان در شرایط کرونا تحمیل شد، گرفته شده است.

این هنرمند افزود: با دیدن این نمایش می توان گفت که بخشی از زندگی جمع کثیری از هنرمندان در دوران کرونا به تصویر کشیده شده است.

قربانیان گفت: نام اثر در طول تمرینات که با سختی‌های خاص خود مواجه بود، دستخوش تغییرات دل نشینی برای عوامل اجرایی می‌شد که در نهایت با اتفاق نظر عوامل و تیم اجرایی "خنیاگر" جای خود را در اثر باز کرد.

وی بیان کرد: تئاتر برای هنرمندان فعال این رشته به سان نوعی موسیقی و آوازی پر از فراز و نشیب همراه با شور و شوق به زندگی و عشق ورزیدن به آن است و هر که در این هنر باشد خنیاگر آن و یا آوازه خوان و نوازنده این آوازهای سرمستانه زندگی است.

این هنرمند ادامه داد: مرداد ۱۳۹۹ کار ما آغار شد و حدودا ۳ ماه جهت تکمیل طرح، ایده و گرد هم آوردن تیم اجرایی زمان سپری شد و تمرین این نمایش بالاجبار در فضای باز و رعایت پروتکل‌های شدید بهداشتی به طول انجامید تا بتوانیم به مردم نشان دهیم که هنرمندان کنار مردم در دوران کرونا سختی کشیده اند و هیچگونه حمایتی از هنرمندان نشد یا به قول معروف تافته‌ی جدا بافته نبودند.

قربانیان در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدوارم پردیس تئاتر البرز با استانداردهای لازم ساخته شود و مسئولان استانی با بها دادن به این هنر شاهد درخشش ملی تئاتر البرز در دنیا باشند زیرا اگر این بی مهری ها به این هنر در استان ادامه پیدا کند شاهد فرار هنرمندان استانی و مهاجرت آنها به شهرهای بزرگ خواهیم بود.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه