اخبار داغ

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور:

آموزش‌های حضوری دانشگاه علمی کابردی از ۱۵ آبان آغاز می‌شود

آموزش‌های حضوری دانشگاه علمی کابردی از ۱۵ آبان آغاز می‌شود
امید گفت: آموزش دانشجویان دانشگاه علمی کابردی از ۱۵ آبان ماه حضوری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمد حسین امید ظهر امروز در دیدار با روسای دانشگاه علمی کاربردی لرستان، اظهار داشت: ۲۹ سال از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی می گذرد که در توسعه نظام مهارتی تلاش هایی صورت گرفته است، هدف اصلی دانشگاه، توسعه کسب و کارهای کوچک است که در این سالها اقداماتی انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها و مدارس، در ۲۰ ماه گذشته کلاسها به صورت غیر حضوری بود اما شرایط به گونه ای فراهم شده که از ۱۵ آبان ماه کلاسها حضوری شود.

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور تصریح کرد: در همه آموزشها به ویژه آموزش های مهارتی نمی توان دوره حضوری را با مجازی مقایسه کرد، در دانشگاه جامعه هدف ما انتقال مهارت است به ویژه در رشته هایی که ۷۰ درصد آن عملی و کارگاهی است که مجازی کردن آنها  کیفیت لازم را ندارد.

,

امید عنوان کرد: در دنیا نظام های آموزش مجازی هم وجود دارد ولی کمتر مورد استقبال است چرا که شرکت در کلاس و حضوری بودن کلاسها، سبب انتقال مهارت به دانشجو می شود.

,

وی با اشاره به واکسیناسیون کرونا گفت: در کشور به اندازه کافی واکسن وجود دارد اساتید و کارکنان و دانشجویانی که تاکنون واکسینه نشده اند، نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند البته بعد از دریافت واکسن همچنان رعایت پروتکل ها الزامی است.

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته برنامه راهبردی بوده که مرحله اول آن به اتمام رسید و هدف اصلی کیفیت دانشگاه بود اما در برنامه بعدی در تابستان امسال، تداوم برنامه های کیفی و مرتبط با آمایش در مناطق مختلف در دستور کار قرار گرفت.

,

امید عنوان کرد: تقویت و اصلاح اساسنامه از دیگر برنامه های اجرا شده است که این مهم با هدف بهره گیری از تجربیات، رفع نواقص و اختیارات بیشتر و تثبیت واحدهای دانشگاه در استانها انجام شد.

,

وی با اشاره به اینکه ۳۲ دانشگاه علمی کاربردی در ۳۱ استان کشور وجود دارد، افزود: براساس اساسنامه جدید برخی از اختیاراتی که تاکنون نداشتیم اضافه و این ابلاغ شده که بر مبنای آن عمل شود و کار دیگری که آغاز شده، اجرای طرح آمایش است.

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به طرح آمایش گفت: طرح آمایش طی برنامه پنج ساله طراحی شده و در استان ها ظرفیت ها و مسائل مختلف مشخص می شود که در این راستا تقویت لازم و توسعه استان در بخش هایی که شناسایی شده، نجام گردد.

,

امید خاطرنشان کرد: اطلاعات استان در راستای توسعه جمع آوری و نهایی شد و در جلسات کمیته تخصصی شورای دانشگاه بررسی و به تصویب می رسد و به زودی در استانها برنامه توسعه بر مبنای آمایش آماده می شود. البته فرصت های جدیدی برای دوره کار شناسایی فراهم شده که بر مبنای ظرفیت های استان است.

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور ارائه مهارت لازم برای دانشجویان را هدف اصلی دانشگاه جامعه علمی کاربردی برشمرد و افزود: طبق آمارها ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه شاغل هستند که ۲۵ درصد آن قبل از ورود به دانشگاه شغل داشتند و برای توسعه مهارت اقدام کردند و مابقی بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار شدند.

,

امید تصریح کرد: برخی رشته های تحصیلی با شغل ارتباطی ندارد که در دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۵۰ درصدی که در این دانشگاه مشغول به کار می شوند نیمی از آنها شغلشان مرتبط با تحصیل است و این به معنای استفاده از ظرفیت است.

,

وی بیان کرد: در دانشگاه های سراسر کشور ۳۵ هزار نفر مدرس مشغول به کار هستند و باید مسیر را به دانشجویان یاد دهند و شرایطی فراهم شود که دانشجویان به اهداف خود برسند البته ارزیابی های لازم صورت می گیرد و امیدواریم استان برای سال تحصیلی جدید ارتقا یابد و مطالبه گری دانشجویان از متولیان دانشگاه نیز بررسی می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه