اخبار داغ

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور:

۸۰۰ رشته جدید به دانشگاه‌ علمی کاربردی اضافه شد/ حذف رشته‌های بدون متقاضی

۸۰۰ رشته جدید به دانشگاه‌ علمی کاربردی اضافه شد/ حذف رشته‌های بدون متقاضی
امید گفت: ۸۰۰ رشته جدید امسال به دانشگاه های علمی کاربردی اضافه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمد حسین امید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، کلاس های درسی دانشگاه علمی کاربردی از ۱۵ آبان به صورت حضوری است و توصیه شده که دانشجویان و مدرسان واکسن کرونا را دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: دانشگاه در راستای بیانات رهبری و گام دوم انقلاب سعی کرده تکلیف خود را به خوبی انجام دهد که برای کل کشور نیروهای مهارتی مورد نیاز تربیت شود و در این راستا لازم بود که ببینیم طرح توسعه در مناطق مختلف استانها چیست.

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور تصریح کرد: در یک کار با ارزش و فشرده، در یک سال اخیر طرح آمایش را نهایی کردیم و می دانیم در همه استانها در پنج سال آینده به چه سمتی می رود و تکلیف مشخص است که براساس آن توسعه مراکز و دوره ها براساس طرح آمایش اجرا می شود.

,

امید عنوان کرد: به صورت تخصصی می توان به تربیت نیروها پرداخت و زمینه اشتغال دیده شده که دانش آموختگان راحت تر بعد از تحصیل مشغول به کار می شوند و یا کارآفرینی کنند.

,

وی با اشاره به اینکه امسال بالغ بر ۱۰۶ هزار دانشجو در دانشگاه های علمی کاربردی ثبت نام کرده اند، گفت: در مجموع ۳۰۰ هزار نفر در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل می شوند.

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه رشته های بدون متقاضی حذف می شود، افزود: در حال حاضر پنج هزار کد رشته وجود دارد که براساس طرح ماموریت گرایی به اجرا درآمده است و هر ساله رشته هایی که مورد استقبال نیستند حذف می شود. به صورت سالانه ۱۰۰ رشته حذف و ۱۰۰ رشته جدید فعال می شود.

,

امید خاطرنشان کرد: ۸۰۰ رشته جدید در سال جاری فعال شده و طرح آمایش با توجه به رشته ها می تواند بسیار موثر باشد.

,

وی با اشاره به تحصیلات تکمیلی عنوان کرد: تحصیلات تکمیلی به صورت محدود و پروژه محور در دستور کار داریم و در حال مذاکره هستیم که امیدواریم به جمع بندی برسیم و دوره هایی که صد درصد مهارتی و پروژه محور هستند مد نظر بوده و ملاک ما برای رشته، پروژه است که خروجی آن یک محصول باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه