اخبار داغ

بازرس کل استان سمنان:

هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد/ مدیران دارای ترک فعل را رها نخواهیم کرد

هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد/ مدیران دارای ترک فعل را رها نخواهیم کرد
حجت الاسلام رشیدزاده با اشاره به تلاش ویژه سازمان بازرسی در پیگیری تخلفات و مفاسد گفت: در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی برای ما وجود ندارد و با متخلفین و مفسدین هیچ اغماضی نخواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حجت الاسلام علی اکبر رشیدزاده، بازرس کل استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اختیارات سازمان بازرسی گفت: به موجب اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اعمال نظارت قوه قضائیه سازمان بازرسی کل کشور تاسیس شد که هدف تشکیل این سازمان نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی افزود: قوانین موجود در قانون اساسی نشان از اختیارات وسیع سازمان بازرسی در نظارت از دستگاه های دولتی دارد و دستگاه هایی نظیر تمام وزارت خانه ها، سازمان های وابسته به قوه قضائیه، شرکت های دولتی، شهرداری ها، نهاد های انقلابی، دفاتر اسناد رسمی و بسیاری از دستگاه های دولتی دیگر تحت نظارت سازمان بازرسی قرار می گیرند.

,

بازرس کل استان سمنان با اشاره به برنامه های متعدد بازرسی از سازمان ها در استان سمنان خاطر نشان کرد: با توجه به اختیارات قانونی این سازمان، بازرسی ها به صورت موردی، برنامه ای و فوق العاده صورت می گیرد که نتایج و یافته های این اقدام پیشنهاد اصلاح امور، ساختار ها و عملکرد ها را به دنبال دارد و در همین راستا 260 مورد اصلاح امور در استان صورت گرفته که برخی بسیار موثر بوده و حقوق عامه را در بر گرفته است.

,

رشیدزاده با بیان اینکه معلول درمانی تاثیری بر کاهش فساد نخواهد داشت تصریح کرد: برای اجرای نظارت دقیق سازمان بازرسی، رویکرد حاکم بر اجرای این بازرسی ها نگاه ویژه به گلوگاه های بروز فساد برای جلوگیری از به شکل گیری فساد بوده است.

,

وی با اشاره به رویکرد مسئله محوری سازمان بازرسی بیان کرد: فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب مسئله است و رویکرد مهم سازمان بازرسی توجه ویژه به موضوعات، مسائل و مشکلات مردم در بخش های مختلف خواهد بود.

,

بازرس کل استان سمنان با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکرد های سازمان بازرسی بهبود بخشیدن به فرآیند های تصمیم گیر است عنوان کرد: سازمان بازرسی در راستای بهبود فرآیند های تصمیم گیر دستگاه های اجرائی را ملزم به شفافیت و پاسخگویی به مردم مخصوصا رسانه ها که نقش موثری در مطالبه گری دارند کرده است.

,

رشیدزاده با اشاره طولانی بودن زمان بازرسی های برنامه ای در دستگاه های مختلف اظهار کرد: برای بازرسی و نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه های دولتی گاهی 2 ماه حضور نمایندگان سازمان بازرسی مورد نیاز است و برای جلوگیری از غفلت از سایر دستگاه ها بازدید های سرزده در دستور کار قرار دارد.

,

وی درباره اقدامات سازمان بازرسی در ایام کرونا اذعان کرد: در ایام کرونا در حوزه بهداشت و درمان بازرسی و رصد مستمر صورت گرفت و بیش از 100 نامه نگاری انجام شد و نتایج مثبتی را به همراه داشت که باعث شد که با بحران مواجه نشویم و بعنوان مثال با حضور در گرمسار و پیگیری موضوع با تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار از سوی علوم پزشکی این مشکل مرتفع گردید.

,

بازرس کل استان سمنان با بیان اینکه صیانت از مدیران پاکدست نیز در استان در دستور کار قرار دارد تاکید کرد: در عین توجه به خوبی ها و عملکرد مناسب و صیانت از مدیران پاکدست و درستکار در مبارزه با فساد هیچ اغماضی نخواهیم کرد و هیچ خط قرمزی در این مسیر وجود ندارد.

,

رشیدزاده ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و نظارت اصلاح گرایانه تشریح کرد: سازمان بازرسی در مسیر قانون بیشتر به دنبال آسیب شناسی و آسیب زدائی بوده و اگر در سازمان ها و دستگاه ها دولتی با سوء جریان یا انحرافی مواجه شود در مقاطع مختلف هشدار لازم داده خواهد شد و اگر تخلف صورت گرفت برخورد جدی خواهیم کرد.

,

وی درباره توجه ویژه سازمان بازرسی به ترک فعل مدیران گفت: در حوزه ترک فعل اگر مدیریتی در مسئولیت خود غفلت کرده باشد و بی توجهی به مسئولیت وی باعث تضییع حقوق نظام جمهوری اسلامی و مردم بوده باشد با برخورد جدی سازمان بازرسی مواجه خواهد شد و در این راستا برخی از مدیران ارشد و کارمندان دستگاه های دولتی که حتی خارج از استان بوده و دوران مسئولیتشان به پایان رسیده است تحت تعقیب قرار گرفته اند و مدیران دارای ترک فعل را رها نخواهیم کرد.

,

بازرس کل استان سمنان برخی از اقدامات سازمان بازرسی در یک سال اخیر را برشمرد و ادامه داد: الزام دستگاه مربوط به خلع ید 27 هکتار از اراضی ملی در مهدی شهر، معرفی 131 کارمند و مدیر متخلف به هیئت تخلفات اداری و دادسرا در یک سال اخیر و حضور نمایندگان سازمان بازرسی در 105 مورد از جلسات مزایده یا مناقصه دستگاه های اجرایی و 17 مورد تذکر منجر به لغو یا تجدید مزایده به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال از جمله اقدامات مهم سازمان بازرسی بوده است.

,

رشیدزاده با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی در راستای اجرای شعار سال و منویات مقام معظم رهبری ابراز کرد: شناسائی مشکلات اقتصادی، ساختاری و زیربنائی صنعت و معدن استان، آسیب شناسی قوانین موجود در حوزه صنعت و تولید، شناسایی ظرفیت های خالی سرمایه گذاری و بازدید میدانی از 31 واحد تولیدی در سطح استان از جمله اقدامات در حوزه تولید بوده که نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشته است.

,

وی با اشاره به 2 مصوبه مهم پیگیری شده توسط سازمان بازرسی افزود: 39 مصوبه وضع عوارض غیرقانونی توسط شوراهای اسلامی استان سمنان و بخشنامه وزارت نیرو در خصوص دریافت عوارض از مشترکین توسط سازمان بازرسی پیگیری شد که تماما ابطال گردید.

,

بازرس کل استان سمنان با بیان اینکه 2 هزار و 258 شکایت از سامانه شکایات سازمان بازرسی توسط مردم ارسال شده است خاطر نشان کرد: تمام شکایات و گزارشات مردمی که از طریق سامانه شایات و اعلانات سازمان بازرسی به دست آمده پیگیری و بخشی از این گزارشات منجر به تشکیل پرونده و کشف فساد شده است که پیگیری تخلف توزیع دارو های تاریخ گذشته توسط یکی از شرکت های داروسازی استان که توسط یک شخص بی نام و نشان گزارش شده بود از جمله اقدامات این سازمان است.

,

رشیدزاده در پایان یادآور شد: سازمان بازرسی با توجه به تجارب گذشته و یافته های ناشی از اجرای بازرسی های دوره ای مشکلات و معضلات موجود در دستگاه های اجرایی را شناسایی کرده که ضمن بررسی دقیق این آسیب ها، راه حل های رفع این معضلات را نیز ارائه می کند و بعنوان هدیه به استاندار جدید سمنان جهت استحضار و پیگیری بیشتر اهدا خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه