اخبار داغ

انتخاب نماینده فرانسه، اتریش و فنلاند/ برندگان به اسکار می‌روند

انتخاب نماینده فرانسه، اتریش و فنلاند/ برندگان به اسکار می‌روند
فرانسه با فیلم «تیتان»، اتریش با فیلم «آزادی بزرگ» و فنلاند با فیلم «کوپه شماره ۶» به رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۲ وارد شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ورایتی، فیلم «تیتان» ساخته جولیا دوکورنو برنده نخل طلای کن ۲۰۲۱ برای رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و چهارم معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این فیلم در ژانر ترسناک که درباره قاتلی سریالی است به تازگی در فرانسه اکرانش را شروع کرده و در ۵۶۲ سالن سینما به روی پرده رفته است.

,

«رویداد» آدری دیوان برنده شیر طلای ونیز و «دژ مستحکم» ساخته سدریک خیمنز دیگر نامزدهای فرانسه برای ورود به اسکار ۲۰۲۲ بودند.

,

نماینده اتریش نیز درامی با عنوان «آزادی بزرگ» ساخته سباستین مایسه است. این درام اولین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره کن امسال دیده شد و جایزه هیات داوری این بخش را دریافت کرد و پس از آن در جشنواره فیلم سارایوو موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شد.

,

داستان این فیلم در آلمان پس از جنگ جهانی دوم می‌گذرد و روایت‌گر داستان فردی به نام هانس است که بارها به زندان می‌افتد. در این فیلم فرانتس روگووسکی بازیگر فیلم‌های «ویکتوریا» و «یک زندگی مخفی» همراه جورج فریدریش بازیگر برنده خرس نقره‌ای برلین نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم در جشنواره فیلم لندن امسال هم حضور دارد و قرار است پس از آن در جشنواره‌های شیکاگو، مونت‌کلر، فیلادلفیا، دنور و جشنواره‌های دیگر هم به نمایش درآید.

,

«آزادی بزرگ» از ۴ مارس ۲۰۲۲ در آمریکا و بریتانیا اکران می‌شود.

,

فنلاند نیز با فیلم «کوپه شماره ۶» ساخته یوهو کوسمانن به اسکار می‌رود. این فیلم که با اقتباس از کتابی به همین نام ساخته شده در جشنواره فیلم کن با «قهرمان» به طور مشترک برنده جایزه بزرگ جشنواره شد.

,

داستان درباره همراهی یک زن فنلاندی و یک مرد روس در یک کوپه قطار است. زن عاشق باستان‌شناسی است و شخصیتی فرهنگی دارد و مرد دایم‌الخمر است.

,

این فیلم از ۲۹ اکتبر در فنلاند روی پرده می‌رود.

,

با معرفی این فیلم‌ها شمار حاضران در فهرست اسکار ۲۰۲۲ به ۳۳ کشور رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه