اخبار داغ

استاندار مرکزی:

بیش از ۶۰ درصد از دانش آموزان استان مرکزی واکسن کرونا را دریافت کرده اند

بیش از ۶۰ درصد از دانش آموزان استان مرکزی واکسن کرونا را دریافت کرده اند
آقازاده گفت: در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان که از ابتدای شهریور ماه در استان مرکزی در حال انجام است با تلاش های انجام شده هم اکنون بیش از ۶۰ درصد از دانش آموزان واکسن کرونا را در استان دریافت کرده اند و خوشبختانه این آمادگی وجود دارد که در برخی از مقاطع بازگشایی را داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در شورای آموزش و پرورش استان گفت: در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان که از ابتدای شهریور ماه در استان مرکزی در حال انجام است با تلاش های انجام شده هم اکنون بیش از ۶۰ درصد از دانش آموزان واکسن کرونا را در استان دریافت کرده اند و خوشبختانه این آمادگی وجود دارد که در برخی از مقاطع بازگشایی را داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
آقازاده اظهار کرد: مهمترین شرط بازگشایی مدارس در کنار واکسیناسیون عمومی رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است که معلمان و والدین نقش به سزایی در این راستا دارند.
,
 
,
وی ادامه داد: در زمینه بازگشایی مدارس فرمانداران مکلف هستند مصوبات ستاد استانی و شورای آموزشو مرورش را با جدیت انجام دهند و باید هماهنگی کامل بین استان و شهرستان باشد.
,
 
,
استاندار مرکزی افزود: از نیمه آبان سالجاری با هماهنگی لازم شاهد بازگشایی تدریجی مدارس استان خواهیم بود و البته این تصمیم بستگی به شرایط کرونایی استان و پیک احتمالی کرونا دارد که در روزهای آینده مشخص خواهد شد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: واگذاری مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش با دستور مقام معظم رهبری کاملا حکیمانه رقم خورد که یکی از دلایل آن جلوگیری از سلیقه ای عمل کردن و پراکنده کاری است و البته دستگاه هایی که خودشان مهدکودک مدیریت می کنند باید با هماهنگی و نظارت آموزش و پرورش این کار را انجام دهند.
,
رویکرد آموزش و پرورش استان مرکزی حضور دانش آموزان در مدارس است
,
حسین آبادی گفت: نیاز است فرمانداران در شهرستان ها در قالب برنامه بازگشایی مدارس استان همکاری لازم را داشته باشند و رویکرد آموزش و پرورش استان بازگشایی مدارس و حضور بیشتر در مدارس است.
,
 
,
حسین آبادی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: بسیاری از فعالیت های مدارس لازمه آن حضور دانش آموزان است و در ایام شیوع بیماری کرونا عمده فعالیت ها تحت تاثیر قرار گرفته اما با تلاشهای انجام شده و با رویکرد شبکه شاد و فضای مجازی اتفاقات بسیار خوبی را شاهد هستیم.
,
 
,
حسین آبادی اظهار کرد: فعالیت های آموزشی و کیفیت بخشی علیرغم تاثیرات بیماری کرونا با جدیت در حال انجام است و می توان گفت اتفاق نامطلوبی را در حوزه آموزش و پرورش شاهد نیستیم و حتی در بسیاری از موارد اقدامات چشمگیری را شاهد هستیم.
,
 
,
وی ادامه داد: به طور مثال در جشنواره خوارزمی از تعداد ۸۸ هزار نفر در سال ۹۹ به تعداد ۱۰۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ رسیدیم و در طرح ایران مهارت از تعداد ۱۶۲ مدرسه سال ۹۹ به تعداد ۱۷۱ مدرسه در سال ۱۴۰۰ رسیدیم و در سطح استان ۳۶ نفر رتبه دو رقمی در کنکور کسب کردند و این ها نوید اتفاقات بسیار خوبی است.
,
 
,
حسین آبادی افزود: در طول شیوع بیماری کرونا با توجه به شرایطی که وجود دارد نرخ ترک تحصیل استان تحت تاثیر کشور قرار گرفته که در سال ۹۹ نرخ ترک تحصیل در استان ۱.۱ بوده و نرخ میانگین کشوری ۱.۴۷ بوده و در سال ۱۴۰۰ نرخ ترک تحصیل ۱.۲۹ درصد بوده که متاسفانه نسبت به سال گذشته دو دهم درصد افزایش نرخ ترک تحصیل را در استان شاهد هستیم.
,
 
,
وی ادامه داد: از ابتدای مهر ماه کلاس های روستایی تا ۱۵ نفر را به شکل حضوری برگزار می کنیم و همچنین کارگاه های فنی مهارتی نیز برگزار می شوند و برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ نفر در اول آبان ماه به شکل گروهی در دستور کار قرار گرفته که کلاس ها به شکل ۴۵ دقیقه ای برگزار می شوند و گروهی که آموزش حضوری آنها اتمام شود آموزش مجازی آنها نیز انجام می شود و مدارس بالای ۳۰۰ نفر نیز از ۱۵ آبان بازگشایی می شوند و البته این تصمیمات منوط به شرایط کرونایی استان و مصوبا ستاد مقابله با کرونا است.
,
 
,
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نیاز است فرمانداران در شهرستان ها در قالب برنامه بازگشایی مدارس استان همکاری لازم را داشته باشند و رویکرد آموزش و پرورش استان بازگشایی مدارس و حضور بیشتر در مدارس است.
,
 
,
وی گفت: آموزش و پرورش بدهی ۱۱ میلیاردی برای پرداخت هزینه حامل های انرژی دارد که نیاز است در این خصوص با هم افزایی و مشارکت در خصوص مدارسی که سرانه ندارند و خصوصا مدارس حاشیه شهر مساعدت شود.
,
 
,
حسین آبادی بیان کرد: طرح سواد حرکتی برای شناخت ناتوانایی های حرکتی و جسمی برای جلوگیری از نارسایی های دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در راستای حفظ سلامت دانش آموزان گام های بلندی برداریم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در حوزه سوادآموزی رویکرد آموزش و پرورش شناسایی جدی بی سوادان است و دستگاه های مربوطه باید مخاطبین خود که سواد ندارند به آموزش و پرورش معرفی کنند و اقدام رسمی و فراخوان باید در کنار شناسایی جدی بی سوادها با هم افزایی همه جانبه دنبال شود.
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه