اخبار داغ

فرمانده پدافند هوایی هوافضای سپاه خبر داد؛

استفاده از فناوری هوش مصنوعی در سامانه‌های فرماندهی پدافندی

استفاده از فناوری هوش مصنوعی در سامانه‌های فرماندهی پدافندی
فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه گفت: یکی از نکات رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1400، استفاده از سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار رضا شبان در حاشیه رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ فت: بحمدالله در این رزمایش بر اساس اهدافی از قبل تعیین شده از جمله کشف، شناسایی، ردگیری و مقابله با اهداف، موفقیت لازم کسب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه افزود: رزمایش‌ها برای تمرین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بومی و خلاقانه نیروهای نظامی و احصا نقاط قوت و ضعف است که در این رزمایش به خوبی این هدف به دست آمد.

,

وی ادامه داد: همچنین ما در این رزمایش توانستیم برای اولین بار بخشی از سامانه‌های بومی خودمان را مانند سامانه راداری قدس و سامانه بومی ضد کروز دزفول را در مدار عملیاتی مورد استفاده قرار دهیم.

,

سرتیپ شبان تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم استفاده از سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است که در این رزمایش برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت و در مقابله با تهدیدات همه جانبه و پر حجم به عنوان یک دستیار و تصمیم‌یار بسیار قوی، کمک حال رزمندگان پدافند هوایی در اداره و مدیریت صحیح و به موقع مقابله با تهدیدات است.

,

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: با استفاده از این سامانه که برای اولین بار مورد آزمایش قرار گرفت، توانستیم با تهدیدات بسیار پرحجم در کنار دانش و تجربیات ارزشمند افسران جوان پدافند هوایی مقابله کنیم.

,

وی تأکید کرد: ما امروز هیچ سامانه‌ای که از خارج تهیه شده باشد را استفاده نکردیم و با تولیدات بومی داخلی‌مان مبتنی بر آخرین فناوری‌های روز دنیا می‌توانیم به عنوان یک سرباز به ملت شریف ایران اسلامی قول دهیم که پاسخ محکم و دندان‌شکنی را به هرگونه تجاوز به مرزهای پرگهر ایران اسلامی بدهیم.

,

سردار شبان با تاکید بر اینکه در این رزمایش مقابله با اهداف پرحجم، همه‌جانبه و ۳۶۰ درجه و در محیط جنگ الکترونیک با سناریوهای بسیار سختگیرانه و پیچیده در دستور کارمان قرار داشت، گفت: مقابله با اهداف دورایستا و اهداف پرسه‌زن بر اساس آخرین برآوردهای اطلاعاتی از جمله اقدامات صورت گرفته در این رزمایش بود.

,

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه گفت: با استفاده از سامانه‌های بومی و دستاوردهای داخلی تاکنون توانستیم در مقابله با اهداف پرحجم و همه جانبه عملکرد موفقی داشته باشیم و به تمام اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش برسیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه