اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان مازندران اعلام کرد

آمادگی مجلس برای کمک به بخش تعاون و تسهیل در مجوزهای کسب‌وکار

آمادگی مجلس برای کمک به بخش تعاون و تسهیل در مجوزهای کسب‌وکار
غلامرضا شریعتی با بیان اینکه مجلس آماده است تا کارها را بخش خصوصی با اولویت تعاون واگذار کند، گفت: این مهم در مجلس در حال پیگیری است و تسهیل در ارائه مجوزهای کسب و کار نیز در اولویت قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، غلامرضا شریعتی عصر امروز در اولین نشست از سلسله نشستهای تخصصی تعاون و بهبود فضای کسب و کار در حوزه های انتخاباتی دوازده گانه  در شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه 
بیان کرد: در موضوعاتی که از طریق مجلس باید در حوزه توسعه تعاون پیگیری شود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

شریعتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد باید مردمی شود و بهترین راه برای اجرای این مهم تعاونی‌ها هستند، افزود: تعاونی های زیادی در استان شکل گرفته و زیرساخت لازم در استان وجود دارد و اراده آن نیز باید شکل بگیرد.

وی از آمادگی مجلس برای کمک به بخش تعاون خبر داد و تصریح کرد: در فصل تدوین برنامه پنج ساله هفتم هستیم وبرنامه های تدوین شده باید قابلیت اجرایی داشته باشد.

شریعتی با بیان اینکه مجلس آماده است تا کارها را بخش خصوصی با اولویت تعاون واگذار کند، گفت: این مهم در مجلس در حال پیگیری است و تسهیل در ارائه مجوزهای کسب و کار نیز در الویت قرار بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تعاونی های بزرگ و کوچکی در استان داریم که حرفی برای گفتن دارند، اظهار کرد: استان مازندران ظرفیت قوی در بخش تعاون دارد.

کامران اصغری خواستار تقویت و حمایت از تعاونی‌ها شد و افزود: تعاونی‌ها نقش انکارناپذیری در تولید و اشتغال جامعه دارند و با وجود بنیه ضعیف، تعاونی ها همپای بخش‌های دیگر پای کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: موضوع مالیات بر ارزش افزوده برای بخش تعاون به ویژه تعاونی مصرف مشکلاتی ایجاد کرده است زیرا تمامی دفاتر آنها قانونی است.

اصغری با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات روستایی تعاونی‌ها در اولویت قرار گرفتند، ادامه داد: در بخش پشتیبان مشاغل خانگی می‌توانیم از ظرفیت تعاونی ها کمک بگیریم.

وی خواستار تسریع در صدور مجوز تعاونی ها شد، خاطرنشان کرد: تعاونی هایی که تمایلی به ادامه کار ندارند باید منحل و تعاونی‌هایی که می‌توانند به فعالیت ادامه دهند باید کمک شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه در بخش مسکن مهر نیز بهترین عملکرد توسط تعاونی‌ها انجام شده است، گفت: با کمک نمایندگان مجلس می‌توان بسیاری از مشکلات تعاونگران را حل کنیم.

سیدعلاالدین ربیعی رئیس اتاق تعاون مازندران نیز در این جلسه بر حفظ و حمایت از تعاونیهای فعال موجود و رفع موانع و فعال سازی تعاونی های نیمه راکد و مشکل دار در استان تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی و پیگیری و همکاری همه دستگاههای مرتبط در تحقق ساخت مسکن در تعهد اتاق تعاون است.

وی اظهار کرد: تشکیل تعاونی های با کسب و کارهای نوین و دانش محور مورد حمایت قرار می گیرند و در اولویت قرار دارد.

علی باقری مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه خواستار تثبیت جایگاه بخش تعاون در بین سایر بخش ها در سطح کشور شد و گفت: اجرای سند توسعه بخش تعاون در کشور در دستور کار قرار دارد.

وی بالا بردن سطح اطلاعات فنی، حقوقی، مالی ،اداری و بازرگانی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها به منظور ارائه  محصولات و خدمات با کیفیت بالا در سطح استانداردهای بین المللی به منظور حضور فعال در عرصه بازرگانی داخلی و خارجی، اجرایی شدن درست قوانین و مقررات و از بین‌بردن تعارضات قوانین و مقررات تعاون و حذف موازی‌کاری با  تعاون روستایی را از جمله اقدامات این بخش عنوان کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه