اخبار داغ

باید در المپیک به عالی‌ترین حد موفقیت برسیم؛

امینی: یزدانی سلطه تیلور بر کشتی آزاد دنیا را پایان داد/ قاسم‌پور ستاره ایران در مسابقات جهانی بود

امینی: یزدانی سلطه تیلور بر کشتی آزاد دنیا را پایان داد/ قاسم‌پور ستاره ایران در مسابقات جهانی بود
مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این مسابقات جهانی پایانی بر سلطه چند ساله دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد دنیاست.
[

احسان امینی، مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ اظهار داشت: تیمی متشکل از آزادکاران جوان و باتجربه را که از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ و جوانان قهرمانی جهان انتخاب کردیم، به اسلو فرستادیم. با برگزاری اردوهای کوتاه‌مدت و متمرکز، سعی بر افزایش شانس موفقیت داشتیم که این مهم به لطف خدا محقق شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: تیم ملی کشتی آزاد به تجدید قوای روحی-روانی و بهبود شرایط بدن‌سازی نیاز داشت که طی حدود ۵۰ روز کار پیش از آغاز مسابقات، این موارد را با تغییر برنامه‌ها در دستورکار قرار دادیم. خودباوری بچه‌ها افزایش یافت و اردوها جدی‌تر شد تا به این عنوان برسیم.
,
 
,
مربی تیم ملی کشتی آزاد عنوان داشت: برنامه‌ریزی مجزای بدن‌سازی را برای هر کشتی‌گیر لحاظ کردیم و در اردوها هم کشتی‌گیران انتخابی که حداقل در ۷۰ درصد سطح آمادگی قرار داشتند را به بیش از حدود ۹۰ درصد رساندیم. اردوها حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد در افزایش آمادگی آزادکاران نقش داشتند.
,
 
,
وی در ادامه گفت: هر کشتی‌گیری که اشتباه کم‌تری داشته باشد، مدال بهتری خواهد گرفت. اگر یکی از این ۳ آزادکاری که مدال نگرفت به مدال می‌رسید، ما قهرمان دنیا می‌شدیم. بالاخره کشتی هم مانند سایر ورزش‌ها از اشتباه مستثنی نیست.
,
 
,
امینی درباره نمایش ۳ آزادکار جوان ایرانی بیان داشت: رحمان عموزاد دلاورانه کشتی گرفت و به تجربه کم‌ترش باخت. یونس امامی تا دور سوم درخشید اما در این دور از کلاس کشتی کم آورد. عرفان الهی هم کم‌فروشی نکرد اما به کم‌تجربگی شکست خورد اما همه این ۳ کشتی‌گیر آینده درخشانی خواهند داشت.
,
 
,
مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد مردان نقره‌ای ایران اذعان داشت: امیرمحمد یزدانی تا فینال عالی پیش رفت اما در آن جا اشتباه کرد و به جوانی باخت. محمد نخودی هم مقابل جردن باروزی شکست خورد که یکی از باتجربه‌ترین‌های دنیاست و طلای المپیک دارد. محمد باید اشتباهاتش را اصلاح کند تا سال بعد طلا را کسب کند. علی‌رضا سرلک هم سلیمان آتلی را شکست داد و بازگشت‌های بی‌نظیری داشت اما او هم مسئله تجربه گریبان‌گیرش شد.
,
 
,
وی هم‌چنین گفت: باید بپذیریم که در برخی اوزان با رقبای اصلی‌مان فاصله داریم و باید این فاصله را کم‌تر کنیم. اشتباهات مسابقات جهانی ۲۰۲۱ باید جبران شود تا در رویداد سال آتی و نهایتاً در المپیک به عالی‌ترین حد موفقیت برسیم.
,
 
,
امینی در خصوص پیروزی حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور تصریح داشت: وجود کسی مثل حسن یزدانی از نظر اخلاقی و فنی غنیمتی برای کشتی ماست. پس از ۵۰ روز تمرین، آنالیز و تلاش، اشتباهات رفع شد تا این کشتی حیثیتی به نفع‌مان شود. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این مسابقات جهانی پایانی بر سلطه چند ساله دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد دنیاست.
,
 
,
او در ادامه گفت: مردم ما فقط از حسن یزدانی انتظار پیروزی و مدال طلا دارند و بردهایش عادی شده. همین است که کسی نمی‌تواند شکست او را باور کند. حسن فوق ستاره کشتی ماست و نعمتی برای ایران.
,
 
,
وی درباره کسب مدال طلای جهانی توسط کامران قاسم‌پور ابراز داشت: ستاره کاروان کشتی آزاد ایران در اسلو، کامرانی بود که با وزن طبیعی ۸۸ کیلوگرم مقابل جی‌دن کاکس به برتری رسید. نقاط قوت آزادکار آمریکایی مهار شد و نتوانست از قاسم‌پور زیرگیری کند. کشتی‌های خوبی از کامران دیدیم و او مدت‌ها می‌تواند در جهان آقایی کند.
,
 
,
مربی تیم ملی کشتی آزاد پیرامون قهرمانی امیرحسین زارع نیز تأکید داشت: امیرحسین با تاج‌گذاری در اسلو، پادشاهی‌اش بر سنگین‌وزن دنیا را آغاز کرد. زارع کم‌اشتباه‌ترین کشتی‌گیر ما در نروژ بود و به رقبا مجال عرض‌اندام نداد. آغازی جدید بر سنگین‌وزن آزاد دنیا خواهیم داشت و امیرحسین هم مانند سایر مدال‌آوران ایرانی، استحقاق و برازندگی طلایش را داشت.
,
 
,
امینی در مورد رویدادهای پیش روی تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: در صورت بهبود شرایط پاندمی کرونا، مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی را پیش رو خواهیم داشت که در اواخر سال ۱۴۰۰ برگزار خواهند شد. هم‌چنین تورنمنتی دوجانبه در کشور آمریکا با تیم ملی کشتی آزاد این کشور را در دستورکار داریم. ترکیب تیم ملی هم پس از پایان رقابت‌های قهرمانی کشور، لیگ برتر و جام تختی تعیین می‌شوند تا با ترکیبی از جوانی و تجربه برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو حاضر شویم.
,
 
,
وی در ادامه گفت: اردوهای بلندمدت نخواهیم داشت و سعی می‌کنیم با جمع‌بندی کادرفنی، به جوانان برای مسابقات آسیایی میدان بدهیم و پی‌گیر افزایش تجربه آن‌ها هستیم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه