اخبار داغ

وزیر علوم مطرح کرد؛

مصوبات شورا در حوزه علوم انسانی باید جدی گرفته شود

مصوبات شورا در حوزه علوم انسانی باید جدی گرفته شود
وزیر علوم با تاکید بر اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علوم انسانی باید جدی گرفته شود، گفت: در تلاش هستم طرح های بین دانشگاهی با کمک دانشگاه های مرجع رونق بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی زلفی گل در مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی که عصر امروز در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: تغییر و تحولات در جا به جایی مدیران طبیعی و در راستای بهبود و ایجاد انرژی جدید است. در دانشگاه ها هم همینطور است و طبیعی است که این اتفاقات بیفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وزیر علوم با اشاره به اینکه شاهد بروز و ظهور دانشگاه هایی هستیم که پیشرفت های شایان توجهی در بخش های مختلفی داشته اند، گفت: بنده چندین سال پیش از دانشگاه علامه بازدید داشتم اما امروز شاهد تغییرات خوبی در فضای کالبدی دانشگاه از مسجد گرفته تا کتابخانه هستم و فضای دانشگاه آنقدر زیبا شده که غیرقابل باور است. همیشه هم نباید نگاه منفی داشته باشیم و بگوییم کاری انجام نشده، واقعا اتفاقات بزرگی در این دانشگاه افتاده است.
,
 
,
زلفی گل ادامه داد: دکتر معتمدی سرپرست دانشگاه، انسانی با اخلاق است و فکر می کنم که جایگزین مناسبی برای دکتر سلیمی است. هر دوی این عزیزان دارای اخلاق حسنه، مشی مردم دارانه، متواضع و مودب هستند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در جامعه دانشگاهی مشکلی که بلای جان است، حسد است، افزود: باید حسادت را دور بریزیم و وقتی می بینیم همکار ما رشد می کند، خوشحال شویم. قدر همدیگر را بدانیم و کار تیمی انجام دهیم و از پتانسیل همدیگر استفاده کنیم.
,
 
,
دانشگاه علامه باید دست دانشکده های علوم انسانی در دیگر دانشگاه ها را بگیرد
, دانشگاه علامه باید دست دانشکده های علوم انسانی در دیگر دانشگاه ها را بگیرد,
 
,
وزیر علوم با بیان این مطلب که دانشگاه علامه باید دست دانشکده های علوم انسانی در دانشگاه های دیگر را بگیرد، گفت: در تلاش هستم مجددا شرایطی ایجاد کنم که طرح های بین دانشگاهی رونق بگیرد؛ یعنی دانشگاهی که مرجعیت دارد دست دانشگاه های کم برخوردار را بگیرد.
,
 
,
زلفی گل ادامه داد: در بحث علوم انسانی انصافا دانشگاه علامه مرجعیت بلامنازع دارد هم باید این مرجعیت حفظ شود و هم ارتقا داده شود. شرایط کالبدی و سرمایه نمادین این دانشگاه می تواند کمک کند که جایگاه این دانشگاه ارتقا یابد.
,
 
,
تهاتر ساختمان های دانشگاهی واقع در وسط شهر با شهرداری تهران
, تهاتر ساختمان های دانشگاهی واقع در وسط شهر با شهرداری تهران,
 
,
وی خاطرنشان کرد: می توان با شهرداری، دانشکده ها و ساختمان های دانشگاه علامه را که در وسط شهر واقع شده اند تهاتر کرد. برای دانشگاه های خواجه نصیر و دانشگاه صنعتی شریف هم در این رابطه برنامه هایی داریم و خوشبختانه نگاهی که در شهرداری وجود دارد این است که هویت شهر تهران باید بر مبنای علم و فناوری باشد و این در واقع شعار زاکانی شهردار هم هست.
,
 
,
وزیر علوم خطاب به سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بحث وحدت و دوستی را سرلوحه کار خودتا قرار دهید و اگر مدیری کار مردم را راه نمی اندازد، اصلا با او تعارف نکنید؛ کسی باید مدیریت کند که از طریق قانونی دنبال حل مشکل مردم باشد و تا جایی که امکان دارد سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهد. باید تلاش شود از همه پتانسیل ها و سلایق سیاسی در شورا و نشست ها استفاده شود.
,
 
,
وی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است دانشگاه علامه به مرجعیت علمی در رشته علوم انسانی در دنیا برسد باید برای آن برنامه داشت، افزود: در همین رابطه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علوم انسانی باید جدی گرفته شود و باید یک آرزو برای دانشگاه علامه داشته باشید.
,
 
,
حداقل ۳۰ درصد دانشجویانی که تحویل جامعه می دهید باید عاقل تر و حکیم تر باشند
,
 
,
زلفی گل افزود: یکی از کارهایی که باید در دانشگاه ها انجام شود و هر استادی سرلوحه کارش باشد، این است که نسل عالم تر از خودشان تحویل جامعه تحویل دهند و حداقل ۳۰ درصد دانشجویانی که تحویل جامعه می دهید باید عاقل تر و حکیم تر باشند.
,
 
,
وزیر علوم ضمن تاکید بر اینکه نخبه پروری و نخبه گزینی باید جزو برنامه های ما باشد، ادامه داد: از دانشگاه علامه انتظار می ورد، پروژه های کلان کشور را در جامعه جا بیاندازید. جا انداختن مسائل کشور وظیفه رشته های علوم انسانی و دانشگاه علامه است؛ چرا که دانشگاه دو وظیفه اصلی دارد نخست اینکه تلاش کند به مرجعیت علمی برسد و دوم در جهت رفع نیازهای جامعه.
,
 
,
وی با بیان اینکه باید اشتغال را به یک پروژه ملی تبدیل کنیم و تمام امکانات کشور به کمک حل این مشکل بیاید، گفت: اگر نخبگان ما در جای مناسبی قرار بگیرند از کشور خارج نمی شوند. آثار و تبعات خروج نخبگان سنگین است. ۲۰ سال پیش مقاله ای نوشتم با عنوان مهاجرت ژن ها؛ در واقع به جای فرار نخبگان باید بگوییم فرار ژن ها چرا که برای نخبگی ژنتیک لازم است.
,
 
,
از انجمن های علمی می خواهم هر کدام یک تا ۱۰ پروژه کلان ملی را تعریف کنند
,
 
,
زلفی گل به یکی از برنامه های جدید وزارت علوم اشاره کرد و گفت: از انجمن های علمی می خواهم هر کدام از آن ها یک تا ۱۰ پروژه کلان ملی را تعریف کنند و ما برای اجرایی کردن آن بودجه ای در نظر خواهیم گرفت و بدین ترتیب نقش دانشگاه ها را در جامعه اعمال خواهیم کرد.
,
 
,
وزیر علوم افزود: امروز در جلسه هیات دولت بحث مالیات مطرح بود، من در این جلسه به مدیری که در این خصوص صحبت می کرد پیشنهاد دادم برای اینکه درست عمل کنید، به سوی دانشگاه دست دراز کنید؛ به طور مثال موضوعات پایان نامه به مالیات اختصاص داده شود و بودجه ای هم برای این پژوهش ها در نظر گرفته شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه هم باید فرهنگ دانشگاهی و هم فرهنگ عمومی را اصلاح کنیم، گفت: این وظیفه دانشگاهیان و دانشگاه علامه طباطبایی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه