اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس :

تغییر قوانین صادراتی ضربه بزرگی به تجار می زند/ سفارتخانه ها باید ظرفیت های صادراتی را تبیین کنند

تغییر قوانین صادراتی ضربه بزرگی به تجار می زند/ سفارتخانه ها باید ظرفیت های صادراتی را تبیین کنند
سلیمی با اشاره به اینکه شناخت ظرفیت ها و شناساندن ظرفیت های داخلی به طرف های خارجی راهکار دیگر افزایش صادرات است گفت: در این میان سفارتخانه ها نقش اساسی دارند و بایستی ریل عوض کنند و در شناساندن ظرفیت های عظیم کشور فعال تر باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب، در خصوص اهمیت توجه صادرات غیر نفتی، گفت: برای بهبود صادرات کشور، چند نکته را باید مد نظر قرار داد. اول اینکه بایستی آیین نامه های صادراتی ثابت باشد؛ این در حالی است که صادرکننده از طرفی و واردکننده از طرف دیگر، به دلیل تغییر قوانین و آیین نامه ها آسیب می بینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی افزود: در بخش هایی ایران قادر به تهاتر تجاری است. تفاهم نامه های تهاتر بین تجار ایرانی و تجار خارجی باید فعال تر شوند. همچنین نیاز است تا معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و رایزن های اقتصادی پویا تر شوند و لااقل رایزن هایی به صورت منطقه ای تعیین شوند تا امور صادراتی را پیگیری کنند.
,
 
,
سلیمی تصریح کرد: بخش بعدی که در بخش صادرات تاثیر گذار است گمرکات کشور هستند. گمرکات بایستی علاوه بر اینکه جلوی اشتباهات را می گیرند، امور را تسهیل کنند. همچنین حمایت های بانک مرکزی در این زمینه می تواند تاثیر گذار باشد.
,
 
,
این عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: شناخت ظرفیت ها و شناساندن ظرفیت های داخلی به طرف های خارجی راهکار دیگر افزایش صادرات است. در این میان سفارتخانه ها نقش اساسی دارند و بایستی ریل عوض کنند و در شناساندن ظرفیت های عظیم کشور فعال تر باشند. بایستی برای این منظور نمره های مثبتی برای سفرایی که فعالیت اقتصادی را بیشتر مورد توجه قرار می دهند در نظر گرفته شود تا تشویقی برای آنان باشد.
,
 
,
سلیمی خاطرنشان کرد: حمل و نقل بخش دیگر مهم و تاثیر گذار در صادرات است که ناهماهنگی میان این بخش و گمرک آسیب زیادی به صادرات وارد کرده است. تاجران ایرانی در مواقعی که با موانعی در کشورهای خارجی مواجه می شوند، نیازمند حمایت وزارت امور خارجه هستند، چرا که اگر حمایت نشوند انگیزه خود برای صادرات مجدد را از دست می دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه