اخبار داغ

توصیه تنها طلبه شهید مدافع حرم استان کرمان چه بود؟

مسئولان و طلاب راه و اهداف شهدای مدافع حرم را فراموش نکنند/ مردم پیرو ولایت فقیه باشند و آن را تنها نگذارند

مسئولان و طلاب راه و اهداف شهدای مدافع حرم را فراموش نکنند/ مردم پیرو ولایت فقیه باشند و آن را تنها نگذارند
دوست شهید سعید بیاضی زاده گفت: در آخرین دیدار با شعید به من گفت "به دوستان، طلبه، روحانیون و مسئولان گوشزد کنید که راه و اهداف شهدای مدافع حرم را فراموش نکنید که به چه نیت رفتند و جان خود را تقدیم کردند".
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سعید بیاضی زاده تنها روحانی شهید مدافع حرم استان کرمان است. او متولد سال 1373 و در 22 مهر 1395 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام نژادی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص ویژگی های اخلاقی و مذهبی حجت الاسلام شهید سعید بیاضی زاده تنها شهید مدافع حرم روحانی استان کرمان گفت: ایشان همواره به نماز اول وقت اهمیت می داد و ارادت ویژه ای به اهل بیت علیه السلام و به ویژه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها داشتند.

دوست شهید بیاضی زاده با تأکید بر عشق و علاقه شهید بیاضی زاده به شهدا و سیره شهیدان ادامه داد: سعید علاقه بسیار زیاد برای حضور در جبهه مقاومت داشت و در این عرصه تلاش می کرد که از طریق نیروهای حزب الله لبنان، سپاه قدس و تیپ فاطمیون وارد جبهه مقاومت برای دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام شود.

مسئولان و طلاب راه و اهداف شهدای مدافع حرم را فراموش نکنند

وی با بیان اینکه شهید بیاضی زاده در مقطعی در عراق حضور داشت، عنوان کرد: در مقطعی دیگر در سوریه به عنوان نیروی تبلیغی فعالیت می کرد و در برهه ای دیگر به عنوان نیروی تبلیغی و رزمی وارد عرصه دفاع از حرم شد.

حجت الاسلام نژادی بیان کرد: کارهای تبلیغی که سعید در سوریه انجام می داد و زمانی که به زادگاه خود می آمد و به ما نشان می داد؛ جدیت و علاقه سعید در کارهای او نمایانگر بود.

دوست شهید سعید بیاضی زاده با تأکید بر اینکه توجه به نماز اول وقت از ویژگی های بارز سعید بود و حتی الامکان سعی می کرد که نماز به جماعت خوانده شود، ابراز کرد: راز و نیازها، نماز شب هایی که سعید در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، حرم امام رضا علیه السلام می خواند نشان می داد که در مسیر شهدا قدم گذاشته است.

وی اظهار کرد: هر زمان که سعید از سفر اول از سوریه آمد به من گفت که می خواهم با هم خلوتی داشته باشیم و در آن دیدار که سعید صحبت می کرد گویی او به واقع شهادت خود را دیده بود در ابتدا مسائلی را پیرامون شهادت و شهید صحبت کرد و تصاویری از همرزمان شهید خود به من نشان داد و بعد کلیپی را از سپهبد شهید سلیمانی نشان داد که حاج قاسم از فراق شهید کاظمی در مجلسی بی تابی می کند.

حجت الاسلام نژادی خاطر نشان کرد: شهید بیاضی زاده پس از دیدن کلیپ به من گفت این کلیپ را ببینید این فرد(شهید سلیمانی) کسی که یار ولایت در مقام حرف و عمل است و حاج قاسم نیز پا در رکاب ولایت است. به دوستان، طلبه، روحانیون و مسئولان گوشزد کنید که راه و اهداف شهدای مدافع حرم را فراموش نکنید که به چه نیت رفتند و جان خود را تقدیم کردند.

 مردم پیرو ولایت فقیه باشند و آن را تنها نگذارند

سمیرا بیاضی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه شهید بیاضی زاده بسیار خنده رو، خونگرم و شوخ طبع بود، گفت: با اینکه طلبه بود اما اینگونه نبود که رفتار خشکی داشته باشد و هر جا که می نشست با هر قشری از خانواده مانند قبل از طلبگی برخورد می کرد؛ بسیار شوخ بود و از کارهای خودش تعریف می کرد.

خواهر شهید بیاضی زاده در خصوص سیره شخصیتی و اخلاقی برادر شهیدش گفت: سعید نه تنها با خانواده بلکه با همه بسیار مهربان و دلسوز بود و علاقمند بود که هر کار که از دستش بر می آید برای اطرافیان انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه برادرم احترام خاصی به پدر و مادر می گذاشت، تصریح کرد: هر کاری را که انجام می داد دوست داشت که آنان راضی باشند و حتی سوریه رفتنش به این صورت بود؛ می گفت تنها کاری که اذن پدر و مادر نمی خواهد جهاد است، اما من می خواهم که پدر و مادرم راضی باشند و با آیات قرآن و روایات به گونه ای قانعشان کرده بود که زمانی می خواست برود والدینم واقعا راضی بودند.

بیاضی زاده اظهار کرد: سعید هر ساله برای پیاده روی اربعین سیدالشهدا علیه السلام اقدام می کرد و در اربعین سال 1394 پدر و مادرم  و تعدادی از دوستان و آشنایان قرار شد به این سفر بروند که  سعید سرپرستی کاروان را قبول کرده بود؛ شب که اتوبوس به منظور زدن گازوئیل به بیراهه رفته بود، همه ترسیده بودند و برادرم به زبان عربی با راننده عرب زبان صحبت می کرد و کسی متوجه نمی شد که آن دو چه می گفتند و همه دلهره داشتند.

وی ادامه داد: بعد از آنکه رسیدند سعید به آنان چیزی نمی گوید و در راه برگشت به همراهان عنوان می کند؛ این راهی که شما رفتید با آنکه می دانستید امنیت وجود دارد، اما همه دلهره داشتید؛ فکر کنید این همان راهی بوده است که حضرت زینب سلام الله علیها را به اسارت بردند؛ همه دوستان و آشنایان تحت تأثیر حرف های برادرم قرار گرفته بودند.

خواهر شهید مدافع حرم بیاضی زاده افزود: سعید گفته بود که همواره فکر آسایش خودتان نباشید در این موقعیت ها که قرار می گیرید فکر کنید که ائمه علیه السلام اگر بودند چه کاری انجام می دادند؛ این جوری دلتان آرام تر می شود و می توانید آن شرایط را درک کنید.

سمیرا بیاضی زاده با بیان اینکه برادرم همواره به ما تأکید داشتند که مادیات اهمیت ندهید، عنوان کرد: سعید می گفت دلتان را به دنیا نبندید، آدمی باید خوب زندگی کند و خودش هم زمانی که پول داشت خرج می کرد، بردارم به فکر آینده اش بود، اما خیلی اهل پس انداز کردن نبود و به طور کلی دلنگران مسائلی که ما همیشه هستیم نبود؛ سعید می گفت خدا بزرگ است و فکر مادیات را نکنید.

وی با تأکید بر اینکه برادرم احترام و علاقه خاصی برای ولایت فقیه قائل بود، اظهار کرد: در آخرین سفر قبل از شهادتش در خصوص شهادت خیلی با دوستان طلبه اش صحبت کرده بود و گفته بود که اگر من شهید بشوم، شما که طلبه هستید باید به مردم بگویید که پیرو ولایت فقیه باشند و ولایت فقیه را تنها نگذارند. برادرم گفته بود، اینکه ما می رویم چون مقام معظم رهبری از ما خواسته اند و شما که هستید پشت ولایت فقیه را خالی نکنید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
, مسئولان و طلاب راه و اهداف شهدای مدافع حرم را فراموش نکنند, مسئولان و طلاب راه و اهداف شهدای مدافع حرم را فراموش نکنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  مردم پیرو ولایت فقیه باشند و آن را تنها نگذارند,  مردم پیرو ولایت فقیه باشند و آن را تنها نگذارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه