اخبار داغ

با قدرت در المپیک و بازیهای آسیایی شرکت می کنیم

دیدار وزیر ورزش با علما و مراجع در قم/ سجادی: در دولت جدید ورزش بانوان با حفظ ارزشهای اسلامی مورد توجه است

دیدار وزیر ورزش با علما و مراجع در قم/ سجادی: در دولت جدید ورزش بانوان با حفظ ارزشهای اسلامی مورد توجه است
وزیر ورزش و جوانان در سفر به استان قم با مراجع عظام و علما دیدار و گفت وگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ‌‌حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به شهر مقدس قم با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) ضمن غبار روبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای والا مقام ادای احترام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

‌وزیر ورزش و جوانان در ادامه در مراسم خطبه خوانی و زیارت بارگاه ملکوتی و مقدس حضرت حرم مطهر حضرت معصومه (س) شرکت کرد و در ادامه به دیدار علما و مراجع رفت.

,

 

,

*دیدار وزیر با آیت الله العظمی علوی گرگانی؛ سجادی: در دولت جدید ورزش بانوان با حفظ ارزشهای اسلامی مورد توجه است

, *دیدار وزیر با آیت الله العظمی علوی گرگانی؛ سجادی: در دولت جدید ورزش بانوان با حفظ ارزشهای اسلامی مورد توجه است,

حمید سجادی در دیدار با آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع تقلید، با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم در جهت توسعه ورزش در ابعاد مختلف، اظهار داشت: در دوره جدید تلاش می شود ورزش بانوان با حفظ ارزش ها و فرهنگ اسلامی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

,

وی با تاکید بر برنامه های این وزارتخانه در جهت ارتقا سطح سلامتی مردم ادامه داد: وزارت ورزش در تلاش است تا نوجوانان را از سنین پایان با ورزش آماده کند و این علاقه تا پایان عمر همراه آنها باشد.

,

سجادی خاطرنشان کرد: ورزش همگانی تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های بیماری در جوامع مختلف دارد و توسعه ورزش همگانی در کشورهای پیشرفته به عتوان یک رویکرد مهم در دستور کار است.

,

 

,

*دیدار وزیر با آیت الله نوری همدانی؛ سجادی: حمایت از ورزش های سنتی یکی از برنامه های این وزارتخانه است

, *دیدار وزیر با آیت الله نوری همدانی؛ سجادی: حمایت از ورزش های سنتی یکی از برنامه های این وزارتخانه است,

حمید سجادی در دیدار آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، اظهار داشت: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می برد.

,

سجادی ادامه داد: ورزش های بومی-محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

,

سجادی با تاکید بر حمایت از رشته ورزشی چوگان خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی 600 سال قبل از میلاد مسیح در ایران قدمت داشته است. حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است.

,

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: کمان گیری با اسب یکی از ورزش ها و سنت های دیرینه ایرانیان است که امروز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را در سطح یک ورزش حرفه ای معرفی کرده است.

,

سجادی با اشاره به ظرفیت های سنت های دیرینه ایرانی تصریح کرد: بسیاری از رشته های بومی و محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته های مهیج به کشورهای دیگر صادر شده است.

,

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش می شود مطالبه و چالش های جوانان از نظام و قسمت های مختلف کشور به نحو شایسته ای پاسخ داده شود. وزارت ورزش بستر لازم را برای کشف، هدایت و تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد تا این افراد برای در دست گرفتن مناصب کلیدی کشور در آینده آمادگی لازم مدیتریتی را داشته باشند.

,

 

,

*دیدار وزیر با آیت الله بوشهری؛ سجادی: با قدرت در المپیک و بازیهای آسیایی شرکت می کنیم

, *دیدار وزیر با آیت الله بوشهری؛ سجادی: با قدرت در المپیک و بازیهای آسیایی شرکت می کنیم,

حمید سجادی در ادامه سفر خود به قم در دیدار با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: برنامه جدید وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است که در آن مباحث مهمی مطرح شده که هم اکنون در ورزش حرفه ای دنیا مطرح و پیگیری می شود.

,

وی با در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت حوزه جوانان ادامه داد: بخشی از مباحث مربوط به جوانان مربوط به وزارت ورزش و جوانان است که بصورت جدی در حال پیگیری هستیم.

,

وزیر ورزش و جوانان حمایت از ورزش همگانی و ورزش قهرمانی را رویکرد اصلی این وزارتخانه دانست و گفت: نزدیک به ۳ سال به المپیک آینده و حدود ۱۱ ماه به آغاز بازی های آسیایی باقی مانده و با برنامه ریزی های انجام شده ایران با تمام قدرت در این رویدادها شرکت خواهد کرد.

,

سجادی یادآور شد: برنامه ریزی جهت حضور موفق و برگزاری رقابت های ورزشی در بین کشورهای محور مقاومت، تقویت روحیه جوانمردی و توجه به اصل بنیان خانواده از برنامه های آتی این وزارتخانه است.

,

 

,

*آیت‌الله نوری همدانی: وزارت ورزش و جوانان باید به مشکلات جوانان توجه کند

, *آیت‌الله نوری همدانی: وزارت ورزش و جوانان باید به مشکلات جوانان توجه کند,

آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: بنده بدلیل پایبندی و استمرار بر ورزش هم‌اکنون نشاط را در خود احساس می‌کنم.

,

وی با اشاره به ضرورت تغذیه سالم در بین جوانان اظهار داشت: بنده ورزش کوهنوردی را اولویت ورزش خود می‌دانم.

,

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم همگانی شدن ورزش در بین مردم، ادامه داد: ورزش اگر مستمر و مداوم باشد، سبب قدرت جسمانی انسان می شود و اگر استمرار در آن نباشد، سبب خسارت و سستی بدن می شود.

,

وی در ادامه با اشاره به اعتماد پیامبر گرامی اسلام به جوانان، بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید به مشکلات جوانان توجه کند و سعی کند چالش‌های پیش روی آنها را از میان بردارد.

,

 

,

*آیت الله علوی گرگانی: مراکز اختصاصی ورزش بانوان راه اندازی شود

, *آیت الله علوی گرگانی: مراکز اختصاصی ورزش بانوان راه اندازی شود,

آیت الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار با حمید سجادی، اظهار داشت: ورزش زنان در کشور نباید به نحوی باشد که موجب اختلاط با نامحرم باشد و وزارت ورزش و جوانان باید مراکز اختصاصی برای ورزش بانوان احداث کند.این وزارتخانه اقداماتی انجام دهد که ورزش وسیله توجه به خداوند باشد و برخی رفتارهای احتمالی موجب سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

,

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به خاطره ای از سفر حج خود گفت: ایران باید الگوی کشورهای اسلامی در دنیا باشد و از این نظر بروز برخی صحنه ها و تصاویر مورد تایید نیست.

,

این مرجع تقلید بیان کرد: طبق روایات اسلامی خداوند متعال یاور کسانی هستند که تقوای الهی را رعایت و در مسیر خدمت به مردم می کوشند.

,

ایشان افزود: از مهمترین توصیه های معارف دینی خدمت به مردم است به نحوی که خداوند رضایت خود را در رضایت مردم قرار داده است.

,

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام، اظهار کرد: برخورد محبت آمیز با مردم سیره عملی اولیای الهی بوده است.


*آیت الله سعیدی: رفتار و شعار تماشاگران در ورزشگاه ها باید با سایر کشورها متفاوت باشد

,
,
,
, *آیت الله سعیدی: رفتار و شعار تماشاگران در ورزشگاه ها باید با سایر کشورها متفاوت باشد,

آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در دیدار با وزیر ورزش و جوانان در حرم مطهر، اظهار داشت حضور، رفتار و شعارهای تماشاگران در ورزشگاه ها در ایران با متفاوت از برخی کشورها باشد و اصول اخلاقی و حرفه ای باید بصورت کامل رعایت شود.

,

وی افزود: میدان ورزش یک میدان بزرگ فرهنگی است و ورزشکاران باید بدانند هدف نهایی از ورزش فقط قهرمانی نیست.

,

ایشان بیان کرد: فلسفه ورزش در اسلام با تعریفی که دیگران از آن کرده اند متفاوت است؛ ورزش در اسلام تقویت روح برای عبودیت خداوند متعال است.

,

امام جمعه قم یادآور شد: باید جلوه بیرونی ورزش که عبودیت و بندگی خداوند متعال است بدون ترس از خرده گیری بدخواهان را رویدادهای بین المللی نشان بدهیم.

,

آیت الله سعیدی بیان کرد: تمدن غرب ورزش را سیاسی کرده و برخی اقداماتی در قالب ورزش انجام می دهد که قابل بیان نیست در حالی که نگاه به ورزش در اسلام با چیزی که گاهی مشاهده می شود، تفاوت دارد.

,

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه دشمنان از عقاید خود با قدرت دفاع می کنند و هراسی از اظهار باورهای خود ندارند، بیان داشت: احکام دینی در ورزش ایران نباید مخدوش شود. دولت سیزدهم آمده تا دولت متفاوتی باشد و اموری که احساس می کند به سود مردم است را اجرایی کند.

,

آیت الله سعیدی با اشاره به اهدای دکترای افتخاری به رییس جمهوری در سفر اخیر به تاجیکستان، گفت: رییس جمهوری ضمن قبول لباس مرسوم آن کشور که امر پسندیده ای بود تاکید کرد که طلبه است و به طلبه بودن نیز افتخار می کند که بسیار قابل تحسین بود.

,

 

,

*آیت الله اعرافی: حوزه تحقیق و پژوهش در مسایل فرهنگی و ورزشی باید مورد توجه قرار بگیرد

آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار وزیر ورزش و جوانان در قم، با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی انجام شده، گفت: در سطح حوزه علمیه قم ۳ هزار ورزشکار سازمان یافته مشغول فعالیت هستند.

, *آیت الله اعرافی: حوزه تحقیق و پژوهش در مسایل فرهنگی و ورزشی باید مورد توجه قرار بگیرد,
,
,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: هویت سازی و شخصیت دادن به نسل جوان بعنوان یک مساله حیاتی باید توسط نهادهای مسئول مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اهمیت نگاه علمی در اجرای برنامه های ورزشی، گفت: حوزه تحقیق و پژوهش در مسائل فرهنگی و ورزشی نباید کم ارزش شمرده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی می تواند در حوزه اخلاق و گفتمان انقلابی پیشتاز باشد. وزارت ورزش و جوانان باید ورزش کشور را از برخی اشکالات و ایرادات ممکن با برنامه ریزی درست و ادبیات صحیح اصلاح کند.

وی بیان کرد: تیم های اعزامی ایران طی چند ماه گذشته در رویدادهای جهانی افتخارات غرورآفرینی برای نظام آفریدند و حوزه علمیه قم این موفقیت ها را تبریک می گوید.

اعرافی با اشاره به ضرورت تقویت هویت ملی و دینی اظهار داشت: هویت سازی و شخصیت دادن به نسل جوان بعنوان یک مساله حیاتی باید توسط نهادهای مسئول مورد توجه باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: علاوه بر شکل گیری گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه، نفوذ و گسترش معارف اهل بیت(ع) در کشورهای مختلف از مهمترین جلوه های انقلاب بوده است.

امام جمعه قم اظهار داشت: افزون بر ۱۰۰ هزار طلبه از ایران و بیش از ۱۰۰ کشور جهان در قم مشغول تحصیل هستند و از نظر نشر کتب دینی نیز این استان یکی از شهرهای برتر دنیا است.

آیت الله اعرافی افزود: در سطح حوزه علمیه قم ۱۰ هزار استاد، ۱۵۰ مجله نشریه، ۲۰۰ رشته حوزوی، ۳۰۰ مدرسه و نهاد دینی و فرهنگی وجود دارد و یک ظرفیت بی بدیلی را به وجود آورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: قم در تولید اندیشه دینی برای مردم ایران و جهان جایگاه ممتازی دارد و توجه ویژه ای برای اتصال به اندیشه دینی به این استان شود.

اعرافی ادامه داد: حوزه علمیه قم با اجرای برنامه های تحولی در تلاش است تا نسبت به نیازهای نظام و انقلاب پاسخگوتر باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

*سجادی: سند جامع تحول ورزش کشور تدوین شده است

, *سجادی: سند جامع تحول ورزش کشور تدوین شده است,

حمید سجادی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قم، بیان کرد: تیم اعزامی پارالمپیکی ایران به مسابقات 2020 توکیو عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشت اما در خصوص بازی های المپیک همچنان بهترین نتیجه کاروان اعزامی ایران مربوط به المپیک لندن است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: المپیک و بازی های آسیایی دو رویداد مهم پیش روی وزارت ورزش و جوانان در سه سال آینده است.

سجادی در پایان گفت: سند جامع تحول ورزش کشور تدوین شده و به زودی برای تصویب و ابلاغ در هیات دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

,
,
,
,
,

سجادی: روحیه جهادی ورزش جانبازان و معلولین باعث درخشش شده است

, سجادی: روحیه جهادی ورزش جانبازان و معلولین باعث درخشش شده است,
 
,
حمید سجادی در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در قم، با تاکید بر اینکه تجربه ورزش همگانی در دنیا یک تجربه موفق و امتحان پس داده، گفت: حمایت از ورزش همگانی بصورت جدی مورد تاکید وزارت خانه و دولت سیزدهم است.
,
 
,
وی در این جلسه، بیان کرد: بنده ۱۷ سال در رشته دوومیدانی فعالیت کردم و هنوز برخی رکوردهای بنده که از آن خود کرده ام به آن دست نیافته اند و این قبیل مسائل یکی از دغدغه های امروز ورزش کشور است.
,
 
,
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: توقع از ورزش ایران بالا رفته و در هر رویداد ورزشی که برگزار می شود مردم به دلیل نتایج درخشان گذشته انتظار کسب مدال های متنوع دارند.
,
 
,
وی افزود: وجود روحیه و مدیریت انقلابی در ورزش جانبازان و معلولین سبب شده تا عملکرد تیم های پارالمپیکی کشور همیشه قابل دفاع و درخشان باشد.
,
 
,
سجادی یادآور شد: سند تحول ورزش کشور تدوین شده و تلاش می شود در قالب حرکت های ترکیبی با سایر نهادها تحول شگرفی در ورزش کشور به وجود بیاید.
,
 
,
وی با اشاره به رویکرد وزارت ورزش و جوانان در حمایت از ورزش بانوان، خاطرنشان کرد: الگوی حجاب ورزشکاران ایرانی ایده و الگوی بسیاری از کشورهای اسلامی شده است.
,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه