اخبار داغ

خطیب‌زاده:

واردات واکسن از چین،ثمره توافق ۲۵ ساله است

واردات واکسن از چین،ثمره توافق ۲۵ ساله است
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیگیری برنامه جامع ایران و چین در حوزه تجاری و سرمایه گذاری گفت: یکی از ثمرات توافق ۲۵ ساله واردات چند ۱۰ میلیون دُز واکسن از چین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صداوسیما، سعید خطیب‌زاده درباره اجرایی شدن برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین، گفت: آنچه به عنوان نقشه راه ۲۵ ساله ایران و چین گفته و شناخته شده یک توافقنامه در خصوص همکاری های جامع میان دو کشوراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: این توافقنامه ابعاد مختلفی دارد از جمله مراودات پارلمانی، بخش خصوصی و حتی مراودات قضایی، لذا ارگان‌های مختلفی در حال پیگیری این سند هستند.

,

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در حوزه مسائل تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری در چند حوزه خاص در حال پیگیری این توافقنامه هستیم اظهار داشت: برخی اسناد جزئی‌تر از جمله در حوزه مراودات بخش خصوصی در حوزه‌های انرژی، فناوری های نو و «آی تی» آماده شده و مراودات بین وزارتخانه های ایران و همتایان چینی خیلی وقت است که آغاز شده و به صورت منظم در حال برگزاری است از جمله در حوزه انرژی و توسعه بنادر که در حال پیگیری است.
خطیب‌زاده تصریح کرد: البته به دلیل محدودیت های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی در دو کشور از جمله قانون قرنطینه سه هفته ای در بدو ورود به چین حتی برای مقامات چینی، رفت و آمد های حضوری و فیزیکی محدود شده اما ارتباطات به صورت مجازی توسط سفارتخانه‌های دو کشور در حال پیگیری است.

,
,

وی واردات چند ۱۰ میلیون دز واکسن از چین را یکی از ثمره های این توافق دانست و اظهار داشت: فکر می کنم بدون این مشارکت راهبردی و سند جامع همکاری ها، این اتفاق نمی افتاد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: البته در حوزه‌های دیگر نیز این سند، چارچوب حقوقی ایجاد کرده و مراودات در حال پیشرفت و حرکت به جلو است.
انتهای پیام/

 

,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه