اخبار داغ

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی:

لوازم خانگی ایرانی قابلیت صادرات دارند/ نوسانات نرخ ارز مانع اصلی صادرکنندگان

لوازم خانگی ایرانی قابلیت صادرات دارند/ نوسانات نرخ ارز مانع اصلی صادرکنندگان
امیرفخریان گفت: ایران جزو صادرکنندگان لوازم خانگی محسوب می شود و امروز برندسازی، ارائه خدمات پس از فروش و نوسانات نرخ ارز مانع اصلی صادرات لوازم خانگی ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی امیرفخریان، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی در گفت‌وگوی تفصیلی با صبح توس، پیرامون حمایت از تولید و صادرات لوازم خانگی داخلی اظهار کرد: موضوع لوازم خانگی از مواردی است که برندسازی در قیمت گذاری این محصول اثرگذار است و لوازم خانگی خارجی اکثرا از برندهای شناخته شده ای هستند که ارزش افزوده‌ای را برای شرکت های سازنده ایجاد می کنند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در مقوله برندسازی شرکت‌های داخلی به نسبت واحدهای خارجی هنوز جای کار دارند و باید به این بحث اهمیت بدهند تا در بازارهای داخلی و خارجی مورد توجه قرار کیرند.

,

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: در سه سال اخیر با ممنوعیت ورود لوازم خانگی زمینه فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی فراهم شد و دولت در این راستا حمایت های زیادی کرد.

,

وی افزود: در برهه زمایی که شرکت های کره ای بازار ایران را ترک کردند و ممنوعیت هایی ایجاد شد فرصتی برای رشد و شکوفایی این واحدهای داخلی ایجاد شد و امروز شاهد هستیم شرکت های داخلی انواع لوازم خانگی را با کیفیت های مطلوب عرضه می‌کنند و آینده بهتری نیز برایشان پیش بینی می‌شود.

,

لزوم ادامه روند حمایت از تولیدکننده داخلی

, لزوم ادامه روند حمایت از تولیدکننده داخلی, لزوم ادامه روند حمایت از تولیدکننده داخلی,

امیرفخریان ادامه داد: با توجه به دستور رهبر انقلاب و منع واردات لوازم خانگی کره‌ای نشان دهنده ادامه روند حمایت از تولیدکننده داخلی در حد کامل است و شرکت‌های داخلی باید با بهره گیری از این فرصت و موقعیت های تولید از جمله انرژی، نیروی کار و موقعیت استراتژیک ایران در منطقه بازار محصولات خودشان را به کشورهای همسایه توسعه دهند.

,

وی با اعلام اینکه در استان خراسان رضوی کارخانجات تولیدی لوازم خانگی فعال هستند افزود: چیزی به نام واردات در زمینه لوازم خانگی نداریم و ثبت سفارش اتفاق نمی‌افتد و لوازم خانگی خارجی موجود در بازار ممکن است از ظرفیت‌های مرزنشینی باشند که مقدارش محدود است و ویژه استان های مرزی است و یا ممکن است به صورت قاچاق وارد شده باشد که این هم باتوجه به سیاست های تجارتی و برنامه رصد کالا محدود است.

,

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی تصریح کرد: واردات برای لوازم خانگی از هیچ کشوری صورت نمی‌گیرد و حمایت صددرصدی از تولیدکنندگان داخلی در آینده محقق می شود.

,

وی افزود: کره‌ای‌ها سهم زیادی در بازار لوازم خانگی جهانی دارند و باتوجه به ارائه خدمات پس از فروش تمایل به حضور در کشورمان را هم دارند ولی تولید داخلی امروز می‌تواند نیاز کشور را تأمین کند.

,

برندسازی و ارائه خدمات پس از فروش شرط توفیق در صادرات

, برندسازی و ارائه خدمات پس از فروش شرط توفیق در صادرات, برندسازی و ارائه خدمات پس از فروش شرط توفیق در صادرات,

امیرفخریان ضمن تأکید بر این مطلب که در زمینه صادرات لوازم خانگی ارائه خدمات دارای اهمیت است خاطرنشان کرد: اگر قصد داریم در بازار جهانی موفق باشیم باید نسبت به ارائه خدمات قبل، حین و پس از فروش اقدام کنیم، شعب و نمایندگی‌هایی در کشورهای هدف ایجاد کنیم تا ارائه اطلاعات لازم در مورد محصولات صورت بگیرد و در صورت بی‌توجهی به این مسئله و موضوع برندسازی و ارتقای فروش و ایحاد سهم فروش مناسب در بازار، نمی‌توانیم توفیق داشته باشیم لذا قطعا صادرات بدون خدمات در کشورهای مختلف محدود و کوتاه مدت خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه خدمت برای شهروندان سایر کشورها دارای اهمیت است تا به محصولات تولید ایران اطمینان کنند افزود: اگر واحدهای تولیدی با برنامه منظم به کشورهای همسایه و آسیای میانه ورود کنند توفیقات خوبی داشته باشند و در واقع بواسطه هر چیزی که پیرامون خدمات در مورد محصولات ایرانی در کشورهای دیگر قابل مشاهده باشد حضور بلندمدت و مؤثر برندهای ایرانی در کشورهای دنیا محقق خواهد شد.

,

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: صادرات به کشورهای دیگر با ارزهای معتبر بین المللی است و موانع دیگر که می‌توان در زمینه صادرات از آن نام برد، بی‌ثباتی در نرخ ارز است.

,

نوسانات نرخ ارز مانع اصلی صادرات لوازم خانگی

, نوسانات نرخ ارز مانع اصلی صادرات لوازم خانگی, نوسانات نرخ ارز مانع اصلی صادرات لوازم خانگی,

وی در همین رابطه افزود: وقتی ارز نرخ ثابتی نداشته باشد صادرکننده ممکن است با نوسات ارز دچار مشکل شود و توجیه خریداران خارجی در این زمینه دشوار است.

,

امیرفخریان اظهار کرد: عزم بر حمایت از صادرات و کمک و ارائه تسهیلات در زمینه شرکت در نمایشگاه های خارجی و اعزام و پذیرش هیئت از کشورهای خارجی برای بازدید و بازاریابی و ایجاد نمایندگی و انبار وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه صادرات لوازم خانگی به کشورهایی از جمله افغانستان از خراسان رضوی وجود دارد افزود: کارخانجات فعال تولید لوازم خانگی در استان هستند که با کیفیت های خوب می توانند صادرات آنها انجام شود.

,

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: ایران جزو صادرکنندگان لوازم خانگی محسوب می شود ولی برندهای شناخته شده‌ای که تبلیغات و خدمات می‌دهند اکثراً در سایر استان های کشور هستند و باید در بخش واحدهای تولیدی لوازم خانگی سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد.

,

وی افزود: صادرات امری تخصصی است و تولیدکنندگان لوازم خانگی باید در زمینه صادرات فعال شده و از کمک های فکری و راهنمایی دستگاه‌های اجرایی استفاده کنند تا چالش ها و مشکلات برطرف شود.

,

امیرفخریان ضمن اشاره به لزوم برقراری تعرفه ترجیحی و رسیدگی در کمیته پایش و بررسی مسائل و مشکلات تجار و کارگروه توسعه صادرات استان تصریح کرد: سیاست دولت بر کاهش بروکراسی اداری و تسهیل صادرات است و در مقوله صادرات چند دستگاه از جمله گمرک، سازمان استاندارد تأثیرگذار هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه