اخبار داغ

به دلیل وخامت مشکلات قلبی ـ ریوی

خالق لالایی‌های مادرانه ایران‌زمین، در بیمارستان بستری شد

خالق لالایی‌های مادرانه ایران‌زمین، در بیمارستان بستری شد
پروین بهمنی، خالق لالایی‌های مادرانه ایران‌زمین، به دلیل وخامت مشکلات قلبی ـ ریوی در بیمارستان امام سجاد (ع) بستری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موسسه هنرمندان پیشکسوت، پروین بهمنی، خالق لالایی‌های مادرانه ایران‌زمین، به دلیل وخامت مشکلات قلبی ـ ریوی در بیمارستان بستری شد.

,

دامون شش‌بلوکی، فرزند پروین بهمنی، در خصوص حال عمومی این استاد پیشکسوت که در بیمارستان امام سجاد (ع) بستری شده است گفت: «از بعدظهر دیروز (چهارشنبه ۲۱ مهر) که حال مادر رو به وخامت گذاشت و حتی قدرت تکلمش را از دست داد. با توجه به این‌که چند وقت پیش بر اثر سانحه زمین‌خوردگی پشت سرش به شدت جراحت دیده بود و از قبل نیز مشکل حاد قلبی و ریوی داشت، امروز شرایط به مراتب وخیم‌تر شد. به محض ویزیت، پزشک مربوطه در این خصوص گفت که یکی از ریه‌های بیمار کاملا از آب پر و متورم شده و نیمی از ریه دیگر را آب گرفته و همین مشکل باعث تورم شدید قلب شده است.»

,

پروین بهمنی، متولد ۱۳۲۸ در شیراز، خالق لالایی‌های محلی و پژوهشگر فرهنگ قشقایی است. او فارغ‌التحصیل دانشسرای تربیت معلم بوده و در کسوت معلمی خدمت کرده است. این پژوهشگر پس از سال‌ها تحقیق و اجرا و گردآوری لالایی‌های مناطق مختلف ایران‌زمین، نشان درجه یک هنری (دکتری) را از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کرد.
انتهای پیام/

 

,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه