اخبار داغ

در یک گفتگو مطرح کرد:

هنرمندی که اثر "ایثار" او در موزه شهدا ماندگار شد/ ۱۲ عنوان کتاب نتیجه دسترنج هنرمند تجسمی در البرز

هنرمندی که اثر "ایثار" او در موزه شهدا ماندگار شد/ ۱۲ عنوان کتاب نتیجه دسترنج هنرمند تجسمی در البرز
رضا بخشی گفت: جرقه شروع آثار توسط یکی از شاگردانم به نام شهید احمد اسماعیلی زده شد و توانستم اثری را به نام "ایثار" خلق کنم که بعد‌ها توسط موزه شهدا خریداری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ رضا بخشی متولد ۸ شهریور ۱۳۲۶ در تهران، هنرمندی خودساخته و البرزنشین است که فقط از بعد زیبایی به هنر و نقاشی نگاه نمی‌کند و فراتر از بحث زیبایی‌شناختی در رشته نقاشی ورود کرده  و به‌واقع در طریق هنر که همان تعالی است گام نهاده و هنر و علم را با هم پیوند داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

این هنرمند البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: سال ۵۸ ساکن کرج شدم و به تدریس رشته نقاشی پرداختم و شاگردان زیادی را تربیت کردم.

وی افزود: در زمان قدیم در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از پاکت خرید استفاده می‌شد. من همه کاغذها را جمع می‌کردم و روی آنها نقاشی می‌کشیدم.

بخشی ادامه داد: در این مدت ۱۲ کتاب نتیجه تحقیقات و تجربیاتم را به نگارش درآوردم. نام بعضی از عناوین کتاب‌ها: علوم آفرینش، علوم حروف و اعداد آفرینش، اعداد، اسرار قرآن کریم و... است.

وی افزود: نقاشی قانون است و هیچ ادله‌ای برای اثبات یا رد این مبانی، جز خودش وجود ندارد. خط، زاویه، شکل، حجم، بافت، رنگ و نور در تمام ذرات وجود دارد.

این هنرمند تصریح کرد: در ۱۹سالگی، نقاشی «ایوان مخوف ایلیارپین» و کارهای «طبیعت ششکین» را کار کردم. زمانی که آموزشگاه داشتم ۲۳ ساله بودم. در حین تدریس به اصول درسی و تک ‌تک قوانین هنر، وسواس به خرج می‌دادم و سعی می‌کردم در عین تعلیم دادن، تعلیم هم ببینیم.

بخشی گفت: عبارت بسم الله الرحمن الرحیم، سوره الصف، انا لله و انا الیه راجعون از جمله آثاری است که در سال‌های ۶۰-۶۲ با نقاشی به تصویر کشیدم.

وی ادامه داد: جرقه شروع این آثار توسط یکی از شاگردانم به نام شهید احمد اسماعیلی زده شد؛ بدین ترتیب که یک روز با عصبانیتی ناشی از انقلاب درونی‌اش در مورد کارها و اهدافم گفت که «استاد، دیگر مجال و فرصتی برای صحبت کردن نیست، حقیقت وجودتان را در قالب کار ارائه بدهید. همان روز، طرح پرده «ایثار» را ریختم که بعد‌ها توسط موزه شهدا خریداری شد.

این هنرمند در خاتمه خاطرنشان کرد: هنر چون از جوهره و ذات انسان نشات می گیرد همیشه ماندگار است و جایگاه بزرگی در بین مردم در تمام ادوار داشته و خواهد داشت.

انتهای پیام/

, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه