اخبار داغ

شیطنت رسانه اصلاح طلب در شفافیت اموال مسئولان؛

عضو فراکسیون مبارزه با فساد: نمایندگان انقلابی مخالف محرمانه و امنیتی شدن اموال مسئولان هستند/ شفافیت آرای نمایندگان تا پایان سال اجرایی می‌شود

عضو فراکسیون مبارزه با فساد: نمایندگان انقلابی مخالف محرمانه و امنیتی شدن اموال مسئولان هستند/ شفافیت آرای نمایندگان تا پایان سال اجرایی می‌شود
محبی پیرامون محرمانه تلقی شدن شفافیت اموال مسئولان گفت: درخواست این موضوع در دوره گذشته مجلس صورت گرفته است و این در حالیست که مجلس انقلابی دوره یازدهم به شدت مخالف محرمانگی اموال مسئولان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ چندی پیش روزنامه اصلاح طلب شرق مدعی تأییدیه اصولگرایان بر امنیتی و محرمانه بودن اموال مسئولان شده بود که در همین رابطه بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح‌توس، در تکذیب مطلب روزنامه شرق و چرایی محرمانه تلقی شدن شفافیت اموال مسئولان اظهار کرد: درخواست این موضوع در دوره گذشته مجلس انجام شده است و مربوط به این دوره نبوده و معلوم هم نیست چرا به این مجلس ربط داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مجلس یازدهم به شدت مخالف محرمانگی اموال مسئولان است

, مجلس یازدهم به شدت مخالف محرمانگی اموال مسئولان است,

وی افزود: این طرح در مجلس دهم به شورای نگهبان فرستاده شده و پس از دریافت اشکالاتی از سوی شورای نگهبان با اصرار و ایستادگی مجلس شورای اسلامی روبرو شده است و پس از آن به مجمع تشخیص ارجاع داده شده و مجمع تشخیص مصلحت نظام این محرمانه بودن اموال مسئولان تصویب شده و قطعاً مجلس یازدهم به شدت مخالف این محرمانگی اموال مسئولان است.

,

عضو فراکسیون مبارزه با فساد در مجلس با بیان اینکه شفافیت آرا و اموال را پیگیری کردیم و هیچ مانعی برایمان وجود ندارد که مخالفت خودمان را نسبت به محرمانه بودن لیست اموال مسئولان اعلام کنیم گفت: اگر مجلس شورای اسلامی قرار است انقلابی عمل کند باید طرحی داشته باشیم برای کسانی که در مسند مسئولیت بودند، هستند و از حد مبلغی به بالا ثروت داشتند، نامتعارف محسوب شود و حتما به اموال بیت المال برگردد.

,

وی افزود: این موضوع که در فضای رسانه‌ای هم بازتاب‌هایی داشته به هیچ عنوان مجلس فعلی موافق این قضیه نیست چراکه بر اساس تصمیمات این مجلس حق وکالت برای نماینده و این رانت را حذف کرده است لذا باید نسبت به شفافیت اموال مسئولان نظام حساسیت داشته باشیم.

,

اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال بازگردد       

, اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال بازگردد        ,

محبی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در پی تصویب شفافیت آرای نمایندگان است و متاسفانه مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه را داشته و تبدیل به قانون شده است ادامه داد: باید در قانون شفافیت مجلس حداقل برای نمایندگان این موضوع لزوم شفافیت اموال نمایندگان مجلس مصوب و عملیاتی شود و برای سایر مسئولان نیز چاره‌اندیشی دیگری کنیم اما تا زمانی که قانون فعلی لغو نشده باشد بایستی اجرایی شود.

,

وی ضمن اعلام این مطلب که برای ثبت اموال در سامانه قوه قضاییه نیز برای نمایندگان مجلس درخواستی ثبت نشده است افزود: ضمن ابزار مخالفت با طرح محرمانه و امنیتی بودن اموال مسئولان معتقدیم باید برای تحقق شفافیت از سوی مجلس شورای اسلامی محدوده‌ای برای اموال و دارایی ها ثبت شود و به بیت المال بازگردد.

,

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکثریت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس با این طرح مخالف هستند و قابلیت اصلاح طرح برای نمایندگان وجود دارد که در طرح های آینده رقم خواهد خورد.

,

شفافیت آرای نمایندگان تا پایان سال تصویب و اجرایی می‌شود

, شفافیت آرای نمایندگان تا پایان سال تصویب و اجرایی می‌شود,

وی افزود: پیشنهادات پیرامون قانون شفافیت آرا ثبت و اعلام وصول شده است و حتماً تا پایان سال تصویب و اجرایی خواهد شد.

,

عضو فراکسیون مبارزه با فساد در مجلس خاطرنشان کرد: از برخی رسانه‌ها نیز گله‌مند هستیم که موضوعی که به مجلس فعلی ربط نداشته با شیطنت هایی به این مجلس انقلابی مرتبط کردند لذا امیدواریم اطلاعرسانی‌ها با شیوه دقیق و مبتنی بر راستی باشد و مشکلات مردم و احساس تبعیض رفع شود چراکه تا زمانی که شفافیت برای مسئولان رقم نخورد نمی‌توان از مردم و بخش‌های دیگر توقع داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه