اخبار داغ

کارشناس خانواده مطرح کرد:

زنگ خطر بسته شدن پنجره جمعیتی در کشور به صدا درآمد/ هر خانواده ۳ فرزند؛ راه برون رفت از بحران

زنگ خطر بسته شدن پنجره جمعیتی در کشور به صدا درآمد/ هر خانواده ۳ فرزند؛ راه برون رفت از بحران
خلیل علی محمد زاده گفت: برای حل بحران جمعیت، هر خانواده باید ۳ فرزند داشته باشند، این موضوعی جدی است که باید در سیاست های جمعیتی مد نظر و اجرایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل علی محمدزاده کارشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مقام معظم رهبری از سال ۹۱ تاکنون بیش از ۴۰ بار به موضوع جمعیت تاکید کردند و این نشان می دهد توسعه اقتصادی در گرو نیروی جوان در کشور محقق می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: کشور ما شتاب تندی را در کاهش موالید و شاخص‌های منفی رشد جمعیتی در دهه‌های گذشته داشته و این مسئله تبعات منفی و عواقب بسیار بدی به دنبال دارد.
,
 
,
محمدزاده افزود: از آمار و ارقام هم که بگذریم کاهش نرخ جمعیت در ایران به وضوح قابل مشاهده است، زنگ خطری که مدت‌هاست به صدا در آمده و به گفته کارشناسان این خطر وجود دارد که ظرف ۳۰ سال آینده پنجره جمعیتی ما بسته شده و ایران جزو چهار کشور پیر جهان شود.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: ایران کشوری است که پیشرفت نکرده، وارد فاز پیری شده است و این مهم برای کشور هزینه هایی را تحمیل می کند که غیر قابل جبران است و ممکن است در آینده برای نگهداری سالمندان مان با مشکل مواجه می شویم.
,
 
,
وی گفت: متأسفانه بیش از ۴۰ درصد از خانواده ها بی فرزند یا تک فرزند هستند این یعنی فرزندان ما در آینده به شدت تنها هستند.
,
 
,
محمدزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: برای حل بحران جمعیت؛ هر خانواده باید ۳ فرزند داشته باشد و این موضوعی جدی است که باید در سیاست های جمعیتی مد نظر قرار گیرد و اجرایی شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه