اخبار داغ

کارشناس جرائم سایبری:

کلاه برداری مالی صدرنشین جرائم سایبری در کشور است/ فیشینگ؛ حقه سارقان برای خالی کردن حساب مردم

کلاه برداری مالی صدرنشین جرائم سایبری در کشور است/ فیشینگ؛ حقه سارقان برای خالی کردن حساب مردم
رضا عابدی گفت: سایت دیوار، سهام عدالت و یارانه بسترهایی برای کلاه برداری و خالی کردن حساب افراد با روش فیشینگ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس جرائم سایبری با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی نیازمند بهره مندی از تخصص است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: فضای مجازی در کنار مزیت هایی که دارد با آسیب ها  و تهدیداتی همراه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
رضا عابدی افزود: دشمنان در راستای تهاجم فرهنگی از فضای مجازی استفاده کرده و متاسفانه تاثیرات زیادی را روی جامعه هدف گذاشته اند، لذا اگر بدون تخصص لازم در این عرصه فعالیت شود آسیب زیادی متوجه فرد و دیگران خواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه انتشار تصاویر و اسناد در فضای مجازی قابل بازگشت نیست، اظهار داشت: متاسفانه امروز فاصله بین فرزندان و والدین بیشتر از گذشته شده است چرا که فرزندان تخصص بالاتری درباره شبکه های اجتماعی نسبت به پدر و مادر دارند.
,
 
,
عابدی با تاکید بر اینکه والدین باید اطلاعات خود را درباره فضای مجازی و شبکه اجتماعی ارتقا دهند تا نظارت های لازم را روی فرزندانشان داشته باشند، در بخش دیگری گفت: متاسفانه جرائم سایت دیوار در زمینه اجاره ویلا با شماره کارت های جعلی افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
وی افزود: بعضا بدافزارهای جاسوسی از طریق پیامک برای افراد ارسال می شود که با کلیک روی آن، دسترسی های لازم نسبت به نرم افزارهای بانکی و دیگر اپلیکشین ها ایجاد و زمینه سرقت اطلاعات در تلفن همراه را فراهم خواهد کرد.
,
 
,
عابدی اظهار داشت: هک پسورد شبکه های اجتماعی متاسفانه موجب سوء استفاده مالی مجرمین از فالوورهای افراد می شود و پرونده های زیادی درباره این نوع جرم تشکیل شده است، در نتیجه باید تغییر دوره ای رمزهای عبور را در دستور کار قرار داد.
,
 
,
وی با تاکید بر ضرورت عدم استفاده از اطلاعات شناسنامه ای در رمزهای عبور، تصریح کرد: متاسفانع بعضا کارت های بانکی، شبکه های اجتماعی و وای فای منازل از این طریق هک و داده های افراد در دسترس عموم قرار می گیرد.
,
 
,
عابدی با اشاره به اینکه سایت دیوار، سهام عدالت و یارانه بسترهایی برای کلاه برداری و خالی کردن حساب افراد با روش فیشینگ است، گفت: متاسفانه کلاه برداری مالی در صدر جرائم سایبری قرار دارد.
,
 
,
وی در خاتمه گفت: متاسفانه در بدو فعالیت شبکه شاد، عده ای آن را هک کرده و به اطلاعات تلفن همراه دانش آموزان و والدین دسترسی پیدا می کردند، این نوع جرم در استان البرز هم مشاهده شد در نتیجه می توان مانع وقوع ۹۰ درصد جرائم با اقدامات پیشگیرانه شد.
 
,
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه