اخبار داغ

شهردار تهران در ششمین آیین گرامیداشت سردار شهید همدانی:

شهید همدانی پیروز جهاد اصغر و اکبر بود/ بصیرت و ولایتمداری؛ جزو صفات بارز حبیب سپاه

شهید همدانی پیروز جهاد اصغر و اکبر بود/ بصیرت و ولایتمداری؛ جزو صفات بارز حبیب سپاه
زاکانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس را جهاد اصغر و بعد از آن را دوران جهاد اصغر نامیدند و شهید همدانی با عملکردش، پیروز جهاد اصغر و اکبر بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در ویژه برنامه ششمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی با بیان اینکه یاد و خاطره شهید همدانی هرگز فراموش شدنی نیست، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه عنوان می کردند که «بُرد را کسی کرد که چند دهه در کمین نشست تا به درجه شهادت رسید؛ بُرد را کسی نکرد که به‌دنبال جاه و جایگاه بود.» و این کلام شهید حاج قاسم سلیمانی نشان دهنده نیت خالص آنان و بدون چشم داشت برای خدمت به اسلام و مردم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
وی ادامه داد: در محضر آیت‌الله خوشوقت سوالی مطرح شد که حکایت شهید چیست؟ ایشان فرمود که شهید در جایگاهی است که اگر انسان همه عمرش را هیچ گناهی نکند و تمام واجبات را انجام دهد به مقامی می‌رسد و شهید در لحظه شهادت به چنین مقامی می‌رسد و این جایگاه والا را خداوند به شهدا اهدا می کند.
,
 
,
زاکانی با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص سختی های دوران دفاع مقدس و بعد از آن تاکید کرد: سال ۹۱ با جمعی از عزیزان خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و ایشان در این دیدار فرمودند که «قبل از انقلاب کار راحت بود؛ بعد از انقلاب کار سخت شد؛ در دوران دفاع مقدس کار به اوج سختی رسید» و آن‌جا بود که نام سردارانی همچون سردار کوثری و سردار فضلی را به عنوان فرماندهان دفاع مقدس نام بردند و سپس ادامه دادند که «دفاع مقدس سخت، اما زیبا بود؛ دفاع مقدس به قدری زیباست که اگر هزاران کتاب از آن نوشته شود کم است، اما دوره‌ی کنونی قابل مقایسه با دوره دفاع مقدس نیست.»
,
 
,
شهرداری تهران با بیان اینکه رهبرانقلاب دوران دفاع مقدس را جهاد اصغر توصیف نمودند، گفت: رهبرانقلاب فرمودند «دوره جنگ در مقابل شرایط کنونی هیچ است و دوره دفاع مقدس دوره‌ی جهاد اصغر بود و اکنون دوره‌ی شرایط جهاد اکبر است که تفاوت آن‌ها بسیار است.»
,
 
,
زاکانی ادامه داد: شهید همدانی از جمله افرادی بود که قبل از انقلاب، دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی، دوران بعد از جنگ تحمیلی و فتنه ۸۸ و همچنین حمله گروهک های تروریستی به سوریه و عراق، از هیچ تلاشی دریغ نکرد و در جهاد اکبر و اصغر شرکت کرد و سعادتمند شد و در نهایت توانست بهترین مسیر را انتخاب کند و سعادتمند و عاقبت بخیر شود.
,
شهردار تهران گفت: روحیاتی همچون ایمان و اخلاص از جمله مبانی اخلاقی و رفتاری شهید همدانی بود و در دوران فتنه ۸۸ شاهد بودیم که شهید همدانی در اوج مظلومیت در فتنه ۸۸ نقش آفرینی کرد و طوی سال های بعد، قدم در سوریه گذاشت و در نهایت به شهادت رسید.
,
 
,
وی با بیان اینکه بزرگی و مظلومیت شهید همدانی همیشه عیان بود و یقینا اگر او و یارانش نبودند، مشخص نبود که اینک ما در چه موضعی در برابر داعش قرار داشتیم، چرا که نباید از یاد برد که در زمان حمله داعش به سوریه و عراق، تعدادی از پزشکان ما در نامه ای به بشار اسد نوشتند که این داعش هم از مردم سوریه است اما در نهایت مشخص شد که این گروهک های تروریستی خارج از اراده مردم در تلاش برای ضربه زدن به سوریه هستند و شهدایی همچون شهید همدانی به خوبی توانستند با بصیرت رفتار کنند.
,
 
,
زاکانی با اشاره به اینکه شهید همدانی لحظه‌ای در صیانت از انقلاب تعلل نکرد، اظهار داشت: فرماندهان ما در مقدم جبهه و در پیش‌و روی ما رزمندگان حرکت می‌کردند. خودشان در خط مقدم خطر می‌کردند و با همه وجود در میدان بلا حاضر بودند و راه را برای ما باز می‌کردند. در آن میدان شهید همدانی درخشید و عظمت‌ها داشته است. ایشان در دوران جهاد اکبر با سختی‌های بسیار خوش درخشید و لحظه‌ای از مسیر صراط دور نشده است و خودش به میزانی تبدیل شده بود.
,
 
,
شهردار تهران در پایان با بیان اینکه بصیرت و ولایتمداری؛ جزو صفات بارز حبیب سپاه بود، خاطر نشان کرد: سال ۷۸ وقتی توطئه‌ای بزرگ صورت گرفت نامه‌ای به رییس جمهور نوشته شد که اسم این شهید در آن می‌درخشید و آگاهانه تذکر دادند. در فتنه بزرگ سال ۸۸ که خیلی‌ها دچار تردید شدند نیز ایشان مسوولیت سپاه محمد رسول‌الله (ص) را برعهده داشتند. هشت ماه مبارزه در دوران جهاد اکبر با مظلومین و بسیجیان شهر پرونده بزرگ ایشان بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه