اخبار داغ

وزیران خارجه آمریکا و عربستان در واشنگتن دیدار کردند/ایران و یمن محورهای گفت‌وگو

وزیران خارجه آمریکا و عربستان در واشنگتن دیدار کردند/ایران و یمن محورهای گفت‌وگو
وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا طی دیداری که پنجشنبه در واشنگتن انجام شد درباره مسائل مختلف از جمله ایران و جنگ یمن گفت‌وگو کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه (۱۵ کتبر/ ۲۴ مهر) در واشنگتن میزبان «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
پایگاه نشنال گزارش داده وزیران خارجه دو کشور دراین دیدار در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله ایران و جنگ یمن بحث و تبادل نظر کردند.
,
 
,
بلینکن قبل از دیدار با همتای سعودی خود گفت: «شراکتی قوی میان ایالات متحده و عربستان سعودی برقرار است. ما به دفاع از این کشور پادشاهی متعهد هستیم.»
,
 
,
وی اضافه کرد: «کارهای زیادی هستند که ما در مجموعه‌ای از مسائل بسیار مهم با هم انجام می‌دهیم از مسائل جوی گرفته تا انرژی، یمن و ایران.»
,
 
,
فیصل بن فرحان هم گفت: «ما درباره امنیت منطقه، نحوه همکاری‌هایمان، تغییرات جوی، بازیابی انرژی و کووید-۱۹ صحبت خواهیم کرد.»
,
 
,
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعد از انجام شدن این دیدار در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد بلینکن و فیصل بن فرحان در خصوص «همکاری راهبردی» ریاض و واشنگتن در مسائل منطقه‌ای از جمله رسیدن به راه حلی بادوام جهت اتمام جنگ در یمن رایزنی کردند. 
,
 
,
در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه آمریکا به تعهد دولت جهت کمک به عربستان سعودی در دفاع از خاک و مردمش تأکید کرد و بار دیگر حملات حوثی‌ها به عربستان را محکوم کرد.»
,
 
,
ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.
,
 
,
این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.
,
 
,
کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه