اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد

واکسیناسیون بخش زیادی از جامعه تا آبان‌ماه/ اثربخشی واکسن‌های داخلی و خارجی ثابت شده است

واکسیناسیون بخش زیادی از جامعه تا آبان‌ماه/ اثربخشی واکسن‌های داخلی و خارجی ثابت شده است
محمدعلی محسنی با اشاره به افزایش چشمگیر واردات واکسن طی چند مدت اخیر، گفت: با این روند امید است تا پایان مهر و آبان‌ماه درصد بالایی از جامعه واکسینه شوند تا بتوان محدودیت ها را کمتر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه همه واکسن های مورد استفاده چه داخلی و چه خارجی تست کیفیتی می‌گیرند و از وزارت بهداشت مجوزدریافت می کنند، اظهار کرد: مردم ما اطمینان داشته باشند که هیچ واکسنی خارج از محدوده تست استاندارد تاثیر آن، به مردم ارائه نمی شود.

نماینده مردم شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اثر بخشی واکسن های داخلی و خارجی  که در حال حاضر در اختیار مردم است ثابت شده است.

محسنی بندپی یادآور شد: اگر چه با سویه های جدید ویروس قطعا مقاومت یا ایمنی که این واکسن ها خواهند داد نسبت به سویه های قبلی کمتر خواهد بود، اما در پیک پنجم ثابت شد آنهایی که هر دو دُز واکسن را دریافت کردند ایمنی بیشتری داشتند و تلفات در آنها کمتر بوده است.

وی با تاکید براینکه پوشش واکسیناسیون دلیل بر حذف پروتکل ها بهداشتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی درمانی نیست، افزود: به طور قطع افرادی که واکسینه شده اند از ایمنی بالاتری نسبت به بقیه افراد برخوردار هستند وقتی ایمنی افراد افزایش یابد درگیری و ابتلای این افراد کمتر خواهد بود و به تبع شیوع بیماری کمتر خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین به یک حدی رسیدیم که تاب آوری مردم و اقتصادی آنان تست شده است تا بتوان برای رونق کسب و کار یک مقداری محدودیت ها را کمتر کرد تا هم مردم به کسب و کار خود برگردند و هم درآمدهای مالیاتی دولت نیز محقق شود.

نماینده مردم در خانه ملت در پایان با اشاره به اینکه به نظر می رسد مدارس و دانشگاهها به تدریج باز شود ، افزود : امید است با این روند از آبان ماه بتوانیم سرعت بیشتری به آموزش حضوری در مدارس و دانشگاهها بدهیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه