اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و تضعیف مسلمانان است/جنگ طلب نیستیم اما به هر تهدیدی پاسخی محکم و قاطع می دهیم

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و تضعیف مسلمانان است/جنگ طلب نیستیم اما به هر تهدیدی پاسخی محکم و قاطع می دهیم
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،  ,

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و تضعیف مسلمانان است

, دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و تضعیف مسلمانان است, دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و تضعیف مسلمانان است,

 حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تاکید بر وحدت و همدلی بین مسلمانان، گفت: دشمنان سعی می‌کنند تا با تبلیغ موارد تفرقه بین مسلمانان، اتحاد آنها را برهم زده و به اهداف خود دست یابند بنابراین وحدت از زمان‌های گذشته امری ضروری و با اهمیت است.

,

امام جمعه ارومیه گفت: کار اصلی شیطان تفرقه بین ترک، کرد و شیعه و سنی است و امیدواریم در سایه ولادت حضرت محمد (ص) وحدت و همدلی نیز بین مسلمانان ساری و جاری شود.

,

وی  با بیان اینکه ورزش همگانی برای همه مسئولان بویژه شورای شهر و شهرداری ارومیه باید یک دغدغه باشد، بیان کرد: موضوع ورزش و تربیت بدنی در کشورمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین مسئولان باید به تمامی رشته‌های ورزشی به خصوص ورزش همگانی توجه کنند تا تمامی اقشار جامعه به‌توانند ورزش کنند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر رشته‌های ورزشی مورد توجه دشمنان قرار گرفته و بهترین مکان برای نفود دشمن است که جوانان را از محیط سالم به فسق و فجور بکشانند بنابراین باید مورد توجه مسئولان ارشد استانی و کشوری قرار بگیرد.

,

قریشی هم چنین با اشاره به هفته نیروی انتظامی و با بیان اینکه امنیت و اقتدار نظام اسلامی مدیون جانفشانی نیروهای نظامی است و باید قدردان تلاش‌های نیروهای مسلح در کشور باشیم، افزود: امنیتی که در جامعه وجود دارد، به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مسلح بوده که توفیقی الهی محسوب می‌شود.

,

جنگ طلب نیستیم اما به هر تهدیدی پاسخی محکم و قاطع می دهیم

, جنگ طلب نیستیم اما به هر تهدیدی پاسخی محکم و قاطع می دهیم, جنگ طلب نیستیم اما به هر تهدیدی پاسخی محکم و قاطع می دهیم,

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به هفته ناجا، اظهار کرد: همه اقشار مختلف مردم حامی و پشتیبان نیروهای مسلح و انتظامی و نظامی مقتدر هستند.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: نیروی انتظامی باید با اقتدار و قدرت و در راستای برقراری امنیت با ارازل و اوباش برخورد کرده و مردم و تمام نیروها پشتیبان نیروی انتظامی هستند.

,

وی هم چنین با تاکید بر توجه به امر آموزش و پرورش، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، دچار افت تحصیلی بوده ایم که با حصول شرایط و حضوری شدن آموزش شاهد این موضوع نباشیم.

,

حسن زاده هم چنین با تاکید بر اهمیت ورزش همگانی، تصریح کرد: باید در راستای فراهم کردن شرایط برای ورزش همگانی گام برداریم و این را در نظر داشته باشیم که ورزش باعث افزایش شاخص های نشاط و سلامت می شود.

,

امام‌ جمعه میاندوآب در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: چهار قطب و محور با عنوان قطب مقاومت با محوریت ایران و اضلاع سوریه، عراق، یمن، لبنان و بخشی از فلسطین؛ قطب عثمانی با محوریت ترکیه و همراهی آذربایجان و قطر؛ قطب سوم با محوریت عربستان، بحرین و امارات و قطب چهارم با رهبری رژیم صهیونیستی در آسیای غربی وجود دارند.

,

وی افزود: به غیر از محور مقاومت، سه قطب دیگر وابسته به جای دیگری بوده و اهل تعامل و گفت و گو نیستند و هر زمان نیاز داشته باشند به جای دیگری وصل می شوند مانند ترکیه که برای کنترل کودتا دست به دامن ایران شد و در ادامه نیز به کمک داعش و آمریکا رفت.

,

حسن زاده با تاکید بر بصیرت و هوشیاری در تحلیل و مواجهه با مسائل مختلف، تصریح کرد: امروز دنیا به محل منازعه برای قدرت تبدیل شده و اگر قوی نباشیم و مولفه های قدرت را نداشته باشیم دشمن به دنبال دست یابی به اهداف خود خواهد بود.

,

وی با تاکید بر اینکه نباید فریب تبلیغات دروغین دشمنان را بخوریم، افزود: ایران اسلامی جنگ طلب نیست و هرگز آغاز کننده جنگی نیز نبوده است اما اگر ما قدرت موشکی و نظامی و سیاسی خود را قوی نکنیم، دشمن دست به توطئه می زند و لذا باید خود را قوی کنیم و اقتدار خود را به دشمن نشان دهیم.

,

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه ایران اسلامی همواره مدافع مظلومان بوده است، افزود: هر کس در دنیا مورد ظلم قرار گیرد و از ما درخواست کمک و یاری کند به کمک او می شتابیم.

,

وی گفت: به برکت قدرت و اقتدار ایران اسلامی است که نفت کش های ما از خلیج فارس تا لبنان را می پیمایند و کسی جرات نگاه چپ به آنها را ندارد.

,

حسن زاده با بیان اینکه متاسفانه برخی نگاه منفی برگرفته از نگاه استکباری داشته و نمی خواهند ما قوی باشیم، اظهار کرد: این گونه افراد می خواهند ما منفعل و بی خاصیت بوده و در واقع آنها دنبال نماز جمعه مکه و مدینه و دنبال خائنین حرمین هستند ولی ما دنباله رو مکتب امام حسین(ع) بوده و با اقتدار و قدرت در صحنه حاضر هستیم و اجازه نگاه چپ کسی به کشور خود را نمی دهیم.

,

وی هم چنین با تاکید بر توجه به امر ازدواج، گفت: باید مهدی باور و مهدی یاور باشیم و در راستای ظهور قدم برداریم.

,

 هسته صلح و سازش در مساجد خوی ایجاد می شود

,  هسته صلح و سازش در مساجد خوی ایجاد می شود,  هسته صلح و سازش در مساجد خوی ایجاد می شود,

امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با تقدیر از فعالیت گروههای جهادی، گفت: طرح ملی هر مسجد یک حقوقدان تا دهه فجر در ۴۰ مسجد و حسینیه شهر و روستا اجرا می شود.

,

حجت الاسلام قاسم خانی هم چنین با اشاره به ایجاد هسته صلح و سازش در مساجد شهرستان، افزود: دسته ای با حضور امام جماعت،حقوقدان بسیجی،یکی از اعضاء هیئت امنا،فرمانده پایگاه تشکیل و نسبت به وساطت و میانجیگری بین اصحاب دعوا(قابل حل در مسجد)اقدام می شود.

,

وی هم چنین بر لزوم توجه به گردشگری مذهبی، اظهار کرد: عدم تدبیر و آینده نگری به موقع جهت تغییر در روشهای آبیاری وآبرسانی در نتیجه کاهش سطح آبها و سفره های زیر زمینی و علل دیگر، می تواند در آینده سبب بروز مشکلاتی شود.

,

ایران برای مذاکرات برجامی عجله‌ای ندارد

, ایران برای مذاکرات برجامی عجله‌ای ندارد, ایران برای مذاکرات برجامی عجله‌ای ندارد,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اینکه ایران برای مذاکرات برجامی عجله‌ای ندارد، گفت: باید توجه داشت که تجربه چند سال اخیر برجام به‌خوبی به ایران ثابت کرده که طرف‌های غربی غیرقابل اعتمادند و به تعهدات خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند و مهم‌تر از همه، مذاکره را ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی ایران می‌بینند.

,

وی تصریح کرد: مقصر اصلی تاخیر ازسرگیری مذاکرات برجامی حاکی از انفعال طرف‌های غربی است که حاضر نیستند جهت احیای مذاکرات، اقدامات سازنده انجام دهند و در عین حال با نگاهی زیاده‌خواهانه ایران را که از همگی آن ها در بحث برجام طلبکار است در جایگاه بدهکار می‌بینند.

,

وی اظهار کرد: عدمِ کرنش ایران در برابر خواسته آن‌ها و رد کردن هرگونه تهدید و مذاکراتی که عاری از دستاورد برای ملت ایران باشد، عملاً به طرف‌های غربی این پیام را می‌رساند که بر عکس آنچه آن‌ها تصور می‌کنند پنجره تعامل و مذاکرات دیپلماتیک، نه از سوی آن‌ها بلکه از سوی ایران برای همیشه باز نیست و بسته شدن این پنجره و سخت شدن روند احیای مذاکرات جدای از این‌که بازتابی از اقدامات منفی خودِ آنها است، بیش از همه برای آن‌ها حامل ضرر خواهد بود.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به تحولات در مرزهای شمال غرب کشور گفت: طبیعتاً هر قدر که قدرت معنوی یک قطب قوی‌تر باشد، مخاطبان بیشتری را نیز به‌همراه خواهد داشت؛ مخاطب بیشتر، بستر نفوذ بیشتر است.

,

وی با اشاره به نماز جمعه خونین خان‌آباد و تلاش آمریکا برای احیای داعش در افغانستان‌ تصریح کرد: آمریکایی‌ها به این تحلیل رسیده‌اند که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران همچون ایران به‌صورت تهدید می‌تواند وجود داشته باشد و درعین‌حال می‌تواند سیاست‌های این کشور شکست‌خورده در افغانستان را پیش ببرد، داعش است؛ به‌همین‌منظور تمام توان خود را بر احیا و حمایت از داعش قرار داده است.

,

وی اظهار کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی است؛ زیرا هم حضور بازیگران خارجی و هم رشد و نمو نیروهای نیابتی آن‌ها، هر دو زمینه‌ساز ناامنی و بروز مشکلات تروریستی در منطقه هستند.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به انتخابات عراق افزود: انتخابات مجلس عراق روز یکشنبه ۱۸مهرماه در عراق برگزار گردید، انتخاباتی که برخلاف اغلب قریب به‌تمام پیش‌بینی‌ها، نتایج دیگری را رقم زده و بیم‌ها و امیدهایی را پدید آورده است.

,

به گفته وی مشارکت در این دوره از انتخابات بالای ۴۰ درصد است که با توجه به‌شرایط اقتصادی و ناراحتی مردم، نسبتاً مقبول بوده و یک گام به‌سوی ثبات عراق است.

,

طالبی گفت: در این انتخابات علی‌رغم تلاش‌های آشکار و پنهان جریان غربگرا در عراق، جریان‌های اسلامی و مقاومتی اکثریت کرسی‌های پارلمانی را بدست آورده و پارلمان در اختیار جریان‌های اسلامی و گفتمان مقاومت خواهد بود.

,

عامل اصلی قتل عام نمازگزاران افغانستانی استکبار جهانی و آمریکا است

, عامل اصلی قتل عام نمازگزاران افغانستانی استکبار جهانی و آمریکا است, عامل اصلی قتل عام نمازگزاران افغانستانی استکبار جهانی و آمریکا است,

امام جمعه ماکو در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به قتل عام نمازگزاران بی‌گناه شیعه در مسجدِ خان‌آباد افغانستان، گفت:عامل اصلی جنایت استکبار جهانی آمریکا است .

,

حجت الاسلام هاشمی افزود: آمریکا سعی می‌کند تا از داعش به عنوان یک اهرم فشار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند و خواسته‌های خود را بر مردم افغانستان تحمیل نماید.

,

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد با این کار ، اختلافات و درگیریهای مذهبی و قومی را در افغانستان تقویت نماید ؛ چون تداوم ناامنی در افغانستان به نفع آمریکاست، اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی و حکام مرتج عرب می‌خواهند با این کار ؛ توان کشورهای رقیب خود به مانند ایران ، روسیه و چین را کاهش دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه