اخبار داغ

ائمه جمعه هرمزگان تاکید کردند؛

یکی از مقدمات دولت مهدوی حفظ وحدت است

یکی از مقدمات دولت مهدوی حفظ وحدت است
ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته شهرستان ها با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین جوامع اسلامی هستند، گفتند: یکی از مقدمات دولت مهدوی حفظ وحدت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ائمه جمعه هرمزگان در خظبه های این هفته شهرستان ها با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین جوامع اسلامی هستند، گفتند: یکی از مقدمات دولت مهدوی حفظ وحدت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
محرومیت شرق نباید باعث فراموشی مشکلات غرب استان شود/ صنایع و مسئولان ورزش موظفند دغدغه ورزشکاران قهرمان پارسیان را رفع کنند
, محرومیت شرق نباید باعث فراموشی مشکلات غرب استان شود/ صنایع و مسئولان ورزش موظفند دغدغه ورزشکاران قهرمان پارسیان را رفع کنند,

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه پارسیان با تسلیت شهادت امام عسکری (ع)ضمن بیان روایتی از ایشان گفت: احترام به خانواده، همسر و فرزندان از شئونات ایمان و صفت بارز شیعیان امیرالمومنین(ع) است که باید در جامعه اسلامی به آن اهتمام جدی داشته باشیم .

,

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به مذاکرات برجامی و تحلیل ها و اخبار بین المللی پیرامون آن اظهار کرد: ایران اسلامی برخلاف طرف غربی، عجله ای در آغاز مذاکرات ندارد و شاهد نگاه جدیدی در روابط بین الملل در دولت سیزدهم هستیم که ارتباط با همسایگان و توجه به ظرفیت های عظیم این کشورها و نگاه به شرق در اولویت برنامه های آن است و همین امر عامل باز شدن میدان های جدیدی از ارتباط با دنیا شده است.

,

وی افزود: تجربه چند سال اخیر به ملت ایران اثبات کرد که آمریکا و نوچه های اروپایی اش غیرقابل اعتماد و بدعهدند و از مذاکره نه برای تفاهم و دوستی، بلکه برای نابودی جمهوری اسلامی در حال استفاده هستند لذا باید بدانند که مقصر اصلی در برجام آنها هستند و ایران اسلامی با عمل به همه تعهداتش طلبکار است.

,

امام جمعه شهرستان پارسیان، با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی مبنی بر گزینه نظامی و حمله به تاسیسات هسته ای ایران، تصریح کرد: هم آمریکایی ها و هم سگ نجس نگهبان شان در منطقه به خوبی می دانند که اگر نگاه چپ و قصد دست درازی به کیان ایران اسلامی را داشته باشند، نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت دست آنها را قطع، چشم آنها را کور و وجودشان نحس شان را از هستی ساقط خواهند کرد لذا این حنا دیگری رنگی ندارد و بیشتر لاف در غریبی است.

,

بارانی، در پایان این بخش از سخنان خود گفت: غربی ها به دلیل بدعهدی و خرابکاری در تاسیسات اتمی ما باید تنبیه شوند لذا عجله ای در شروع مذاکرات نداریم و باید هم بدانند که ملت ایران آن قدر بزرگ، باعزت و توانمند هست که بتواند راه خود را با اقتدار پیش ببرد و آنها هم هیچ غلطی نتوانند کنند.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان، تشکیل انجمن اولیا و مربیان را اقدامی ارزشمند در مدارس ارزیابی کرده و ضمن تاکید بر تعامل و همکاری اولیا با معلمان مدارس، عنوان کرد: قطعا این تعاملات در رسیدن به اهداف مهم آموزش و پرورش ثمربخش خواهد بود لذا تقاضا دارم که این ظرفیت مهم محدود در مسائل مالی نشود بلکه برنامه ریزی و تعامل خانواده و مدارس در تربیت و آموزش فرزندان را در صدر اولویت ها قرار دهید ‌.

,

امام جمعه شهرستان پارسیان، با تبریک روز تربیت بدنی و ورزش و قدردانی از خدمات نظام اسلامی و مسئولان حوزه ورزش در شهرستان پارسیان اذعان کرد: امکانات و زیرساخت های خوبی در حوزه ورزش در شهرستان آماده شده است که سرانه ورزشی را قریب به استاندارد کشوری قرار داده است که جای تشکر و قدردانی از متولیان امر دارد.

,

وی، پارسیان را سرزمین جوانان بااستعداد و خلاق معرفی و تصریح کرد: پارسیان ظرفیت بالای نیروی انسانی مستعد در رشته های مختلف ورزشی را داراست لذا باید برنامه ریزی ها در جهت حمایت و پرورش این عزیزان باشد و در کنار آن حمایت از تیم های ورزشی شهرستان که در مسابقات ملی و استانی در حال رقابت هستند نیز حمایت و پشتیبانی شوند لذا صنایع، شرکت ها و مسئولان ورزش موظفند این دغدغه و نگرانی ورزشکاران قهرمان پارسیان را مرتفع نمایند.

,

حجت الاسلام بارانی، به عدم زیرساخت ها و زمین های ورزشی در روستاهای شهرستان همچون حمیران و نیز برخی محلات شهر اشاره کرد و با تاکید بر رفع دغدغه جوانان روستای حمیران و محله احشام گفت: باید با برنامه ریزی مناسب هر چه سریع تر در تکمیل زمین ورزشی خیرساز محله احشام و همچنین احداث فضای ورزشی برای جوانان عزیز حمیران اقدام اساسی صورت گیرد و وعده های مسئولان عملیاتی شود.

,

امام جمعه شهرستان پارسیان، ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات جهادی فرماندار دلسوز و پرتلاش پارسیان و اداره راهداری در رفع نقاط حادثه خیر با همراهی خیرین مردمی گفت: این اقدامات جهادی نشان می دهد که مسئولان نباید متوقف بر بودجه دولتی باشند و از همه ظرفیت های موجود در جهت خدمت رسانی به مردم استفاده کنند.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به تکریم و معارفه استانداران هرمزگان ضمن تشکر و قدردانی از خدمات و تلاش های دکتر همتی و تبریک انتصاب مهندس دوستی، خاطرنشان کرد: محرومیت شرق نباید باعث فراموشی مشکلات غرب استان باشد، لذا امیدواریم نگاه دولت جدید و استاندار جوان و انقلابی به پارسیان، توسعه محور و در جهت استفاده بهینه از ظرفیت های مهم آن در پیشرفت پارسیان و حل مشکلات مردم باشد.

,
یکی از مقدمات دولت مهدوی حفظ وحدت است/ساماندهی شتران سرگردان یکی از خواسته‌های مردم سیریک از استاندار جدید است
, یکی از مقدمات دولت مهدوی حفظ وحدت است/ساماندهی شتران سرگردان یکی از خواسته‌های مردم سیریک از استاندار جدید است,

حجت الاسلام و المسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک با بیان اینکه ماه ربیع ماه مبارک و ماه سرور و خوشحالی اهل بیت عصمت و طهارت است گفت:یکی از مقدمات دولت مهدوی حفظ وحدت است.

,

وی با تبریک هفته وحدت افزود:مسئله وحدت واقعی است وحدت با خون ما عجین شده است وحدت نباید سمبلیک باشد،دشمن اصلی ما تفرقه است حنجره ای که حرف از اختلاف می زند حنجره شیطان است.

,

وی گفت:در جهان اسلام الحمدالله مشترکات فراوانی میان مذاهب وجود دارد داشتن خدای مشترک و واحد ،دوم پیامبری واحد ،سوم کتابی واحد به نام قرآن ،چهارم قبله و مناسک واحد همانند حج ،پنجم موعود واحد همه فرقه ها معتقدند به ظهورهستند.

,

امام جمعه شهرستان سیریک با تبریک انتصاب استاندار جدید استان افزود: امیدواریم این انتصاب منشا رفع مشکلات مردم و توسعه متوازن استان و شهرستان ها باشند و دوم اینکه از مهندس دوستی به عنوان نماینده عالی دولت در استان خواستار توجه جدی به مسئله ساماندهی شتران سرگردان در جادهای سیریک و جاسک باشند ، خانوادها باید تا کی و کجا تاوان این سهل انگاری و بی مسئولیتی برخی ساربانان و مدیران متولی باشند.

,
ایجاد دانشگاه های مذاهب اسلامی در مناطق تلفیقی باعث تقویت وحدت است
, ایجاد دانشگاه های مذاهب اسلامی در مناطق تلفیقی باعث تقویت وحدت است,

حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه بندر خمیر در خطبه های این هفته شهرستان اظهار کرد : تبدیل شدن این وحدت و برادری به یک گفتمان جهان شمول باید در دستور کار همه اندیشمندان و صاحب‌نظران و اهل علم قرار گیرد و به عنوان سلاح در مواجهه با اسلام ستیزان پیگیری شود .

, جت, الاسلام, والمسلمین, صالحی امام جمعه بندر خمیر در خطبه های این هفته شهرستان, اظهار, کرد, : , تبدیل, شدن, این, وحدت, و, برادری, به, یک, گفتمان, جهان, شمول, باید, در, دستور, کار, همه , اندیشمندان, و, صاحب‌نظران, و, اهل, علم, قرار, گیرد, و, به, عنوان, سلاح, در, مواجهه, با, اسلام, ستیزان, پیگیری, شود, .,

حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی امام جمعه شهرستان خمیر در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام،  افزود : یکی از مسائل عصر این امام همام (ع )   مورد تردید  قرار گرفتن شیعیان نسبت به امامت ایشان نسبت به سایر ائمه هدی است .

, حجت‌الاسلام, و, المسلمین, صالحی, امام, جمعه, شهرستان, خمیر, در, خطبه, های, نماز, جمعه, ظهر, امروز, ضمن, تسلیت, به, مناسبت, شهادت, امام , حسن, عسکری, علیه‌السلام،,   ,   , افزود, : , یکی, از, مسائل, عصر, این, امام, همام, (, ع, )   ,   , مورد, تردید,   ,   , قرار, گرفتن, شیعیان, نسبت, به, امامت, ایشان , نسبت, به, سایر, ائمه, هدی, است, .,

وی با اشاره به هفته ارزشمند  وحدت ادامه داد : این  هفته محل تجلی برادری  اسلامی  به دور از هر صنف ، مذهب و قشر است .

, وی, با, اشاره, به, هفته, ارزشمند,   ,   , وحدت, ادامه, داد, : , این,   ,   , هفته, محل, تجلی, برادری,   ,   , اسلامی,   ,   , به, دور, از, هر, صنف, ،, مذهب, و, قشر, است, .,

خطیب نماز جمعه شهرستان خمیر گفت : هفته وحدت باید رکن حرکت بیداری اسلامی و شاخص تربیت کننده جامعه اسلامی برای رسیدن به اهداف متعالی باشد .

, خطیب, نماز, جمعه, شهرستان, خمیر, گفت, : , هفته, وحدت, باید, رکن, حرکت, بیداری, اسلامی, و, شاخص, تربیت, کننده, جامعه, اسلامی, برای , رسیدن, به, اهداف, متعالی, باشد, .,

حجت الاسلام والمسلمین صالحی گفت : با شاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود : وجود پیامبر اسلام(ص) مهمترین نقطه ایجاد وحدت است و  دنیای اسلام می تواند در این  نقطه به هم پیوند خورد  اینجا جای است که عواطف همه مسلمانان در آنجا متمرکز است .

, حجت, الاسلام, والمسلمین, صالحی, گفت, : , با, شاره, به, بیانات, رهبر, معظم, انقلاب, افزود, : , وجود, پیامبر, اسلام, (, ص, ) , مهمترین, نقطه, ایجاد, وحدت , است, و,   ,   , دنیای, اسلام, می, تواند, در, این,   ,   , نقطه, به, هم, پیوند, خورد, اینجا, جای, است, که, عواطف, همه, مسلمانان, در, آنجا, متمرکز, است, .,

وی افزود : تبدیل شدن این وحدت و برادری به یک گفتمان جهان شمول باید در دستور کار همه اندیشمندان و صاحب‌نظران و اهل علم قرار گیرد و به عنوان سلاح در مواجهه با اسلام ستیزان پیگیری شود .

, وی, افزود, : , تبدیل, شدن, این, وحدت, و, برادری, به, یک, گفتمان, جهان, شمول, باید, در, دستور, کار, همه, اندیشمندان, و, صاحب‌نظران, و, اهل, علم , قرار, گیرد, و, به, عنوان, سلاح, در, مواجهه, با, اسلام, ستیزان, پیگیری, شود, .,

امام جمعه شهرستان بندرخمیر گفت : مومنین   خصوص در مناطق تلفیقی این ایام  را برای خود غنیمت شمارند و  هم نشینی ، همدلی ویکپارچگی جامعه اسلامی را در  تابلوی حقیقت به نظاره در آورند .

, امام, جمعه, شهرستان, بندرخمیر, گفت, : , مومنین,   ,   , خصوص, در, مناطق, تلفیقی, این, ایام,   ,   , را, برای, خود, غنیمت, شمارند, و,   ,   , هم, نشینی, ،, همدلی, و, یکپارچگی, جامعه, اسلامی, را, در,   ,   , تابلوی, حقیقت, به, نظاره, در, آورند, .,

 صالحی گفت : از مهمترین نقاط اشتراک مسلمانان اعتقاد به موعود نهایی است از اینرو  بایستی زوایایی گوناگون آن مورد توجه و بستر وحدت بیشتر باشد .

, صالحی, گفت, : , از, مهمترین, نقاط, اشتراک, مسلمانان, اعتقاد, به, موعود, نهایی, است, از, اینرو,   ,   , بایستی, زوایایی , گوناگون, آن, مورد, توجه, و, بستر, وحدت, بیشتر, باشد, . ,

خطیب نماز جمعه گفت: ایجاد دانشگاه مذاهب اسلامی در مناطق تلفیقی برای تقویت با نگاه علمی بستر مناسب برای تقویت وحدت است.

, خطیب, نماز, جمعه, گفت, : , ایجاد, دانشگاه, مذاهب, اسلامی, در, مناطق, تلفیقی, برای, تقویت, با, نگاه, علمی, بستر, مناسب, برای, تقویت, وحدت, است, .,

وی در بخش دیگر به عمده مسائل که نظام اسلامی را به خود درگیر کرده اشاره کرد و گفت : تعارض منافع سبب غفلت های در  مسیر وحرکت جامعه اسلامی در سال های اخیر شده است .

, وی, در, بخش, دیگر, به, عمده, مسائل, که, نظام, اسلامی, را, به, خود, درگیر, کرده, اشاره, کرد, و, گفت, : , تعارض, منافع, سبب, غفلت, های, در,   ,   , مسیر, و, حرکت, جامعه, اسلامی, در, سال, های, اخیر, شده, است, .,

خطیب نماز جمعه شهرستان خمیر گفت: عمده مجاهدت دولت سیزدهم در کنار آزاد سازی بستر های شاخص ها در تسریع تحقق عدالت مواجهه با  جریان گرایی ، فرد گرایی شکل گیرد .

, خطیب, نماز, جمعه, شهرستان, خمیر, گفت, : , عمده, مجاهدت, دولت, سیزدهم, در, کنار, آزاد, سازی, بستر, های, شاخص, ها, در, تسریع, تحقق, عدالت , مواجهه, با,   ,   , جریان, گرایی, ،, فرد, گرایی, شکل, گیرد, .,

 صالحی گفت : شهرستان خمیر نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز به ترمیم و تصحیح ساختار دارد که انتظار داریم مجموعه مدیریت استان در راستای تحقق آن گام مهم و رو به رشد بردارد .

, صالحی, گفت, : , شهرستان, خمیر, نیز, از, این, قاعده, مستثنی, نیست, و, نیاز, به, ترمیم, و, تصحیح, ساختار, دارد, که , انتظار, داریم, مجموعه, مدیریت, استان, در, راستای, تحقق, آن, گام, مهم, و, رو, به, رشد, بردارد, .,

وی با اشاره روند احیای مذاکرات هسته ای گفت : تغییر رویکرد اصلی سیاست خارجی ،  عدم اعتماد به دیپلماسی طرح B  و تنبیه غربیها باعث عدم عجله برای شروع مذاکرات شده است .

, وی, با, اشاره, روند, احیای, مذاکرات, هسته, ای, گفت, : , تغییر, رویکرد, اصلی, سیاست, خارجی, ،,   ,   , عدم, اعتماد, به, دیپلماسی, طرح, B  ,   , و, تنبیه, غربی, ها, باعث, عدم, عجله, برای, شروع, مذاکرات, شده, است, .,
اولویت کاری مسئولان رفع مشکلات مردم باشد/ دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین جوامع اسلامی هستند
, اولویت کاری مسئولان رفع مشکلات مردم باشد/ دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین جوامع اسلامی هستند,

حجت الاسلام مهدی دری در خطبه های نماز جمعه رودان این هفته ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) به دست معتمد عباسی در هشتم ربیع الاول ۲۶۰ هجری قمری در توطئه ای علیه امام یازدهم شیعیان جهان، مسموم و به شهادت رسیدند و دستگاه خلافت عباسی برای حفظ آرامش خلافت خود بیشتر اوقات، آن حضرت را زندانی و ممنوع از معاشرت می کرد، به گونه ایی که هر زمان مردم سوالی از آن حضرت داشتند، همواره با محدودیت هایی مواجه بودند.

,

وی افزود: امام حسن عسکری بزرگوار با حمایت و هدایت نخبگان جامعه نهضت ثبت و تفسیر متون فاخر دینی، قرآن و احادیث را گسترش دادند و بسیاری از کتاب‌ها در آن دوران نوشته شد و در آن دوران فضای آموزش و تعلیم و تربیت نیروهای نخبه دینی در جامعه توسعه یافت.

,

دری ضمن محکوم کردن حادثه مسجد قندوز افغانستان عنوان کرد: فاجعه جنایت بار اقدام تروریستی در مسجدی در قندوز موجب تالم همه علما و نخبگان جهان اسلام شد و اقدام کور و بزدلانه‌ای که لشکر جهل و کینه به تحریک و سرمایه اجانب، بارها در کشور مظلوم افغانستان به اجرا درآورد.

,

وی در ادامه گفت: نماز جمعه، تنها جایی که مسلمانان جمع می شوند و در آنجا بینش و آگاهی مردم زیاد می شود و باعث می شود مردم دشمنان خودشان را بشناسند چراکه به واسطه نماز جمعه خیلی از توطعه های دشمنان خنثی می شود و دشمنان برای ذلت جامعه اسلامی به دنبال ایجاد افتراق در جامعه اسلامی هستند و به هیچ‌وجه دلسوز مسلمانان نیستند.

,

امام جمعه رودان حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از ولایت فقیه را یکی از بزرگ ترین امانت های الهی عنوان کرد و گفت: اصل پیام شهدا حفظ وحراست از انقلاب، دفاع از ولایت فقیه، حفظ وحدت و انسجام در بین کل آحاد جامعه است که ما هم باید به این پیام‌ها عمل کنیم و به برکت حضور مردم در صحنه و رشادت‌های فرزندان این ملت توطئه‌ای بسیار بزرگ دشمنان علیه کشور خنثی شد و آرامش به کشور باز گردانده شد.

,

دری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امانتی در دستمان است که باید این امانت حفظ شود و وقتی کسی سو استفاده می کند یک نوع خیانت در امانت است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه